تفاوت ایمپلنت با روکش


ایمپلنت و روکش دو روش مختلف برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته میباشند. ایمپلنت معمولاً از تیتانیوم ساخته شده است، که به عنوان یک جایگزین دندان قرار میگیرد. روکش یک پروتز دندانی است که به شکلی کامل بر روی دندان‌های اصلی شما قرار می‌گیرد. روکش ممکن است از مواد مختلفی مانند پرسلن، کامپوزیت، فلزات غیر قابل زنگ و غیره ساخته شود. در کل، ایمپلنت یک راه حل پایدارتر و دائمی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است، ولی روکش یک راه حل موقت و برای جایگزین دندان‌ که فقط بخش کوچک آن از دست رفته است.

تفاوت ایمپلنت با روکش

آیا سعی دارید تفاوت بین ایمپلنت با روکش دندان را دریابید؟ اگر چنین است، پس شما در جای مناسب هستید. برای تقویت دندان ها و به رخ کشیدن یک لبخند زیبا، یافتن بهترین راه حل برای مشکل شما بسیار مهم است.

روش‌های مختلفی برای حل مشکلات دندان و افزایش لبخند شما مانند ایمپلنت‌ دندان و روکش وجود دارد، آنها هر دو مزایای قابل توجهی دارند با این حال اگر تعجب می کنید که آیا ایمپلنت های دندانی مانند روکش ها هستند یا خیر، ما آنها را آشکار خواهیم کرد.

درمان ها متفاوت هستند و روش های انجام شده در هر دو منحصر به فرد میباشد. دانستن مزایا و درک ایمپلنت در مقابل روکش دندان میتواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام روش برای مشکل شما مناسب‌ تر است. هر دو این روش ها به رفع مشکلات دندان کمک می کنند.

ایمپلنت‌های دندانی به جایگزینی دندان‌های از دست رفته کمک می‌کنند، در حالی که  روکش ها با رفع لکه‌ها، تراشه‌ها یا شکاف‌های روی دندان‌ها لبخند شما را تقویت میکنند.

شما می توانید در مورد هر دو این روش ها و اینکه کدام یک را بین روکش در مقابل ایمپلنت انتخاب کنید تا تصمیمی آگاهانه انتخاب کنید، بیشتر بدانید.

تفاوت ایمپلنت با روکش

ایمپلنت های دندانی: به جایگزینی دندان های از دست رفته کمک میکند. جراح دندان یک ایمپلنت را در استخوان فک قرار می دهد و به عنوان یک ریشه برای یک دندان مصنوعی (تاج) عمل می کند.

روکش های دندانی: بسته به نیاز بیمار مانند رنگ دندان و غیره سفارشی ساخته میشوند و وسیله ای به نام اباتمنت ایمپلنت را به روکش متصل می کند. از آنجایی که ایمپلنت های دندان به طور دائم جایگزین دندان می شوند، بادوام هستند و سال ها دوام می آورند.

مزایای ایمپلنت های دندانی

  • ایمپلنت مانند دندان های طبیعی عمل می کند و راحت میباشد.
  • خطر ایجاد حفره را کاهش می دهند.
  • کمک به حفظ استخوان از دست رفته.
  • کاهش حساسیت به دندان های مجاور.
  • لازم نیست اغلب آنها را برداشته و تمیز کنید.

با این حال، دندانپزشک پس از بررسی صحیح وضعیت شما به شما اطلاع می دهد که آیا به ایمپلنت دندان نیاز دارید یا خیر در ادامه با تفاوت ایمپلنت با روکش بیشتر آشنا میشویم.

مشاوره با یک کلینیک دندانپزشکی شناخته شده مانند دندانپزشکی آتن به شما در رفع مشکلات آینده کمک می کند. زیرا جراح دندانپزشک معاینه می کند تا ببیند استخوان فک شما چقدر سالم است تا عمل ایمپلنت دندان را ادامه دهد.

کاشت دندانروکش‌ دندان

روکش‌ها پوسته‌ های نازک رنگی هستند که سطح جلوی دندان‌ها را می‌ پوشانند تا ظاهر کلی دندان‌ها را بهتر کنند. روکش ها با نام های زیرکونیا و pfm  نیز شناخته میشوند.

آنها با یک چسب دندانی به دندان آسیب دیده چسبانده می شوند تا با ایجاد لبخند بی عیب و نقص، ظاهری جذاب ارائه دهند.

روکش دندان معمولا از مواد رزین یا چینی ساخته می شوند. روکش های چینی بیشتر از رزین ترجیح داده می شوند زیرا مانند دندان های طبیعی در برابر لکه ها و خاصیت انعکاس نور مقاومت میکنند. با این حال، دندانپزشک شما تصمیم می گیرد که کدام روکش برای مشکل شما بهتر عمل کند.

مشکلات دندانی که روکش ها رفع می کنند

  • روکش ها برای اصلاح دندان های تغییر رنگ داده شده استفاده میشوند.
  • ترمیم دندان های فرسوده و شکسته
  • همچنین برای رفع شکاف بین دندان ها مفید هستند.

مزایای روکش دندان

  1. ظاهر یک دندان طبیعی را ایجاد میکنند و لبخند را تقویت میکنند.
  2. به محافظت در برابر لکه دندان کمک میکنند.
  3. راحت تر تعمیر می شوند و استحکام بیشتری دارند.

آیا فرد میتواند هم ایمپلنت دندان و هم روکش را انتخاب کند؟ بله، فرد می تواند هر دو را انتخاب کند. دندانپزشکان اغلب از ایمپلنت ها و روکش های دندانی با هم استفاده می کنند تا بهترین نتایج مطلوب را به دست آورند.

هزینه ایمپلنت و روکش

از آنجایی که ایمپلنت های دندانی راه حل دائمی هستند و ماندگاری بیشتر و هزینه بیشتری نسبت به روکش ها دارند. بسته به سن شما، دندانپزشک به شما اطلاع می دهد که روکش های شما چه زمانی باید تعویض شوند. با این حال، با ایمپلنت لازم نیست نگران نگهداری از آنها باشید.تفاوت ایمپلنت با روکش دندان

نتیجه

اگر مشتاقانه منتظر کاشت ایمپلنت یا روکش دندان هستید، دیگر به دنبال آن نباشید و یک قرار ملاقات با آتن رزرو کنید. در اینجا، جراحان از مواد درجه یک و باکیفیت استفاده میکنند که میتوانید به ما اعتماد کنید. علاوه بر این شما می توانید از بهترین خدمات در کلینیک ما و ایمپلنت های دندانی بدون درد و ایمن که لبخندی جاودانه ارائه می دهند اطمینان حاصل کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up