لیفت لثه چیست؟


لیفت لثه با لیزر یک روش جراحی است که در آن لثه از بخشی از دندان جدا شده و به بالا می رود.

این روش معمولاً برای درمان بیماری پریودنتال (بیماری لثه و بافت های اطراف آن) استفاده میشود.

بیماری پریودنتال میتواند باعث تخریب بافت های لثه و پایه دندان شده و در نهایت باعث از دست

دادن دندان شود. در لیفت، لثه به بالا می رود تا به بافت های زیرین دسترسی بیشتری داشته

باشیم و این باعث می شود که پزشک بتواند بهتر بافت های زیرین را درمان کند.  این روش در

برخی موارد هم برای بهبود ظاهر دندان ها و ایجاد لبخند زیبا نیز استفاده می شود.

لیفت لثه چیست؟

اگر وقتی در آینه نگاه کنید لثه های خود را بیشتر از دندان های خود میبینید که معمولاً به آن لبخند لثه ای گفته میشود. وقت آن است که به لیفت لثه فکر کنید.

لیفت لثه به عنوان تغییر شکل لثه شناخته میشود و البته لیفت معمولاً برای افرادی انجام میشود که هنگام لبخند زدن لثه زیادی روی دندان های بالایی نشان میدهد و دندان هایش خیلی کوچک و کوتاه به نظر میرسند.

لثه های شما ممکن است از دندان های شما سبقت بگیرند و بر روی مینای سفید آنقدر پایین بیفتند که تنها بخشی از دندان قابل مشاهده باشد. ممکن است لثه‌های ناهمواری داشته باشید که روی برخی از دندان‌ها نسبت به سایرین پایین‌تر می‌آیند و به نظر میرسد که لبخند کجی دارید.

اگرچه نه چندان رایج، رشد بیش از حد لثه ممکن است به دلیل برخی داروها و شرایط سلامتی نیز ایجاد شود. این نوع رشد بیش از حد لثه بسته به علت اصلی، بزرگ شدن لثه یا هیپرپلازی لثه نیز نامیده می شود.

اگر به جای لبخند طبیعی رشد بیش از حد لثه دارید، لیفت لثه به جای یک عمل زیبایی تبدیل به یک درمان می شود. درمان رشد بیش از حد لثه برای حفظ سلامت لثه مهم است.

در واقع، ما سال ها قبل از اینکه به یک کلینیک زیبایی محبوب تبدیل شویم، برای درمان بیماری لثه لیفت لثه انجام می دادیم. این عمل را بیشتر بیماران برای کامپوزیت دندان انجام میدهند تا بهترین لبخند لثه ای را داشته باشند.

نحوه عملکرد لیفت لثه

هنگامی که لیفت لثه را انجام میدهید، بهترین تعادل دندان و لثه را به شما می دهیم. ما مقدار بافت لثه را کاهش می دهیم و آنچه را که باقی می ماند را می سازیم تا دندان های شما را کاملاً قاب بندی کند. با خط لثه کوتاه‌تر، دندان‌های شما بلافاصله بلندتر و پرتر به نظر می‌رسند، بنابراین وقتی لبخند میزنید در مرکز قرار می‌گیرند.

در برخی موارد، استخوان زیرین ممکن است به لبخند لثه ای شما کمک کند. پس از معاینه دندان‌های شما، به شما اطلاع توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانیم استخوان زیرین را در صورت نیاز تغییر شکل دهیم.

هنگامی که دندانی را روکش یا ترمیم میکنیم، ممکن است یک عمل لیفت لثه را انجام دهیم که به نام افزایش طول تاج نیز نامیده میشود که پایه بزرگتری برای ترمیم ایجاد میکند و آن را قوی تر، ماندگارتر و زیباتر میکند.

روش انجام لیفت لثه

قبل از شروع انجام لیفت لثه، از نوع خاصی از خودکار برای ترسیم شکل خط لثه جدید شما استفاده میشود. این به شما این شانس را می دهد که شکل جدید لثه های خود را ببینید و تأیید کنید.

وقتی از طرح راضی بودید، یک بی حس کننده موضعی به شما می دهند و سپس از لیزر برای انجام لیفت لثه استفاده میشود. لیزر لبه های مشخصی تولید می کند و همزمان رگ های خونی را میبندد در نتیجه نیازی به بخیه ندارید.

باید انتظار داشته باشید که برای چند روز کمی ورم داشته باشید و بهترین قسمت این است که لثه های شما در عرض یک هفته بهبود مییابند.

مراقبت های بعد از لیفت لثه

  • استفاده از آنتی بیوتیک

پزشک معالج ممکن است برای جلوگیری از عفونت، داروهای آنتی‌ بیوتیکی برای شما تجویز کند. بنابراین مهم است که دستورات پزشک را دقیقاً دنبال کنید.

  • غذای نرم

بهتر است غذای نرم و خنک مصرف کنید. مصرف غذاهای سفت و سخت می‌تواند باعث تحریک لثه شده و باعث درد و خونریزی شود.

  • شستشوی دهان

شستشوی دهان با آب و نمک یا دستورالعملی که پزشک شما مشخص می‌کند، می‌تواند باعث کاهش خطر عفونت شود.

  • اجتناب از سیگار

سیگار کشیدن میتواند باعث تحریک لثه شده و باعث تأخیر در بهبودی گردد. اثرات سیگار روی دندان

  • استفاده از یخ

قرار دادن یخ میتواند در کاهش تورم و درد کمک کند. بنابراین، میتوانید هر ۲۰ دقیقه، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از یخ استفاده کنید.

ونیر کامپوزیت با لیفت لثه

بعد از لیفت لثه

ونیر کامپوزیت بدون لیفت لثه

قبل لیفت لثه

لیفت لثه با لیزر

لیفت با لیزر (کانتور لثه) به طور کلی یک روش زیبایی برای بازیابی خطوط ناهموار لثه یا لبخندهای لثه ای است. گاهی اوقات، بیماران ممکن است بیش از حد رشد لثه روی دندان داشته باشند که باعث میشود دندان کوچک به نظر برسد.

لیفت لثه با لیزر برداشتن لثه اضافی را برای نمایان شدن بیشتر دندان شامل میشود. همچنین میتوان از آن برای صاف کردن خط لثه استفاده کرد. برای تمام عمل های زیبایی، ما همیشه با یک مشاوره شروع میکنیم.

ما در مورد مناسب بودن شما برای جراحی لیفت لثه با لیزر و اینکه کدام گزینه به بهترین وجه با نیازها و شرایط شما مطابقت دارد، صحبت خواهیم کرد. هزینه جراحی با لیزر برای هر فردی متفاوت است و بسته به میزان کاری که باید انجام شود.

درمان لبخند لثه ای با بوتاکس

در حالی که لیفت لثه، لثه ها را برای بهبود ظاهر لبخند درمان میکند، درمان با بوتاکس لب ها را برای پنهان کردن لبخند لثه درمان میکند. اغلب اوقات لبخند لثه ای به دلیل عقب نشینی بیش از حد لب ها از دندان های شما هنگام لبخند زدن ایجاد میشود.

درمان با بوتاکس میتواند به کاهش میزان حرکت عضلات هنگام لبخند زدن و شل شدن لب بالایی کمک کند. این امر باعث میشود که لبخند پهن کمتر نشان داده شود و لبخند لثه ای کمتر به نظر برسد.

همه افراد برای این درمان مناسب نیستند زیرا به دلیل لبخند شما بستگی دارد. اگر به این دلیل است که دندان‌های شما خیلی کوچک هستند، درمان با بوتاکس ممکن است کمک کوچکی باشد، علاوه بر بوتاکس به مقدار کمی جراحی کانتورینگ مجدد لیفت لثه نیز نیاز داشته باشید.

عقب نشینی لثه چگونه درمان میشود؟

عقب رفتن لثه یک پدیده طبیعی است که با افزایش سن اتفاق می افتد. استخوان فک شما تمایل به جذب دارد و با انجام این کار، سطح لثه را با خود میبرد. هر چه سن ما بیشتر شود، تراکم و حجم استخوان کمتری در دهان داریم و دندان هایمان بلندتر به نظر میرسند.

حساسیت دندان نیز با عقب‌رفتن لثه تشدید میشود، زیرا عاج دندان شما در معرض دید قرار می‌گیرد. بهداشت نامناسب دهان نیز میتواند منجر به تحلیل رفتن لثه ناشی از بیماری لثه شود.

همانطور که لثه ها ملتهب و عفونی میشوند، استخوان زیرین شروع به جذب میکنند، این بدان معناست که سایز لثه ها نیز کاهش می یابد. این روند تا زمانی که التهاب و یا عفونت تحت کنترل باشد ادامه دارد.

رعایت بهداشت دهان و دندان با استفاده از مسواک نرم و نخ دندان بهترین راه برای جلوگیری از این امر است. اگر این وضعیت شدید باشد، جراحی تغییر شکل لثه از جمله پیوند لثه ممکن است کمک کند.

پیوند لثه شامل برداشتن یک ناحیه اهدا کننده از بافت نرم دهان، معمولاً از سقف دهان، و سپس ساختن آن بر روی جلوی دندان‌های شما به منظور تولید یک خط لثه جدید از نظر زیبایی خوشایند است.

چگونه از تحلیل لثه جلوگیری کنیم؟

از مسواک برقی استفاده کنید. گاهی اوقات بیماران با استفاده از مسواک معمولی خیلی سخت مسواک می زنند، این کار میتواند به لثه ها آسیب برساند و از لثه به سمت دندان مسواک بزنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت با کلینیک آتن تماس بگیرید یا همین امروز یک قرار ملاقات آنلاین رزرو کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه. Leave new

  • بهاره
    2023-07-22

    چقد عالی شده با لیفت لثه
    همه لثه قسمت بالای دندون همسطح شده
    واقعا کارتون حرف نداره👌🏻

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up