لیزر موهای زائد


لیزر موهای زائد یک روش زیبایی است که از لیزر قدرتمند یا نور پالسی شدید برای از بین بردن موهای زائد استفاده میکند. این منبع نور فولیکول های مو را در پوست گرم کرده و از بین می برد. همه ما موهایی در بدنمان داریم که آرزو می‌کنیم نداشته باشیم.

از پاها گرفته تا صورت و زیر بغل ساعت‌ها از عمر خود را صرف اصلاح، اپیلاسیون و از بین بردن موهای ناخواسته می‌کنیم، اما یک راه بهتری برای خلاص شدن از شر موهای زائد وجود دارد. یکی از امن‌ ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد لیزر بدن است.

اکثر افراد حدود شش الی هشت ماه نیاز دارند تا لیزر را انجام دهند. عوارض جانبی میتواند شامل سوختگی، اسکار یا تغییر رنگ دائمی پوست باشد. شما می توانید برای لیزر بدن خود از خدمان زیبایی آتن بهره ببرید.

لیزر موهای زائد

همان طور که میدانید لیزر موهای زائد روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن شما است. لیزر جزء درمان‌های غیرتهاجمی به حساب می‌آید. چون در لیزر نیازی به جراحی کردن نیست. افراد ممکن است این درمان را در هر قسمتی از بدن خود بخواهند که انجام شود؛ اما رایج ترین مناطق عبارتند از:

  • صورت
  • زیر بغل
  • ناحیه بیکینی
  • کمر
  • پاها
  • دست‌ها

لیزر موهای زائد چگونه کار میکند؟

کسانی بیشترین تاثیر را از لیزر می‌گیرند که موهای بدن‌شان رنگدانه پررنگی داشته باشد. افرادی که موهای مشکی و تیره‌ای دارند بهترین نتایج را می‌گیرند. بلعکس کسانی که موهای کرکی یا بلوندی دارند، با لیزر کردن نتیجه قابل قبولی نمی‌گیرند.

چون دستگاه گرمایی که تولید می‌کند را فقط روی نواحی که رنگدانه تیره وجود داشته باشد، اثر می‌دهد. این گرما به فولیکول‌های مو بیشترین اثر را می‌گذارند. یک فولیکول مو باید در مرحله آناژن یا رشد خود باشد تا به خوبی بتواند عمل کند.

اگر دقت کنید، سوراخ‌های ریز بی‌شماری را در پوست خود خواهید دید که منافذ نامیده می‌شوند. این منافذ کوچک دروازه‌ای به فولیکول‌های مو هستند، ساختارهای لوله‌ای درست در زیر سطح پوست شما که به عنوان محل تولد مو عمل می‌کنند.

لیزر بر روی این نقاط تمرکز دارد تا موها را از بین ببرد. در ادامه مراحل رشد مو را بیشتر بررسی میکنیم.

فولیکول‌های مو؛ جایی که موها از آن‌جا رشد میکنند

هر تار موی بدن شما فولیکول موی خود را دارد. سلول‌های پروتئینی در این نواحی جمع می‌شوند و یک ریشه مو ایجاد می‌کنند. سپس رگ‌های خونی مجاور مواد مغذی مورد نیاز برای رشد را تامین می‌کنند.

با گذشت زمان، تار موی در حال رشد بالغ شده و به سطح پوست و فراتر از آن می‌رسد. هنگامی که فولیکول‌های مو آسیب می‌بینند، ممکن است به طور کلی تولید مو را متوقف کنند. این توصیف دقیقا برای کاری است که لیزر با فولیکول‌های مو انجام می‌دهد.

چرخه مو به سه دسته آناژن، کاتاژن و تلوژن تقسیم بندی می‌شود. آناژن، مرحله رشد نام دارد. این مرحله رشد فعال مو است که در آن سلول‌های فولیکول های شما به سرعت تکثیر و تقسیم می‌شوند.

تا 90 درصد موهای شما در فاز آناژن هستند و می‌توانند به مدت 2 تا 6 سال دوام بیاورد. هر چه موهای شما بیشتر در این مرحله رشد بماند، موهای شما نیز بیشتر رشد می‌کند.

در مرحله کاتاژن فولیکول‌ها منقبض می‌شوند. به عبارتی موهای شما دیگر از جریان خود جدا شده و رشدشان متوقف می‌شود. مرحله کاتاژن معمولاً 2-4 ماه طول می‌کشد. تلوژن که آخرین مرحله این چرخه به حساب می‌آید، مرحله استراحت نام دارد.

در این مرحله موهای شما از سمت فولیکول‌ها می‌ریزد. لیزر درمانی نیز بر حسب همین چرخه انجام می‌شود. به همین دلیل است که برای لیزر شما نیاز به چندین جلسه دارید. جالب است بدانید با لیزر کردن اکثر افراد روزانه 50 تا 100 تار مو خود را از دست می‌دهند.

اگرچه اغلب به این مرحله استراحت گفته می‌شود، ولی مطالعات نشان می‌دهد که فولیکول‌ موهای هما به سختی در حال تولید سلول‌های جدید برای حفظ چرخه رشد مو هستند.

چه کسانی میتوانند لیزر انجام دهند؟

هر فردی که موهای زائد بدن داشته باشد بهترین داوطلب برای لیزر موهای زائد است. کسانی که از موهای زائد خود خسته شده‌اند و به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند از شر آن‌ها خلاص شوند، بهتر است که لیزر را به عنوان درمان خود انتخاب کنند.

چون که با لیزر موهای شما به شدت کاهش پیدا می‌کند و حتی بیشتر آن‌ها به حالت کرکی در می‌آیند. بهترین روش به عنوان جایگزین اپیلاسیون یا ژیلت‌ و موبرها، لیزر موهای بدن است.

گاهی اوقات بانوان در بخش‌هایی از بدن خود مو در می‌آورند که مردان معمولا در آن قسمت مو دارند. چنین مشکلاتی ممکن است به خاطر برخی داروها، از جمله استروئیدهای آنابولیک و قرص های ضد بارداری باشد.

همچنین عدم تعادل هورمونی، به ویژه افزایش سطح تستوسترون یا آندروژن می‌تواند منجر به رشد چنین موهای زائدی شود. بعضی از افراد پرموتر از دیگران هستند. اختلالات ارثی، بیماری‌هایی هستند که از طریق ژن ها از والدین به فرزندان منتقل می‌شوند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و تومورهایی که هورمون‌ها تولید می‌کنند نیز از دیگر مواردی است ممکن است به خاطر آن‌ها به لیزر بدن نیاز داشته باشید.

کسانی که موهای خاکستری یا بلوند دارند، برای لیزر کردن مناسب نیستند. لیزر روی کسانی جواب می‌دهد که بین رنگ پوست و موهای بدن‌شان تضاد وجود داشته باشد. به همین دلیل است که این موها راحت‌تر گرما را جذب می‌کنند و می‌توانند موها را از ریشه بسوزانند.

به طور کلی شما باید ابتدا آزمایش خون دهید و هورمون‌های خود را بررسی کنید. در صورتی که مشکلی نبود، می‌توانید لیزر کردن را شروع کنید. همین‌طور دقت کنید که موهایتان به اندازه کافی مشکی و تیره باشد تا بتواند به خوبی گرما را به خود جذب کند.

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

قبل از انجام لیزر موهای زائد باید با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است لازم باشد از این روش برای از بین بردن موهای زائد اجتناب کنید. اگر شرایط زیر شامل حال شما می‌شود، نباید لیزر موهای زائد را انتخاب کنید.

  • بانوانی که حامله هستند.
  • سرطان پوست دارند یا داشتند.
  • تبخال تناسلی دارید یا ممکن است مبتلا به این بیماری باشید.
  • اسکارهای برجسته که روی پوست دارید.
  • از داروهای خاص مانند داروهای متناسب با آکنه استفاده می‌کنید.

چگونه باید برای لیزر موهای زائد آماده شد؟

قبل از لیزر کردن باید اقدامات خاصی را انجام دهید و سپس برای این جلسه آماده شوید. بعضی از دستگاه‌های لیزر نمی‌توانند برای کسانی که برنزه می‌کنند، مناسب باشد. در نتیجه بهتر است از چند هفته قبل اصلا به حمام آفتاب نروید.

همچنین سولاریوم نیز برای چنین افرادی مناسب نیست. یک الی دو روز قبل از آماده شدن برای جلسه، باید موهای زائد خود را با ژیلت شیو کنید. حتما به حمام بروید و استحمام کنید. بعد از درمان نیز هرگز از موبر یا ایپلاسیون استفاده نکنید.

شما باید متناسب با دستگاه خود آفتاب گرفتن یا نگرفتن را رعایت کنید. همان طور که ‌می‌دانید بعضی از کلینیک‌ها دستگاه‌های متفاوتی دارند. دستگاه‌هایی مانند تیتانیوم توانایی این را دارند که موهای زائد را حتی با وجود پوست تیره، از بین ببرند.

به همین دلیل برای این موضوع بهتر است اول با اپراتور لیزر صحبت کنید و سپس برای آن تصمیم بگیرید.

لیزر صورت
لیزر مو صورت

مراحل انجام لیزر

لیزر موهای زائد شامل چندین مرحله است. تکنسین ابتدا اقدامات بهداشتی از جمله انداختن پدهای یکبار مصرف و سری‌های لیزر یک‌بار مصرف را استفاده می‌کند. سپس به شما عینک محافظت از چشم می‌دهد.

سپس با خط کشی روی بدن شما، نواحی را مشخص می‌کند و درمان را شروع می‌کند. شما می‌توانید برای این که درد لیزر را کاهش دهید، از قبل از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده کنید.

البته که قبل از لیزر، باید آن‌ها را بشویید. درد لیزر نسبت به سایر روش‌های از بین بردن موهای زائد کمتر است. در نتیجه لازم نیست بابت آن نگران باشید.

لیزر کردن شما ممکن است از چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. این زمان بستگی به این دارد که شما می‌خواهید کدامیک از نواحی خود را لیزر کنید. بعضی از افراد تمایل دارند تا فول بادی انجام دهند، به عبارتی می‌خواهند که کل بدن خود را لیزر کنند.

از طرفی دیگر بعضی دیگر فقط می‌خواهند نواحی بسیار پر موی خود را لیزر کنند. با این حال جزء هر کدامیک از آن‌ها باشید، مدت زمانی را باید در طی جلسه تحمل کنید.

در طی جلسه ممکن است که شما بوی سوختن موها را حس کنید و شاید کمی آزردهنده باشد، ولی نتیجه‌ای که از لیزر می‌گیرید باورنکردنی است.

اتفاقات بعد از لیزر

بعد از لیزر ممکن است یک سری علائمی را تجربه کنید. باید بدانید که این علائم بعد از گذر زمان از بین می‌رود و جای نگرانی ندارد؛ پوست شما ممکن است بعد از لیزر کردن موهای زائد کمی قرمز، متورم شود.

با کرم‌هایی که تکنسین شما پیشنهاد می‌کند، می‌توانید بعد از جلسه از آن‌ها استفاده کنید تا قرمزی و تورم را از بین ببرید. افرادی که پوست حساسی دارند، می‌توانند از کمپرس سرد در ناحیه لیزر شده خود ااستفاده کنند.

هرگز ناحیه تحت درمان را در معرض نور طبیعی یا مصنوعی خورشید قرار ندهید. شما باید بتوانید بلافاصله بعد از لیزر کردن موهایتان به فعالیت های عادی خود بازگردید. در نتیجه اگر غیر این بود، باید حتما با متخصص پوست صحبت کنید.

شاید بپرسید که آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟ اگر بخواهیم به طور کلی جواب بدهیم، پاسخ مثبت است. لیزر موهای زائد معمولا برای اکثر افراد بی خطر و موثر واقع می شود.

تنها نکته مهم این است که به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنید. هرگز در آرایشگاه‌ها که محیط مناسبی برای این‌کار نیستند، اعتماد نکنید. با داشتن یک تکنسین لیزر ‌می‌توانید خیال‌تان بابت جلسات لیزر درمانی آسوده باشد.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر نیز مانند هر درمان دیگری عوارض جانبی خاص خودش را دارد. این عوارض در اکثر مواقع موضوع مهمی نیست و لازم نیست نگران باشید.؛ اما به طور کلی عوارض لیزر موهای زائد شامل موارد زیر است:

  • تاول زدن
  • تبخال زدن
  • احساس سوزش
  • عفونت
  • زخم شدن
  • تیره یا روشن شدن بعضی از نواحی نسبت به کل پوست

به طور کلی لیزر کردن موهای زائد بسیار مفید و موثر است؛ از آن‌جایی که نور لیزر فولیکول موهای شما را گرم می‌کند، این گرما به فولیکول مو برخورد می‌کند که همین امر منجر به رشد نکردن مو می‌شود.

به دلیل گرمای تولید شده توسط لیزر، ممکن است متوجه شوید که ناحیه درمان قرمز شده است و ممکن است شبیه آفتاب سوختگی خفیف باشد. اکثر عوارض جانبی خفیف هستند و در عرض 24 ساعت از بین می روند.

پس از جلسه دستورالعمل‌های مراقبت پس از آن را در اختیار شما قرار می دهیم که شامل موارد زیر است:

دوری از نور خورشید (پوست شما پس از لیزردرمانی به اشعه ماوراء بنفش حساس‌تر است)

اگر نمی‌توانید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید یا ناحیه تحت لیزر شده را با لباس بپوشانید.

برای کاهش موهای زیر پوستی، از قبل چنین نواحی را لایه برداری کنید.

اگر لیزر به صورت اصولی انجام شود، لازم نیست که نگران باشید. همچنین شما باید حتما هر ماه جلسات خود را سر وقت تعیین شده بروید، تا به نتایج دلخواه‌تان برسید. انجام این نکات در کنار یکدیگر می‌تواند منجر به از بین رفتن موهای اضافی شود.

لیزر موهای زائد

مزیت لیزر‌

شما با لیزر کردن می‌توانید حجم زیادی از موهای زائد خود را از دست بدهید. همچنین ماندگاری بالا و دوام آن باعث شده تا افراد زیادی تمایل پیدا کنند تا از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند.

به همین علت است لیزر کردن نسبت به ژیلت، اپیلاسیون و موبر، برتری بیشتری دارد. همچنین درد این روش نسبت به سایر روش‌های گفته شده، بسیار کمتر است.

شما احتمالاً به شش تا هشت ماه برای درمان لیزر موهای زائد نیاز خواهید داشت. از آن‌جایی که رشد موها سه مرحله دارد، باید این فرآیند به طور کامل طی شود که همین امر باعث می‌شود ۶ تا ۸ ماه درمان با لیزر طول بکشد.

شاید بپرسید که اثرات لیزر موهای زائد چقدر طول می کشد؟ در جلسات اولیه شما ۱۰ تا ۲۵ درصد موهای خود را از دست می‌دهید. با انجام لیزر تا آخرین روز جلسه ممکن است تا ماه‌ها و حتی سال‌ها، موهای زائد نداشته باشید.

نکته مهم این است که لیزر به صورت دائمی موهای شما را از بین نمی‌برد. بلکه میزان رشد موها را به شدت کاهش می‌دهد که نسبت به سایر روش‌ها ماندگاری بیشتری نیز دارد. همچنین باید بدانید که موها دوباره رشد می‌کنند اما ضخامت کمتری دارند و نازک‌تر از قبل خواهند بود.

فواید لیزر موهای زائد

از نظر روانی شما می‌توانید اعتماد به نفس زیادی را تجربه کنید. دیگر لازم نیست ساعت‌های طولانی را در حمام برای شیو کردن صرف کنید. همچنین احساس بی‌عیب و نقص بودن حس فوق‌العاده‌ای دارد که حتما باید آن را تجربه کنید.

تیغ‌ و ژیلت همیشه باعث سوزش و زخم شدن پوست‌های ما می‌شوند. از طرفی بعد از یک روز شما شاهد رشد دوباره موهایتان هستید که واقعا حس بدی دارد؛ ولی با لیزر کردن حداقل تا چند ماه موهای خود را نمی‌بینید.

روش‌های دیگر از بین بردن موهای زائد نیز بسیار دردناک است. مثلا برای اپیلاسیون کردن لازم است که اصلا شیو نکنید که در دراز مدت می‌تواند روی بهداشت شما تاثیر منفی بگذارد.

به همین دلیل است که با لیزر دیگر لازم نیست نگران چنین مشکلاتی باشید. به عبارتی شما بین جلسات لیزر، می‌توانید از ژیلت استفاده کنید.

هر جلسه درمانی لیزر چقدر طول میکشد؟

لیزر موهای زائد برای هر قسمت از 15 دقیقه تا یک ساعت متغیر است. با این حال، اگر می‌خواهید یک بار تمام بدن را تجربه کنید، ممکن است بین دو تا سه ساعت طول بکشد.

همچنین با توجه به میزان موهایی که می خواهید بردارید، جنسیت و اندازه شما متفاوت است. برخی از افراد بر این باورند که دیگران با رنگ پوست تیره‌تر نمی‌توانند از لیزر موهای زائد بهره مند شوند.

همان طور که گفته شد؛ این باور غلط است. با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های لیزری ساخته شده که حتی کسانی که پوست‌های سفید یا خیلی تیره دارند نیز، می‌توانند لیزر انجام دهند.

اکثر مراجعین از ما می‌پرسند که چه مدت طول می‌کشد تا به نتایجی که می‌خواهم برسم؟ رسیدن پوستی عاری از مو، بستگی به عواملی چون میزان و نوع مو، هورمون‌هایتان و تعداد دفعات جلسات دارد.

برخی از افراد به نتایج دلخواه خود تنها در چهار جلسه می‌رسند، در حالی که برخی دیگر به بیش از ده جلسه نیاز دارند.

حضور منظم در جلساتی که تکنسین لیزر برای شما تعیین می‌کند، خود کلیدی برای رسیدن به بدنی بدون مو است. اکثر مراجعین پس از اتمام دوره کامل لیزر موهای زائد تا 90 درصد ریزش مو را تجربه می‌کنند.

متوسط دوره شش تا هشت جلسه است که حدوداً چهار الی شش هفته بین هر جلسه است. بعد از این‌که جلسات شما به طور کامل تمام شد، این جلسات هر سه الی شش ماه یکبار تکرار می‌شود که به جلسات شارژ معروف هستند. این کار برای حفظ نتایج به‌دست آمده، انجام می‌شود.

آیا به لیزر موهای زائد فکر می‌کنید اما نگران این هستید که درد بکشید؟

متخصصان خدمات زیبایی آتن معتقدند که اگر قبلاً هرگز لیزر درمانی نکرده‌اید، فکر لیزر موهای زائد می‌تواند ترسناک باشد، اما همچنین ما می‌دانیم که مزایای لیزر موهای زائد نسبت به روش‌های دیگری مانند اپیلاسیون و موبر درد ناچیزی دارد.

برای کسانی که دوست دارند هیچ دردی احساس نکنند، پیشنهاد خوبی داریم. ما همیشه کرم بی‌حس‌کننده موضعی را پیشنهاد می‌کنیم تا شما را تا حد ممکن راحت نگه دارد.

آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

درست است که لیزر باعث ناراحتی می شود، اما معمولاً نسبت به سایر اشکال حذف موهای زائد، به ویژه اپیلاسیون، ناراحتی بسیار کمتری ایجاد می‌کند.

شاید بارها و بارها تا به این‌ جای این مقاله، چنین موضوعی را چندین بار بررسی کردیم، اما برای کسانی که هنوز دو دل هستند که آیا لیزر کردن را شروع کنند یا خیر، باید بگوییم که کمترین درد را با این روش تجربه می‌کنید.

برای این‌ که بتوانیم این درد را بیشتر برایتان توصیف کنیم؛ بسیاری از افراد لیزر موهای زائد را شبیه یک نوار لاستیکی توصیف می‌کنند که با پوست برخورد کرده و درد خفیفی را ایجاد می‌کند.

آستانه تحمل درد در همه افراد یکسان نیست. آستانه تحمل درد به طیفی از درد می‌گویند که یک فرد می‌تواند تحمل کند. شاید پیش آمده که در یک جمعی بوده‌اید و هر کدام خاطره‌ای مشابه‌ای را تعریف کردید که برای دیگری درد بیشتری داشته تا برای شما؛ این موضوع در رابطه با لیزر نیز صدق می‌کند.

همه مردم درد لیزر موهای زائد بدن را یکسان تجربه نمی‌کنند، بنابراین اگر یکی از دوستان یا خانواده قسم می‌خورد که لیزر کردن «اصلاً درد ندارد» یا «به شدت دردناک است»، نباید باور کنید.

چون باید ابتدا خودتان را مورد بررسی قرار بدهید. چند عاملی که می‌تواند بر تحمل درد شخصی شما تأثیر بگذارد عبارتند از:

  • اگر به اندازه کافی خوابیده‌اید
  • اگر هیدراته هستید و در طول روز آب کافی نوشیدید
  • مرحله فعلی چرخه قاعدگی (در مرحله لوتئال چرخه، درد کمتری احساس می کنید.)

جالب است بدانید که کمبود خواب یا کم نوشیدن آب به شدت روی آستانه تحمل درد شما تاثیر می‌گذارد. در نتیجه برای این‌که یک جلسه لیزر فوق‌العاده‌ای داشته باشید، کافی است از شب قبل خوب بخوابید و به اندازه کافی آب بنوشید.

همچنین یک الی دو ساعت قبل از جلسه از کرم‌های موضعی بی‌حس کننده استفاده کنید. سپس روی آن‌ها را کیسه بکشید تا به خوبی مواد جذب پوست شود. سپس قبل از این که در جلسه درمان حاضر شوید، با آب بشویید به طوری که هیچ اثری از کرم باقی نماند.

البته ممکن است شما بتوانید به راحتی درد را تحمل کنید و لازم نباشد که این مراحل را طی کنید.

کدام نواحی بدن درد بیشتری دارد؟

در بدن بعضی از نواحی درد بیشتری نسبت به سایر اعضا دارند. در این بخش سعی داریم تا این نواحی را شناسایی کنیم. علاوه بر عوامل ذکر شده، ناحیه تحت درمان با لیزر نیز بر میزان ناراحتی شما تأثیر می‌گذارد.

برخی از نواحی درمانی به اندازه سایرین دردناک نیستند. معمولا قسمت‌هایی از پوست که نازک‌ترند، حساس‌تر نیز هستند. در حالی که نواحی از بدن که پوست ضخیم‌تر است، درد را کمتر حس می‌کنید یا شاید اصلا چیزی احساس نکنید.

پاها، شکم و گونه‌ها درد زیادی ندارند. همچنین کمر، بیکینی، پشت لب و زیربغل درد بیشتری را تحمل می‌کنید. با این حال این دردهای موقتی ارزش این را دارد که برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شوید. در نتیجه با داشتن چنین طرز تفکری لازم نیست نگران باشید.

مردان میتوانند کدامیک از نواحی بدن خود را لیزر کنند؟

جالب است بدانید که لیزر کردن فقط مختص بانوان نیست؛ بلکه آقایان نیز می‌توانند لیزر کنند. معمولا نواحی سینه، شکم و پشت خود را لیزر می‌کنند. همچنین بعضی از قسمت‌های صورت خود را نیز لیزر می‌کنند تا همیشه آراسته و تمیز باقی بمانند.

در مردان، معمولاً می‌توانیم پشت مودار را به دلیل ژنتیک مقصر بدانیم. برخی از ژن ها می‌توانند موی بیشتری تولید کنند. مثلا اثرات تستوسترون‌ (هورمون مردانه) باعث رشد موهای بدن می‌شود.

اگر شما جزء این دسته از افراد هستید ممکن است موهای پشت ضخیم تر و بیشتر داشته باشید. برای افرادی چون شما لیزر کردن بهترین گزینه است.

موهای پشت برای مردان بیشتر از زنان مشکل ساز است، اما این بدان معنا نیست که خانم‌ها نیز نمی توانند کمر و پشت خود را لیزر کنند؛ شایع ترین علت پرمویی در زنان معمولاً یک اختلال هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، اختلالات غدد فوق کلیوی و سندرم کوشینگ است.

پیشنهاد ما برای چنین افرادی این است که، ابتدا مشکلات هورمونی خود را رفع کنند و سپس اقدام به لیزر کردن کنند. با این حال، مردان و هم زنان ممکن است شرایطی به نام هیپرتریکوزیس را تجربه کنند؛ اختلالی که باعث رشد موهای زائد در سراسر بدن می‌شود.

نتیجه‌ گیری

تقریبا همه آن‌ چیزی که لازم است درباره لیزر بدانید را در این مقاله خواندید. شما باید ابتدا چکاپ‌های هورمونی انجام دهید و سپس برای لیزر کردن اقدام کنید.

کلینیک‌های تخصصی مانند مرکز زیبایی آتن می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید در کنار تکنسین‌های لیزر، جلسات مفیدی را تجربه کنید. همچنین پشتکار شما برای رفتن به موقع به جلسات‌تان در نتیجه که می‌گیرید، تاثیر بسزایی دارد.

اینستاگرام زیبایی آتن

5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up