اصلاح طرح لبخند


به مجموعه‌ای از اقداماتی که سبب زیباتر شدن لبخند میشود، اصطلاحاً اصلاح طرح لبخند می‌گویند. در واقع یک دندانپزشک با بررسی دندان‌های متقاضی و هارمونی شکل گرفته میان لثه، فرم لب و صورت تشخیص می‌دهد که باید چه مواردی را برای بهبود طرح لبخند لحاظ کند. البته اکثر افراد زیباسازی و همچنین اصلاح وضعیت بهم ریختگی دندان‌ها را مهم‌تر از باقی موارد در اصلاح طرح لبخند میدانند.

با این وجود واضح است که در دندانپزشکی بررسی دقیق دندان‌ ها و لثه‌ ها به وسیله‌ ی متخصص از مهم‌ترین موارد میباشد. این اصطلاح ممکن است به عنوان یک روش زیبایی و تجملاتی در زمینه‌های مختلف از جمله دندانپزشکی و جراحی زیبایی به کار رود.

اصلاح طرح لبخند

نامناسب بودن ساختار دندان‌ها و همچنین قرارگیری نامتعارف لثه، در بسیاری از موارد جلوۀ بدی به فک و لبخند افراد می‌دهد. به همین سبب در مراکز دندانپزشکی اقساطی آتن این امکان فراهم شده‌ است تا با شناسایی دقیق و اصولی علت بروز این مشکل، اقدامات لازم جهت رفع آن صورت گیرد.

طراحی لبخند چیست؟

در جامعۀ دندانپزشکی اصلاح طرح لبخند و طراحی لبخند جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از خدمات حول این محور می‌چرخد. در صورتی‌ که از طرح لبخندتان راضی نیستید نگران نباشید، زیرا با توجه به خدمات و امکانات موجود، این مشکل به‌راحتی برطرف می‌گردد.

همواره به یاد داشته باشید که نوع و شدت مشکلات دندان و لثه با هم متفاوت است، از این‌ رو نمی‌توان یک هزینۀ ثابت و مشخص را برای اصلاح طرح لبخند و بهبود شرایط بیماران در نظر گرفت.

بنابراین قبل از انجام هر کار، درخصوص قیمت خدمات زیبایی دندان با پزشکان متخصص به توافق برسید و سپس درخصوص بهره‌مندی از خدمات تصمیم‌گیری کنید.

به طور کلی در حال حاضر از اصلاح طرح لبخند بعنوان یکی از پرتقاضاترین خدمات زیبایی دندانپزشکی یاد می‌شود چرا که این روش از کیفیت بهتری برخوردار بوده و هزینه‌های نسبتاً کمتری نسبت به سایر روش‌های زیبایی دندان دارد.

البته باید دقت داشته باشید که انتخاب یک دندانپزشک حرفه‌ای در این خصوص فوق‌العاده دارای اهمیت است چرا که در غیر این صورت امکان ایجاد مشکلات بیشتر برای دهان و دندان وجود دارد.

برخی از ابزارها را می توان به عنوان کمکی برای برنامه ریزی جراحی برای اصلاح لبخند لثه ای استفاده کرد، مانند طراحی لبخند دیجیتال (DSD)، که امکان تعیین الگوهای هماهنگی و عدم تقارن نهایی بین دندان ها و لثه ها را فراهم می کند.

به لطف تکنولوژی مدرن و تکنیک های پیشرفته دندانپزشکی، زنده کردن لبخند رویایی شما کاملا امکان پذیر است. با اصلاح طراح لبخند، اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و بهتر از قبل لبخند خواهید زد.

اصلاح لبخند که به عنوان جوانسازی لبخند نیز شناخته می شود، فرآیند تغییر ظاهر لبخند شما در مدت زمان بسیار کوتاه است. این فرآیند با مشاوره با دندانپزشک آغاز میشود جایی که بیمار نگرانی ها و خواسته های خود را بیان می کند.

این امر ما و بیمار را قادر می‌سازد تا با هم تصمیم بگیریم که چه گزینه‌هایی را می‌توان اجرا کرد و نتایجی را که می‌توان به دست آورد تا ظاهر مورد نظر خود را به بیمار داد. دندانپزشک از روش طراحی لبخند برای اصلاح لبخند شما بر اساس نیاز استفاده می کند.

این یک روش دندانپزشکی است که به صورت هنرمندانه لبخندهایی با ظاهر طبیعی را اصلاح و ایجاد می کند. صرف نظر از وضعیت دندان‌های موجود، طرح‌های لبخند می‌توانند برای بازگرداندن ظاهری که از آن ناراضی هستید یا به دلیل سن یا تصادف آسیب دیده است معجزه کنند.

به طور کلی برای انجام این نوع زیبایی دندان مواردی مانند مشکلات عفونی دندان، پوسیدگی، آناتومی دندان، بررسی با جزئیات لثه و فک و مواردی از این دست لحاظ میشود که در صورت نیاز به ترمیم دندان‌ها و لثه‌ها قبل از اصلاح طرح لبخند، این کار بوسیله‌ی دندانپزشک در نظر گرفته خواهد شد.

ضمناً ناگفته نماند که برای این روش راه‌کار‌های مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اصلاح خط لثه، ونیر‌کامپوزیت، روکش دندان و… اشاره کرد.

اصلاح طرح لبخند

  1. ایجاد هماهنگی دندانی: اصلاح طرح لبخند ممکن است شامل اصلاح موقعیت و زیبایی دندان‌ها باشد. برخی افراد ممکن است از دندان‌های فرسوده، شکسته یا نامناسبی رنج کشند. اصلاح طرح لبخند می‌تواند شامل مراحلی مانند کمرنگ‌سازی، اصلاح فرم، و یا اصلاح موقعیت دندان‌ها با استفاده از ایمپلنت‌ها، اینوئرتها یا کامپوزیت‌های دندانی باشد.
  2. پر کردن فاصله‌های دندانی: در برخی افراد، فواصل بین دندان‌ها ممکن است بیشتر از حد مطلوب باشد. با استفاده از تکنیک‌های مانند فنرهای ارتودنسی یا فنرهای شفاف، می‌توان این فواصل را کم کرد و لبخند را زیباتر کرد.
  3. سفید کردن دندان‌ها: رنگ دندان‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر لبخند داشته باشد. اصلاح طرح لبخند ممکن است شامل فرآیندهای سفید کردن دندان‌ها با استفاده از مواد شیمیایی یا روش‌های نوری باشد.
  4. جراحی لثه: در برخی موارد، اصلاح طرح لبخند ممکن است نیازمند جراحی لثه باشد. این جراحی می‌تواند به منظور اصلاح اندازه، شکل و موقعیت لثه باشد تا لبخند بهتری به وجود آید.
  5. کار با لبخند شناسایی شده: برخی از افراد با لبخندی که قبلاً شناسایی شده است، از روش‌هایی مانند ونیرها یا تخریبی‌های دندانی برای بهبود ظاهر لبخند استفاده می‌کنند.
  6. استفاده از فیلر: در بعضی مواقع، اصلاح طرح لبخند شامل استفاده از فیلرها برای اصلاح خطوط اطراف لبها و لب‌ها می‌شود.

طراحی لبخند چه چیزی را می تواند اصلاح کند؟

چندین ویژگی وجود دارد که دندانپزشک زیبایی میتواند با استفاده از طراحی لبخند آنها را اصلاح کند. این مسائل در واقع در اولین ملاقات شما با دندانپزشک برای اصلاح لبخند مورد بحث قرار می گیرد. در زیر برخی از مشکلات رایج لبخند وجود داد :

  • دندان های کج

دندان هایی که به درستی تراز و صاف شده اند تاثیر زیادی بر لبخند دارند اما در مورد همه اینطور نیست. اکثر افراد دارای دندان های نامرتب هستند که می تواند دلیلی برای خجالت باشد.

دندان هایی که پیچ خورده، روی هم افتاده و شلوغ هستند معمولاً به عنوان دندان های کج شناخته میشوند. در بیشتر موارد، دندان های جلویی پایین بیشترین آسیب را دارند. آنها را می توان به درستی تراز کرد و با استفاده از بریس ها (نامرئی یا معمولی) یا همان ارتودنسی دندان صاف کرد.

  • شکستگی دندان

بسته به میزان آسیب، آنها را می توان با استفاده از گزینه های درمانی مانند تاج، باندینگ، روکش و موارد دیگر ترمیم کرد.

  • از دست دادن دندان

از دست دادن دندان بدترین شکل لبخند ناقص است. ممکن است به دلیل سهل انگاری در بهداشت دهان و دندان یا حوادث ایجاد شود. فضاهای از دست رفته در قوس را میتوان با استفاده از ایمپلنت یا بریج دندان اصلاح کرد.

  • تراز و فاصله

برخی افراد فضای بیشتری بین دندان ها دارند. این شکاف ها علاوه بر نامناسب بودن، منجر به مشکلات عملکردی نیز میشود. شکاف ها را میتوان با استفاده از روکش ها، تکنیک های باندینگ رزین کامپوزیت و بریس های نامرئی کاهش داد.

  • لبخند لثه ای

اگر از سایه دندان های خود راضی نیستید یا اگر دندان های لکه دار دارید، می توان آنها را با پروفیلاکسی دهانی یا سفید کردن دندان های حرفه ای درمان کرد.

دندانپزشک در طراحی لبخند زیبایی چه می کند؟

برخی از گزینه هایی که دندانپزشک در نظر می گیرد، ترمیم دندان برای یکنواخت کردن لبخند و ایجاد ظاهری متقارن تر است. دندانپزشک ممکن است روکش های قدیمی را که فلز زیر آن به دلیل تغییر لثه در معرض دید قرار گرفته است، با روکش های کامل چینی نوع جدید که در زیر آن فلزی وجود ندارد، جایگزین کند.

این شامل یک یا چند روش دندانپزشکی زیبایی است.اصلاح طرح لبخند

عیوب یا پوسیدگی دندان ها (دندان های فرسوده یا نامرتب) را اصلاح میکند.
سلامت دهان و دندان شما را بازیابی میکند.
ظاهر کلی شما را بهبود میبخشد.

دندانپزشک شما درمان را بر اساس اهداف لبخند، بودجه، جدول زمانی و سلامت فعلی دهان شما مطرح میکند.

طراحی لبخند چقدر طول می کشد؟

طراحی لبخند از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. این بستگی به نوع و تعداد درمان هایی دارد که برای رسیدن به لبخند هدف خود نیاز دارید.

مثلا درمان هایی مانند سفید کردن دندان و باندینگ زیبایی فقط در یک نوبت طول می کشد، در حالی که روکش ها یا ایمپلنت ها بیشتر طول می کشد.

در صورت لزوم، دندانپزشک شما می تواند جدول زمانی درمان های شما را به گونه ای تنظیم کند که بودجه و محدودیت های زمانی شما را برآورده کند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up