دندانپزشک اطفال در شرق تهران


دندانپزشکان اطفال که به آنها متخصص اطفال نیز می گویند، در تشخیص و درمان مشکلات دندانی

در نوزادان، کودکان و نوجوانان تخصص دارند. آنها بر روی مسائل منحصر  به فرد دندانی تمرکز

میکنند که می تواند در لثه ها، دندان ها و فک هنگام رشد بدن ایجاد شود. کودکان در شش ماه اول

زندگی دندان های شیری خود را رشد می دهند. دندان های شیری در حدود شش یا هفت

سالگی شروع به افتادن میکنند و با دندان های بزرگسال یا ثانویه جایگزین میشوند. اگرچه دندان

شیری تا بزرگسالی از کودکان پیروی نمی کنند، اما مهم است که مراقبت از آنها را زودتر شروع کنیم.

عدم مراقبت مناسب از دندان می تواند منجر به پوسیدگی و بیماری شود که مادام العمر ادامه دارد.

دندانپزشکی اطفال در شرق تهران

مراقبت از سلامت دهان و دندان کودک شما به محض تولد شروع می شود. بسیار مهم است که به اطفال اهمیت مراقبت صحیح از دندان هایشان را آموزش دهیم، حتی اگر فقط یک یا دو دندان داشته باشند. عادات بهداشتی دندان خانواده شما در خانه برای سلامت طولانی مدت و ظاهر لبخند آنها بسیار مهم است.

با این حال، ویزیت های منظم با دندانپزشک کودکان به همان اندازه مهم است.

معاینات روتین برای نظارت بر رشد دهان و دندان کودک شما و تشخیص زودهنگام مشکلات حیاتی است. موارد بسیاری وجود دارد که لازم است فرزندتان را به دندانپزشکی فراتر از قرار ملاقات های معمولی ببرید.

در این مقاله، ما به بهترین دندانپزشک اطفال در شرق تهران میپردازیم که نشان میدهد کودک شما باید در اسرع وقت به دندانپزشک اطفال مراجعه کند.

اولین ملاقات با دندانپزشک اطفال

تا زمانی که فرزند شما یک ساله شود، باید حداقل یک بار به دندانپزشک اطفال خود مراجعه کرده باشد. در واقع، شما باید اولین ملاقات آنها را ظرف شش ماه پس از رویش اولین دندان آنها انجام دهید. دندان شیری کودک شما در حدود شش ماهگی شروع به ظاهر شدن می کند.

اولین قرار خیلی مهم است زیرا این فرصتی برای تشخیص زودهنگام مشکلات در حال توسعه است تا بتوان فوراً آنها را درمان کرد. به عنوان مثال، دندانپزشک هر یک از دندان های شیری کودک شما را که کج باشد را بررسی می کند.

بردن فرزندتان به دندانپزشک اطفال در سن یک سالگی، تضمین می کند که درمان مناسب برای جلوگیری از مشکلات دندانی در آینده انجام خواهد شد.

دندانپزشکان اطفال مراقبت های بهداشتی دهان و دندان جامعی را ارائه می دهند که برای رفع نیازهای کودکان و نوجوانان در حال رشد طراحی شده است.

  • معاینات بهداشت دهان و دندان
  • تمیز کردن دندان و فلوراید تراپی
  • تشخیص و درمان زودهنگام برای صاف کردن دندان ها
  • حذف حفره
  • ترمیم آسیب های دندانی مانند شکستگی و جابجایی دندان
  • مدیریت بیماری لثه برای پیشگیری از بیماری پریودنتال کودکان
  • تشخیص زودهنگام بیماری های دهان و دندان ناشی از دیابت، آسم و تب

دندان درد

بدون توجه به سن بیمار، دندان درد نشانه ای است که باید به دندانپزشک مراجعه کند. اگرچه ناراحتی مختصر را می توان نادیده گرفت، درد مداوم یا شدید دندان باید در اسرع وقت برطرف شود. ویزیت بهترین (و اغلب تنها) راه برای تعیین منبع درد است.

دندان درد و درد معمولاً نشان می دهد که چیز جدی تری در حال وقوع است و چیزی که باید به آن توجه شود. کودک شما ممکن است دچار پوسیدگی دندان، شکستگی دندان یا سایر مشکلات اساسی شده باشد. این شرایط در صورت عدم شناسایی بدتر می شود.

اگر کودک شما درد شدیدی دارد، باید او را نزد دندانپزشک اورژانسی کودکان ببرید.

بیشتر بخوانید : ارتباط درد دندان با سینوزیت

تجربه حساسیت دندان

اگر کودک شما در خوردن غذاهای سرد یا گرم (مانند بستنی یا سوپ داغ) مشکل دارد، ممکن است دچار حساسیت دندانی شود. یک دندان حساس می تواند نشان دهنده وجود حفره باشد. از آنجایی که پوسیدگی ها به خودی خود بهبود نمی یابند، باید فوراً با دندانپزشک اطفال در شرق تهران ملاقاتی داشته باشید. حساسیت و حفره با گذشت زمان بد تر می شود.

تغییر رنگ دندان

تغییر رنگ یکی دیگر از نشانه هایی است که نشان می دهد کودک شما باید به دندانپزشک اطفال در شرق تهران مراجعه کند. دندان های زرد یا لکه دار معمولا مراقبت های لازم را دریافت نمی کنند. این بدان معنی است که روال بهداشت دهان و دندان کودک شما ممکن است کمبود داشته باشد.

مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن یک بار در روز باید برای مبارزه با زرد شدن دندان های شیری کافی می باشد. دندانپزشک اطفال در شرق تهران

از طرف دیگر دندان خاکستری، قهوه ای یا سیاه، نشانه ای جدی از پوسیدگی دندان است. پوسیدگی می تواند به سرعت پیشرفت کند، بنابراین توجه فوری مورد نیاز است.

لکه های سفید روی دندان

همچنین باید به دنبال پیدایش لکه های سفید روی دندان های کودک خود باشید. لکه‌های سفید مانند تغییر رنگ طبیعی نیستند. قرار گرفتن در معرض سطوح بیش از حد فلوراید می تواند باعث ایجاد لکه های سفید شود. از طرف دیگر، لکه ها می توانند نشانه اولیه حفره ها باشند و مینای دندان نیز ممکن است آسیب ببیند.

بنابراین بازدید از دندانپزشکی آتن در شرق تهران برای تعیین علت لکه های سفید و دریافت درمان مناسب بسیار مهم است.

متورم یا خونریزی لثه

لثه های متورم و خونریزی را باید جدی گرفت. این می تواند نشانه ای از یک وضعیت بهداشت دهان و دندان بد باشد که نیاز به توجه فوری دارد. التهاب، عفونت و بیماری می تواند باعث تورم لثه و خونریزی شود. تجمع پلاک می تواند لثه ها را تحریک و در نهایت منجر به ایجاد التهاب لثه یا از دست دادن دندان های دائمی شود.

پوسیدگی دندان نیز می تواند منجر به تشکیل آبسه دندان شود. علاوه بر این، التهاب و پوسیدگی می تواند کودک شما را در معرض خطر بیماری پریودنتال در آینده قرار دهد.

بوی بد دائمی دهان

در حالی که خوردن برخی غذاها یا داشتن دهان خشک می تواند مواردی از بوی بد دهان را ایجاد کند، بوی بد دهان مداوم می تواند دلیلی برای نگرانی باشد. اگر کودک شما به طور منظم مسواک می زند و هیدراته می شود، نفس او در بیشتر مواقع نباید بوی بدی بدهد.

دندانپزشک کودکان در شرق تهران

در نتیجه بوی بد دهان مداوم می تواند نشانه اولیه حفره، التهاب لثه یا بیماری لثه باشد. شما باید یک قرار ملاقات با دندانپزشک اطفال کودک خود را تعیین کنید تا مطمئن شوید که چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

صدای فک هنگام جویدن

آیا فک کودک شما هنگام جویدن صدا می دهد؟ این می تواند نشانه ای از ناهماهنگی فک یا اختلال باشد. ناهماهنگی فک و مسائل مربوط به گاز گرفتن می تواند باعث ناراحتی، مشکلات گفتاری، مشکل در جویدن و پوسیدگی دندان شود.

در دندانپزشک اطفال در شرق تهران کودک شما ممکن است بریس هایی را برای اصلاح مشکلات نیش او توصیه کند.

اختلال مفصل گیجگاهی فکی، هم کودکان و هم بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از کودکان از TMJ خارج می شوند، اغلب به این دلیل که این اختلال در اثر استفاده بیش از حد از فک یا ضربه به کنار صورت ایجاد شده است. در این موارد، تغییر سبک زندگی (مانند پرهیز از جویدن آدامس) و زمان می تواند مشکل را حل کند.

برای سایر کودکان به دلیل مشکلات ارتودنسی یا رشد دهان، مانند بایت نامناسب ایجاد می شود. خوشبختانه ارتودنسی می تواند کمک کننده باشد.

مکیدن لب های کودکتان

برخی از کودکان عادت به مکیدن لب پیدا می کنند، یعنی زمانی که به طور مکرر لب پایین خود را بین دندان های بالا و پایین خود قرار می دهند تا آن را بمکند. این عادت بد می تواند روی تراز شدن دندان ها تاثیر بگذارد. فشار دادن زبان و مکیدن شست نیز می تواند منجر به مال اکلوژن شود.

اگر متوجه شدید که فرزندتان لب هایش را می مکد (یا زبان را فشار می دهد یا زبان را می مکد)، باید او را نزد دندانپزشک اطفال در شرق تهران ببرید. دندانپزشک شما به کودک کمک می کند تا از شر این عادت خلاص شود.

بهترین دندانپزشک اطفال در شرق تهران

در کلینیک زیبایی آتن، تیم دندانپزشکی کودکان ما آماده مراقبت از لبخند کودک شما هستند. ما سخت کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هر بازدید از کلینیک ما برای شما و فرزندانتان لذت بخش است.

کارکنان دلسوز اطفال ما به کودک شما کمک می کنند تا در صندلی دندانپزشکی احساس راحتی بیشتری داشته باشد و برای پاسخ به هر سوالی که ممکن است داشته باشید در دسترس هستند. ما مشتاقانه منتظر حضور شما در کلینیک آتن هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up