ارتباط سردرد با دندان درد


ارتباط سردرد با دندان درد ممکن است وجود داشته باشد. در برخی از موارد، درد دندان میتواند منجر به سردرد شود و در برخی موارد دیگر، سردرد باعث درد دندان شود. یکی از علل شایع درد دندان عفونت در دندان یا لثه است که میتواند به سردرد منتقل شود. همچنین، برخی از بیماری‌ دندانی مانند بیماری‌ های لثه و عفونت‌ های دندانی باعث سردرد شوند. از طرفی، در برخی موارد سردرد منشأ دیگری مانند تنش روانی، فشار خون بالا، التهاب سینوس‌ها و… دارد.

بنابراین، در صورتی که شما با درد دندان یا سردرد مواجه شدید، بهتر است به پزشک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت واقعی درد را تشخیص دهد و درمان  مناسب را به شما تجویز کند. درمان درد دندان بستگی به علت آن دارد. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد درمان عفونت و التهاب در دندان انجام شود تا درد برطرف شود.

ارتباط سردرد با دندان درد

خیلی از مردم دنیا از میگرن رنج میبرند و در زنان شایع تر از مردان است. نور، صدا، بو، استرس، فعالیت شدید یا تغییرات هورمونی باعث میگرن میشوند. آیا میدانستید سردرد شما، ممکن است از فک شما باشد؟

فک شما توسط دو مفصل به نام مفاصل گیجگاهی فکی به هم متصل میشود که دو طرف فک شما را به جمجمه شما متصل میکند. آنها به شما کمک میکنند هنگام صحبت کردن، غذا خوردن و خمیازه کشیدن دهان خود را باز و بسته کنید.

درد در آن مفاصل یا عضلات اطراف آنها میتواند به جمجمه شما فشار وارد کند و منجر به میگرن شود. ارتباط سردرد با دندان درد

علت درد دندان

خیلی چیزها میتوانند باعث درد در فک شوند. یک احتمال این است که فک خود را به هم فشار دهید یا دندان های خود را به هم بفشارید. وقتی احساس استرس میکنید ممکن است در طول روز فک خود را بفشارید. حتی ممکن است شب هنگام خواب دندان قروچه کنید و از آن آگاه نباشید.

شما میتوانید از درمان خانگی دندان درد استفاده کنید و علائمی که نشان میدهد فک خود را فشار میدهید یا دندان قروچه می کنید عبارتند از:

  • استرس و اضطراب که این شایع ترین علت دندان قروچه است.
  • دندان های فرسوده یا شکسته، که میتواند باعث افزایش حساسیت و از دست دادن دندان شود.
  • درد صورت، گردن و شانه.
  • گوش درد دارید اما گوش هایتان مشکلی ندارد.

چگونه میتوان درد دندان را بهبود بخشید؟

راه هایی برای آرامش پیدا کنید، به عنوان مثال تمرینات تنفسی، گوش دادن به موسیقی، مدیتیشن یا یوگا را امتحان کنید. مصرف کافئین و الکل و شکر تصفیه شده را به خصوص بعد از ساعت 6 بعد از ظهر محدود کنید.

معاینه منظم دندانپزشکی داشته باشید و روزانه 2 تا 3 لیتر آب بنوشید. قرار دادن بسته یخ بر روی ناحیه درد دندان میتواند به کاهش التهاب و درد کمک کند.

پاک کردن دندان‌ها و لثه‌ها به خوبی و استفاده از طرح بهداشت دهانی مناسب، می‌واند به کاهش درد دندان کمک کند.

برای درمان درد دندان بهتر است به پزشک دندانپزشک مراجعه کنید تا تشخیص دقیق تری برای درمان به شما داده شود.

درد دندان ناشی از میگرن

در حالی که هیچ آزمایشی برای بررسی میگرن وجود ندارد، اما میتوان با شناسایی الگوی حملات میگرن و علائم دیگر، تشخیص داد.

  1. عفونت یا نهفتگی رشد دندان عقل
  2. اختلال مفصل گیجگاهی فکی
  3. سردرد سینوسی
  4. عفونت دندان‌

عفونت دندان میتواند جدی باشد و منجر به عوارض یا تهدید کننده زندگی شود، بنابراین اگر در دندان‌ یا فک درد داشتید، فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید.

علاوه بر این، در صورت تجربه سردرد طاقت‌ فرسا، از دست دادن بینایی، استفراغ غیرقابل کنترل یا اگر سردرد شما بیش از 72 ساعت و کمتر از 4 ساعت بدون درد طول کشید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

چه راه هایی برای درمان است؟

ارتباط سردرد با دندان درد برای کمک به تسکین درد و آسیب میگرن، میتوانیم از محافظ‌ های دهان یا سم بوتولینوم در ماهیچه‌ها استفاده کنیم. به یاد داشته باشید که بلافاصله پس از مشاهده علائم، یک قرار ملاقات با دندانپزشک رزرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up