چگونه ریتینر ارتودنسی را تمیز کنیم؟


چه یک سال یا 10 سال پیش بریس داشته باشید، احتمالاً با ریتینر ها و اهمیت آنها در حفظ لبخند هم تراز آشنا هستید. نگهدارنده ها می توانند دائمی یا متحرک باشند و در داخل دهان قرار گیرند تا از جابجایی دندان ها پس از اتمام درمان ارتودنسی مانند بریس ها جلوگیری کنند.

ریتینر ارتودنسی اغلب ساعت ها در دهان شما می نشیند که می تواند منجر به تجمع پلاک و باکتری شود. با این حال، در صورت مراقبت طولانی مدت، نگهدارنده ها می توانند اطمینان حاصل کنند که شما بیشترین بهره را از کار ارتودنسی خود می برید و به جلوگیری از جابجایی دندان ها در سال های آینده کمک می کنند.

ریتینر ارتودنسی

ریتینر ارتودنسی چیست؟

ریتینر ها دستگاه های ارتودنسی هستند که وظیفه آنها صاف نگه داشتن دندان ها می باشد. آنها اغلب پس از درمان ارتودنسی مانند بریس، تجویز می شوند تا دندان شما را پس از تغییر شکل یا اصلاح در جای خود نگه دارند. سه نوع ریتینر وجود دارد که ارتودنتیست ها پس از برداشتن بریس ها تجویز می کنند. هر کدام برای جلوگیری از حرکت دندان ها و استقرار دائمی آنها در محل جدیدشان تجویز می شوند.

نگهدارنده باند

نوع اول نگهدارنده باندی نامیده می شود. پس از برداشتن بریس‌ها به دندان‌های شما متصل می‌شود تا در چند ماه اول پس از درمان در جای خود باقی بماند. در صورتی که نیاز به استفاده از ریتینر خود را همیشه به عنوان دنباله درمان ارتودنسی داشته باشید، یک نگهدارنده باند شده توصیه می شود. این نگهدارنده ها به طور دائم به پشت دندان های جلو متصل می شوند.

نگهدارنده هاولی

نوع دوم نگهدارنده نوع متحرک است. نگهدارنده های هاولی که به آنها نگهدارنده سیمی نیز گفته می شود، می توانند برای تمیز کردن و خوردن وعده های غذایی بیرون آورده شوند. داشتن یک نگهدارنده متحرک به این معنی نیست که پوشیدن نگهدارنده و پیروی از دستورالعمل های متخصص ارتودنسی از اهمیت کمتری برخوردار است. مزیت نگهدارنده هاولی این است که بادوام و بسیار موثر هستند.

نگهدارنده پلاستیکی شفاف

نوع سوم نگهدارنده نوع قابل جابجایی دیگری است. نگهدارنده قالبی نیز نامیده می شود، برای قالب گیری و متناسب با موقعیت جدید دندان های شما طراحی شده است. نگهدارنده‌های پلاستیکی شفاف در سال‌های اخیر محبوب شده‌اند، زیرا عملاً نامرئی هستند و احتمال استفاده از آن‌ها بیشتر است.

ریتینرها معمولا آخرین مرحله در هر روش ارتودنسی هستند. هنگامی که شما و ارتودنتیستتان هر کدام از روش‌های صاف کردن دندان‌ها را به پایان رساندید، وظیفه نگهدارنده‌ها این است که مطمئن شوند که دندان‌ها به موقعیت اولیه خود برنمی‌گردند.

روش تمیز کردن ریتینر ارتودنسی

کسانی که ریتینر ارتودنسی دارند می‌دانند که تقریباً هر شب باید نگهدارنده های خود را تمیز کنند و این برای همه کسانی که از بریس استفاده می‌کنند صدق می‌کند. این کاری است که وقتی به پایان یک روز طاقت فرسا رسیده اید، ممکن است انرژی انجام آن را نداشته باشید یا حتی کاری که واقعاً نمی خواهید هر شب انجام دهید. بنابراین راه های جایگزین برای داشتن یک نگهدارنده تمیز را باید بدانید.

این چیزی است که بسیاری از افراد مانند شما ممکن است تعجب کنند و قطعاً زندگی شما را آسان تر می کند. نگرانی در مورد یک چیز کمتر می تواند به شما این فرصت را بدهد که نفس بکشید و استراحت کنید. تمیز کردن ریتینر ارتودنسی

  • شستن ریتینر با آب
  • با خمیر دندان مسواک بزنید.
  • استفاده از جوش شیرین

ابتدا ریتینر خود را با آب کامل شستو شوی دهید و سپس آن را خشک کنید. چیزی که هر روز برای تمیز کردن دندانهایتان استفاده می‌کنید، در واقع می‌تواند برای تمیز کردن ریتینرتان استفاده شود. باور کنید یا نه، نگهدارنده های شما پلاک و باکتری‌ها را از دهان شما نگه می‌دارند، خمیردندان برای تمیز کردن ریتینر شما درست مانند دندان‌ها عمل می‌کند.

می توانید از جوش شیرین برای اطمینان از تمیز شدن کامل ریتینر ها استفاده کنید. گاهی اوقات نگهدارنده های شما شروع به رنگ زرد می کنند. این چیزی است که شما می‌خواهید از وقوع آن جلوگیری کنید که جوش شیرین برای تمیز کردن لکه‌ها یا تجمع پلاک در ریتینر شما به خوبی عمل می‌کند.

نتیجه گیری

هنگامی که از این نکات برای تمیز کردن ریتینر ارتودنسی خود استفاده می کنید، می توانیم به شما اطمینان دهیم که دندان های شما سالم و درخشان خواهند ماند. اگر به دنبال کلینیک دندانپزشکی، سفید کردن دندان یا خدمات درمانی هستید، حتما با کلینیک آتن تماس بگیرید.

منبع: forbes health

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up