چند کاربرد بوتاکس که نمیدانید


برخی از کاربردهای آن شامل کاهش چین و چروک صورت، درمان میگرن و سردرد میباشد. بوتاکس یک نوع سمی است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید میشود که برای درمان بسیاری از مشکلات پزشکی و زیبایی‌ استفاده میشود، به علاوه بوتاکس درمانی کمکی برای برخی اختلالات روانپزشکی مانند افسردگی، اضطراب، و اختلالات خواب نیز می‌تواند باشد.

یکی دیگر از کاربرد بوتاکس درمان بیماری‌های مربوط به عضلات مانند اسپاسم عضلات و برخی بیماری‌های گوارشی میباشد، با این حال برای هر کاربرد آن با کلینیک زیبایی آتن مشورت کنید تا از امکانات و محدودیت‌های آن برای خود آگاه شوید. در ادامه به برخی از کاربرد های بوتاکس که نمیدانید صحبت کردیم.

چند کاربرد بوتاکس که نمیدانید

چند کاربرد بوتاکس که نمیدانید احتمالاً قبلاً برای رفع چین و چروک، رایج ترین کار تزریق بوتاکس میباشد. اما بسیاری از کاربردهای اضافی برای بوتاکس وجود دارد که ممکن است نام آنها را نشنیده باشید و در سال های آینده حتی موارد بیشتری نیز وجود دارد. بوتاکس حتی می تواند پاسخی برای یک بیماری طولانی مدت خود شما باشد.

بوتاکس چیست؟

قبل از شروع به راه‌هایی که بوتاکس می‌تواند به شما در یکی از کاربردهای منحصر به‌ فردش کمک کند، مهم است که بدانید هنگام تزریق بوتاکس چه چیزی دریافت می‌کنید. به طور خلاصه بوتاکس یا سم بوتولینوم، تزریقی است که عمدتاً به عنوان یک ابزار کاهش چین و چروک یا پیشگیری استفاده می شود.

هنگامی که بوتاکس توسط یک متخصص تزریق می شود، به طور موقت اعصاب شما را از اعلام انقباض ماهیچه های صورت باز می دارد و عملی که باعث می شود علائم مشخصی از پیری در اطراف دهان، چشم ها، پیشانی، چانه و گردن فرد ایجاد نشود.

موارد استفاده برای بوتاکس فراتر از کاهش چین و چروک میباشد، اکنون بیایید در مورد برخی از کاربردهای اضافی و منحصر به فرد و فراتر از آنچه که این ماده تزریقی به طور سنتی به آن معروف است، بیاموزیم.

میگرن مزمن

استفاده از بوتاکس برای میگرن های مزمن یکی از محبوب ترین استفاده های بوتاکس از زمان دریافت تاییدیه FDA در سال 2010 بوده است. در حالی که بیماران معمولاً به چندین دوره تزریق نیاز دارند، تسکین تجربه شده توسط کسانی که از میگرن مزمن رنج می برند ارزش سریع این درمان را دارد.

تعرق مفرط

کسانی که از هیپرهیدروزیس اولیه زیر بغل یا تعریق بیش از حد زیر بغل رنج می برند، نتایج مثبت بوتاکس را برای تعریق مشاهده کرده اند. برای کسانی که با روش‌های سنتی برای تعریق بیش از حد، مانند داروهای ضد تعریق قوی، شانسی نداشته‌ اند. همچنین برای تعریق بیش از حد در دست ها و پاها استفاده میشود.

در طرف مقابل این طیف، بعضی از محققان بوتاکس را به عنوان راهی برای درمان دست های بسیار سرد بررسی می کنند. آنها با تزریق بوتاکس به عنوان راهی برای شل کردن ماهیچه های دست بیماران و جریان خون بیشتر نتایج خوبی در میان کسانی که از سندرم دست سرد رنج می برند، داشته اند.

درد فک و TMJ

کاربرد بوتاکس برای TMJ یا اختلالاتی که بر مفصل گیجگاهی فکی در داخل و اطراف فک شما تأثیر و نتایج دلگرم‌ کننده‌ای را در میان بیمارانی که از تنش و درد آن رنج می‌برند، دیده است.

تزریق در اطراف پیشانی، شقیقه‌ها و عضلات فک بیمار معمولاً در عرض چند روز گاهی تا چند هفته تسکین می‌دهد، اما برای ادامه کاهش فشار دادن فک دندان قروچه و تنش بیش از حد به جلسات تکراری نیاز دارید.

مثانه بیش‌ فعال

مجموعه ای از تزریق بوتاکس برای مثانه بیش فعال یک درمان تایید شده توسط FDA برای جلوگیری از حوادث ناگوار است. بوتاکس با هدف قرار دادن عضله مثانه، اعصاب مثانه بیش فعال را آرام می کند و منجر به نشت بسیار کمتری نسبت به بدون درمان می شود.

اسپاسم گردن و گردن درد

بوتاکس تنها برای هدف قرار دادن خطوط چین و چروک گردن شما مفید نیست. اگر از سفت شدن عضلات گردن به اندازه کافی رنج می برید که باعث درد شما می شوند، این درمان نیز می تواند به کاهش ناراحتی شما کمک کند.

بوتاکس حتی برای درمان دیستونی دهانه رحم، یک اختلال عصبی دردناک که باعث کج شدن گردن و گردن درد شدید می شود، مورد تایید FDA است. در این موارد بوتاکس در کاهش درد گردن و علائم قابل مشاهده مرتبط با این اختلال بسیار موثر است.

کاهش آکنه

زمانی که روش‌های سنتی مانند درمان‌های موضعی و حتی استفاده‌های خوراکی با تجویز قوی جواب نمی‌دهند، تزریق هدفمند بوتاکس در مدیریت تولید چربی در پوست مستعد آکنه مؤثر بوده است. در حالی که این بدان معنا نیست که مقداری بوتاکس بلافاصله آکنه شما را پاک می کند و می تواند به این معنی باشد که صورت شما به لطف چربی های کمتری که منافذ شما را مسدود می کند، در نهایت شروع به پاک شدن می کند.

چشم های متقاطع

بوتاکس از دهه 1970 زمانی که FDA این روش را به عنوان یک درمان تایید کرد برای چشم های ضربدری یا استرابیسم مورد استفاده قرار گرفت. همانند سایر کاربردها، تزریق بوتاکس برای شل کردن ماهیچه‌های چشم عمل می‌کند و به طور موقت چشم‌های بیمار را از عبور در جهت مخالف باز می‌دارد.

لبخند لثه ای

بله، شما همچنان می توانید پس از درمان بوتاکس لبخند بزنید. اما کسانی که لبخند لثه ای دارند یا لبخندی که بیش از 2 میلی متر از لثه بالایی شما را نشان می دهد ممکن است در انجام این کار احساس راحتی نکنند.

این روش شامل تزریق بوتاکس به لب بالایی شما می شود که به آن لب اجازه می دهد به اندازه کافی شل شود تا هنگام لبخند زدن به اندازه کافی لثه های شما را بپوشاند و لبخند طبیعی به نظر برسد.

این یک جایگزین سریع برای روش های جراحی است که راه حل های دائمی تری ارائه می دهد. کاربرد بوتاکس

لب های نازک

در بین روش های زیبایی، مزایای بوتاکس فراتر از کاهش چین و چروک است. کسانی که کاملا مطمئن نیستند که می خواهند یک پرکننده لب یا روش تهاجمی تر برای حجیم کردن لب های خود داشته باشند، به استفاده از بوتاکس لب روی آورده اند. این درمان به طرفداران این روش یک چرخش ظریف خط لب بالایی را می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up