مسواک زدن قبل یا بعد از صبحانه


دندانپزشکان توصیه می‌کنند که پس از صبحانه حداقل ۳۰ دقیقه بگذرد و سپس مسواک بزنید. دلیل این توصیه این است که غذاهای شیرین و اسیدی می‌توانند مینای دندان‌ها را نرم کنند اگر شما بلافاصله پس از صبحانه مسواک بزنید، ممکن است باعث ایجاد سایش بیشتر و آسیب به مینای دندان‌ها شود. همچنین، برخی از افراد ممکن است بعد از صبحانه مقدار زیادی اسید داشته باشند که مسواک زدن در این شرایط باعث آسیب به مینای دندان‌ میشود.

بهترین روش برای تعیین زمان مناسب برای مسواک زدن، مشاوره با دندانپزشک شماست.

مسواک زدن قبل یا بعد از صبحانه

بسیاری از افراد هر روز در زمان مشخصی دندان های خود را تمیز می کنند تا یک روال منظم مسواک زدن داشته باشند. به نظر می رسد اکثر افراد مسواک زدن را در صبح و یک بار دیگر درست قبل از خواب انجام میدهند.

برای ماندگاری مینای دندان و بهداشت عمومی دهان، چندین متخصص توصیه می کنند قبل از صبحانه مسواک بزنید زیرا بهترین زمان برای مسواک زدن است. حتی اگر هیچ کس از نوشیدن آب پرتقال صبحگاهی خود با فلوراید در دهان خود لذت نمی برد، انجام این کار می تواند برای دندان های شما مفید باشد.

اقدامات دندانپزشکی سالم به شما کمک می کند تا درخشندگی لبخند و سلامت دندان های خود را حفظ کنید. توصیه می شود حداقل دو بار در روز و هر بار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید تا دندان های خود را سالم و بدون پوسیدگی حفظ کنید.

این مقاله به بررسی این پیشنهاد می‌پردازد که اگر قبل یا بعد از صبحانه مسواک بزنید، برای دندان‌هایتان سالم‌تر است.

چرا مسواک زدن قبل از صبحانه ایده خوبی است؟

این سوال می تواند راه حل علمی داشته باشد. در حالی که خواب هستید، میکروب هایی در دهان شما که باعث ایجاد پلاک شده، تکثیر می شوند. در نتیجه می توانید تا حدی “نفس صبحگاهی” و طعم “خزه ای” داشته باشید.

پلاک ها و میکروب ها ممکن است با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید از روی دندان های شما پاک شوند. علاوه بر این، فواید مسواک زدن قبل از صبحانه این است که لایه ای از دفاع در برابر اسید ناشی از وعده های غذایی برای محافظت از مینای دندان شما فراهم می کند.

اگر چیزی اسیدی می خورید، باید حداقل 30 دقیقه قبل از تمیز کردن دندان های خود صبر کنید. نان تست، مرکبات و قهوه نمونه هایی از اقلام صبحانه هستند که با تعریف غذای اسیدی مطابقت دارند.

بهترین زمان برای مسواک زدن صبح است زیرا با اولین بار مسواک زدن در صبح تولید بزاق افزایش می یابد. بزاق به هضم وعده های غذایی کمک می کند و به طور طبیعی میکروب های خطرناک دهان را از بین می برد.

چگونه باید دندان های خود را به درستی مسواک زد؟

نحوه مسواک زدن شما به اندازه مسواک زدن بسیار مهم است. چه از مسواک برقی یا یک مسواک دستی معمولی با موهای نایلونی استفاده کنید، می توانید مراحل زیر را رعایت کنید:

  • شما باید سر مسواک خود را با خیس کردن کمی روغن کاری کنید و مقداری به اندازه یک نخود خمیردندان فلوراید باید اضافه شود.
  • دندان های خود را با زاویه 45 درجه مسواک بزنید و حتما دو دقیقه مسواک بزنید و به سطح جویدن، کناره ها و دندان های جلویی توجه کنید.
  • زبان خود را از هر گونه باکتری که ممکن است در حین مسواک زبان زدن جمع شده باشد تمیز کنید.
  • هر خمیر دندانی که در دهان شما باقی می ماند، آن را تف کنید.

علاوه بر فواید مسواک زدن، این دستورالعمل ها را برای حفظ سلامت دهان دنبال کنید:

  1. هر روز نخ دندان بکشید.
  2. پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، با دهانشویه شستشو دهید.
  3. مقدار زیادی آب مصرف کنید.
  4. رژیم غذایی متعادل داشته باشید و غذاها و نوشیدنی های شیرین را به حداقل برسانید.
  5. مصرف تنقلات خود را محدود کنید.
  6. هر سه تا چهار ماه یکبار، مسواک خود را تعویض کنید.
  7. برای انجام اشعه ایکس و تمیز کردن معمول در دندانپزشک قرار ملاقات بگذارید.
  8. بعد از صبحانه، اقدامات احتیاطی پس از مسواک زدن دندان ها

افرادی که بعد از صبحانه دندان های خود را تمیز می کنند، احتمال بیشتری برای مخلوط شدن پلاک و میکروب با پنکیک، وافل، غلات، شیر، قهوه و آب پرتقال خود دارند. بنابراین، هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، قبل از نوشیدن فنجان قهوه، مسواک خود را بزنید، زیرا بهترین زمان برای مسواک زدن است.

در معاینه دندانپزشکی بعدی خود، می توانید متوجه تغییر شوید.

شما می توانید بعد از صبحانه مسواک بزنید، اما موارد زیر را در نظر داشته باشید. به جای تقویت مینای دندان، مسواک زدن درست بعد از صبحانه ممکن است باقیمانده مواد غذایی اسیدی روی دندان های شما باقی بماند.

مواد اولیه صبحانه مانند موارد زیر از جمله مواردی هستند که برای مینای دندان شما مضر هستند:

  • میوه مرکبات
  • آب پرتقال
  • میوه خشک شده
  • نان
  • شیرینی

بنابراین، تمیز کردن دندان ها در مدت کوتاهی پس از صبحانه ممکن است برای آنها بسیار مضر باشد. بهترین استراتژی برای تضمین محافظت از دندان ها و عدم تداخل با مینای دندان این است که 30 تا یک ساعت بعد از غذا خوردن قبل از مسواک زدن صبر کنید.

متخصصان دندانپزشکی توصیه می کنند قبل از مسواک زدن، به ویژه پس از مصرف وعده های غذایی اسیدی، 60 دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید. بعد از غذا، قبل از مسواک زدن، دهان خود را با آب بشویید یا آدامس های بدون قند بجوید تا دندان های خود را تمیز کنید.

نتیجه

اگر می خواهید مینای دندان خود را حفظ کنید، تمیز کردن دندان ها به محض بیدار شدن از خواب، مسواک زدن بعد از صبحانه است. اگر مجبورید بعد از صبحانه دندان های خود را تمیز کنید، سعی کنید قبل از انجام این کار 30 تا 60 دقیقه صبر کنید. مسواک زدن قبل یا بعد از صبحانه

در صورت امکان، صبح ها دندان های خود را تمیز کنید، اما حتی حذف مسواک صبحگاهی بر مسواک نزدن ترجیح داده می شود.

بهترین کلینیک برای رفتن در صورت نیاز به کمک بیشتر در مورد سلامت دندان، دندانپزشکی آتن است. ما دارای بهترین متخصصان واجد شرایط هستیم که می توانیم به راحتی شما را در مسیر سلامت دندان راهنمایی کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up