مراقبت قبل و بعد از لیزر مو زائد


مراقبت قبل و بعد از لیزر موهای زائد ما را ببینید تا برای درمان آماده شوید. بیمارانی که موهای قرمز، خاکستری یا بلوند در ناحیه تحت درمان دارند، باید قبل از دریافت درمان با یک تکنسین لیزر ساده مشورت کنند، زیرا لیزر بر روی این رنگ‌ها تأثیر کمتری دارد.

در طول درمان، میتوانید انتظار ناراحتی خفیفی را داشته باشید، شبیه به ضربه زدن با نوار لاستیکی روی پوست. ممکن است تا 72 ساعت قرمزی، برآمدگی و تورم خفیف در ناحیه تحت درمان را تجربه کنید. توصیه می کنیم کرم های موضعی مانند ژل ترمیم کننده، آلوئه ورا، کالامین یا هیدروکورتیزون را در ناحیه درمان بمالید.

مراقبت قبل و بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش بسیار مطمئن و طولانی مدت برای از بین بردن موهای زائد می باشد و شما را از روال های نظافت خسته کننده رها می کند. با این حال، برای به حداکثر رساندن اثربخشی به حداقل رساندن هرگونه مشکل، رعایت این توصیه‌ها قبل و بعد از درمان بسیار مهم است.

در ادامه مراقبت قبل و بعد از لیزر موهای زائد را بیان میکنیم.

مراقبت از پوست با لیزر

قبل از شروع هر درمان لیزر موهای زائد، لازم است با یک متخصص مشورت کنید تا در مورد اهداف خود صحبت کنید و نوع پوست خود را ارزیابی کنید. اگر از داروهایی استفاده می کنید که می تواند پوست شما را به نور حساس تر کند، اشاره کنید.

مراقبت های قبل از لیزر

قبل از انجام لیزر درمانی، حداقل دو هفته قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه شدن خودداری کنید تا خطر آسیب پوست به حداقل برسد و همچنین باید از محصولات اسپری برنزه اجتناب شود.

تراشیدن ناحیه مورد نظر در روز یا شب قبل از قرار ملاقات مهم است. انجام این کار از آسیب حرارتی به سطح پوست جلوگیری می کند زیرا موهایی روی سطح برای جذب انرژی لیزر وجود نخواهد داشت.

این به لیزر اجازه می دهد تا مستقیماً به فولیکول مو برود و همچنین در صورت بریده شدن سطح در حین اصلاح به پوست اجازه می دهد تا التیام یابد.

  • 24 تا 48 ساعت قبل ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید تا موهای بالای سطح پوست از بین برود.

قبل از قرار ملاقات مطمئن شوید که ناحیه درمان تمیز و فاقد لوسیون، کرم یا آرایش است و حداقل 4 هفته قبل از جلسه از اپیلاسیون، کندن یا استفاده از کرم های موبر در ناحیه درمان خودداری کنید.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول و اسیدهای آلفا هیدروکسی را یک هفته قبل از قرار ملاقات خود متوقف کنید.

در حال انجام لیزر موهای زائد

در طول درمان لیزر مو ملاحظات ایمنی خاصی مهم هستند. بیمار و هر فرد دیگری در اتاق لیزر برای جلوگیری از خطر آسیب به شبکه چشم نیاز به پوشش محافظ چشم دارد. یک دستگاه خنک کننده همراه با لیزر برای به حداقل رساندن آسیب و افزایش راحتی بیمار استفاده می شود و استفاده از بی حس کننده موضعی اختیاری است.

لیزر مومراقبت های بعد از لیزر

بلافاصله پس از درمان این ناحیه ممکن است قرمزی و مقداری تورم در اطراف فولیکول ها را نشان دهد که شبیه برآمدگی های بزرگ است. حدود 2 یا 3 هفته پس از لیزر موهای زائد، 10 تا 20 درصد از موهای درمان شده می ریزند.

  • در مرحله بهبودی، ناحیه باید با ظرافت درمان شود و مالش یا خراش ندهید.
  • اگر یک پوسته ایجاد شد، بگذارید خود به خود بیفتد.
  • یک لایه نازک از پماد آلوئه ورا را چندین بار در روز روی ناحیه تحت درمان قرار دهید تا مرطوب بماند.
  • در صورت تورم یا پوسته پوسته شدن آن ناحیه را نتراشید.

از کمپرس سرد یا کمپرس یخ برای کاهش تورم یا ناراحتی بعد از درمان استفاده کنید. ایبوپروفن یا آسپرین مصرف نکنید زیرا ممکن است این داروها به نور لیزر واکنش نشان دهند.

تا دو روز پس از لیزر موهای زائد از ورزش شدید خودداری کنید. از حمام های خیلی داغ، دوش گرفتن، حمام بخار یا سونا پرهیز کنید و به مدت دو یا سه روز در آب کلردار شنا نکنید.

به مدت 24 تا 48 ساعت از کرم های سفید کننده یا محصولات عطری استفاده نکنید. به مدت یک هفته از لایه برداری یا لایه برداری خودداری کنید.

سعی کنید دو یا سه روز از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید. و اگر علائم عفونت مانند چرک، حساسیت یا تب وجود دارد، با کلینیک تماس بگیرید.

دستورالعمل های مراقبت قبل و بعد از لیزر موهای زائد از پوست پس از درمان باید برای جلوگیری از هر گونه عارضه رعایت شود.

یک مرطوب کننده ملایم را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید تا پوست خود را هیدراته نگه دارد.

نتیجه گیری

متخصصین مراقبت از پوست لیزر ما از نظر پزشکی واجد شرایط و تجربه بالایی در انجام لیزر موهای زائد هستند. ما همچنین تجربه گسترده ای از سایر روش های زیبایی غیر تهاجمی داریم. ما می توانیم به شما کمک کنیم ایمن ترین، موثرترین و مقرون به صرفه ترین راه را برای دستیابی به اهداف آرایشی خود انتخاب کنید.

ما مراقبت قبل و بعد از لیزر موهای زائد را به شما گفتیم، برای تعیین وقت مشاوره رایگان با آتن تماس بگیرید یا برای اطلاعات بیشتر به صورت آنلاین از ما دیدن کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up