درمان خانگی دندان درد


در برخی موارد درمان خانگی می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند، اما در صورتی که درد شدید و به مدت طولانی باشد، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید. برای کاهش التهاب و درد دندان میتوانید یخ را در داخل یک پارچه قرار داده و آن را روی ناحیه دردناک دندان قرار دهید و با استفاده از آب نمک گرم به کاهش التهاب و درد دندان کمک میکند.

چای دم کرده می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند. همچنین میتوانید از داروهای ضد درد موضعی مانند آسپرین و ژلوفن استفاده کنید اما قبل از استفاده از هر نوع دارویی باید با پزشک خود مشورت کنید.

درمان خانگی دندان درد

(درمان خانگی دندان درد) درد دندان می تواند یک آزار جزئی برای یک اختلال عمده در زندگی باشد. در حالی که دندانپزشک شما تنها کسی است که می تواند درد شدید دندان را تشخیص دهد، درمان های دندان درد زیادی وجود دارد که می توانید برای تسکین موقت آن در خانه امتحان کنید.

به عنوان مثال، اگر عصب دندان شما درد میکند، ممکن است یک ژل بی حس کننده یا اسانس میخک موثر باشد. برای آبسه دندان ناشی از پوسیدگی دندان درمان نشده، مسکن مانند ایبوپروفن موثرتر خواهد بود.

بهترین درمان های خانگی دندان درد عبارتند از :

  • آب نمک
  • دارو های مسکن
  • روغن گل میخک
  • کمپرس یخ
  • طب سوزنی
  • چای نعنا
  • نخ دندان گره دار
  • سیر پوست کنده روی دندان

اگر بیش از 2 روز درد شدید داشتید یا علائم دیگری را با دندان درد خود تجربه کردید، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

بهترین راه برای تسکین بیشتر دندان درد در خانه، شستشو با آب نمک است. برای شستشو با نمک ابتدا با یک لیوان آب گرم شروع کنید و از آب جوش استفاده نکنید.

یک قاشق غذاخوری نمک دریایی را با آب گرم مخلوط کنید تا جایی ادامه دهید که دیگر حل نشود. محلول را به مدت 30-60 ثانیه داخا دهان بچرخانید و این کار را 4-5 بار در روز تکرار کنید.

چرا دندان درد شما در شب بدتر می شود؟

به طور کلی اگر دندان درد شما در شب بدتر شود، به این دلیل است که تغییر موقعیت شما باعث شده است که خون بیشتری به ناحیه آسیب دیده جریان یابد.

برای کاهش دندان درد قبل از خواب بعد از مسواک زدن یک بار با آب نمک بشویید و یک مسکن مانند ایبوپروفن را 30 تا 45 دقیقه قبل از خواب مصرف کنید.

سر خود را با استفاده از چند بالش بلند کنید و درست قبل از دراز کشیدن از کیسه یخ یا کمپرس سرد استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up