بهترین تغذیه برای سلامت دندان


بهترین تغذیه برای سلامت دندان شامل مصرف سبزیجات و میوه های تازه که حاوی ویتامین C آنتی‌ اکسیدان‌ های طبیعی هستند که به حفظ سلامت دندان‌ها کمک میکنند. صرف محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست به حفظ سلامت دندان‌ ها کمک میکند. این محصولات حاوی کلسیم و فسفر که به قوی شدن استخوان‌ ها و دندان‌ ها کمک میکنند.

آب به تمیز کردن دندان‌ و شستشوی ذرات غذایی کمک میکند و از تشکیل لکه ها در دندان‌ها جلوگیری میکند. مصرف آجیل و دانه‌های کامل مانند گندم، جو و برنج قهوه‌ای به حفظ سلامت دندان‌ و لثه کمک میکند.

بهترین تغذیه برای سلامت دندان ها

در حالی که توجه به نحوه تامین سوخت بدنمان مهم است، باید به این فکر کنیم که چگونه غذاهایی که می خوریم میتوانند بر سلامت دهان و دندان ما نیز تأثیر بگذارند.

بسیاری از مردم نمیدانند که لبخند سالم به طور مستقیم با رژیم غذایی آنها مرتبط است، و حتی کسانی که بهترین روال های بهداشت دهان و دندان را دارند، اگر به اندازه کافی غذاهای غنی از مواد مغذی مصرف نکنند، همچنان میتوانند برای حفظ سلامت دندان های خود در طولانی مدت تلاش کنند.

برای حفظ سلامت دهان و دندان چه غذاهایی را باید مصرف کرد؟

در این مقاله کارشناسان ما  بهترین تغذیه برای سلامت دندان ها را که برای لبخندی سالم باید در رژیم غذایی خود بگنجانید، به اشتراک میگذارند.

پنیر، شیر و ماست

پنیر کلسیم زیادی دارد و یکی از بهترین غذاها برای داشتن دندان های قوی و سالم است. همچنین حاوی پروتئینی به نام کازئین و دارای فسفات بالایی است که هم به حفظ مینای دندان کمک میکند و هم از پوسیدگی دندان جلوگیری میکند و جویدن پنیر همچنین به افزایش تولید بزاق کمک میکند که به شستشوی تجمع باکتری در دهان کمک میکند.

شیر نیز مانند پنیر باعث کاهش سطح PH در دهان و مبارزه با پوسیدگی دندان میشود و ماست حاوی انبوهی از پروبیوتیک ها است که میتواند از شما در برابر پوسیدگی، بیماری تحلیل لثه و حتی بوی بد دهان محافظت کند.

سبزیجات

سبزیجاتی مانند کاهو، اسفناج و کلم پیچ سرشار از کلسیم، اسید فولیک، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که از دندان‌ ها و لثه‌ ها مراقبت میکند. افزودن کمی کاهو به ساندویچ خود در زمان ناهار در واقع به تمیز نگه داشتن دندان های شما کمک میکند, ممکن است بپرسید چگونه؟

طبیعی است که بقایای غذایی که تازه خوردیم روی دندان‌هایمان باقی بماند و باکتری تولید کند. اما بافت فیبر سبزی های برگ دار میتواند سطوح بالایی از بزاق تولید کند که همانطور که میدانیم به کاهش تعداد باکتری های ساکن روی دندان ها کمک می کند و دهان شما را در طول روز تمیز نگه می دارد.

پرتقال و گریپ فروت

غذاهای اسیدی به دلیل اثرات منفی که میتوانند بر روی دندان های ما داشته باشند شناخته شده اند اما انتخابی از آنها، از جمله پرتقال و گریپ فروت در واقع میتوانند فواید زیادی برای دندان ها و لثه های ما داشته باشند.

پرتقال و گریپ فروت هر دو حاوی سطوح بالایی از ویتامین C هستند که به تقویت رگ های خونی و بافت های همبند در دهان کمک میکند، پیشرفت التهاب لثه را که میتواند منجر به بیماری لثه شود، کند میکند و خونریزی لثه را کاهش میدهد.

بهترین تغذیه برای سلامت دندان ها آجیل

آجیل به ویژه بادام، یکی دیگر از مواد غذایی حاوی کلسیم و فسفر فراوان است که به مبارزه با باکتری هایی که منجر به پوسیدگی دندان میشوند کمک میکند. آنها همچنین حاوی ویتامین های بی شماری از پتاسیم و روی، ویتامین B و ویتامین E هستند بنابراین جای تعجب نیست که آنها یکی از سالم ترین غذاها برای دندان شما در نظر گرفته شوند.

گوشت و ماهی

گوشت قرمز و ماهی های چرب (مانند سالمون) برای دندان های شما بسیار مفید هستند و سرشار از فسفر هستند. مواد گوشت و ماهی یک ماده معدنی مهم برای محافظت و تقویت مینای دندان میباشد. بهترین تغذیه برای سلامت دندان

نیاز به مشاوره تخصصی دندانپزشکی دارید؟

واقعاً نمی توان انکار کرد که رژیم غذایی شما چقدر میتواند روی دندان ها و دهان شما تأثیر بگذارد. اگر همه کارها را به درستی انجام دهید از جمله مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزی دو بار، استفاده از دهان شویه و خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی باعث سلامت دهان و دندان شما میشود، ممکن است وقت آن رسیده باشد که از رزرو نوبت دندانپزشکی استفاده کنید.

در کلینیک زیبایی آتن با سالها تجربه کمک به بیماران خود برای بازگرداندن سلامت دهان و دندان خود داریم و دندانپزشک بهتری درتهران برای این کار وجود ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up