از بین بردن جوش با لیزر


لیزرهای مختلفی برای درمان جوش‌های پوستی وجود دارند، اما هنوز روشی کاملاً موثر و مطمئن برای از بین بردن جوش با لیزر وجود ندارد. به عنوان یک روش کمکی لیزر CO2 و Er:YAG برای درمان جوش‌های چربی و آکنه‌ ای به کار می‌رود. اما نتایج آنها ممکن است متفاوت باشد و برای همه افراد مناسب نباشد.

همچنین این روش ممکن است باعث ایجاد التهاب و خشکی پوست شود و برای برخی افراد باعث تحریک پوست و افزایش جوش‌ها شود. همچنین با مشاوره پزشکی، روش‌های دیگر مانند مصرف داروهای موضعی و سیستمیک مصرف مکمل‌های غذایی، استفاده از روش‌های دیگر لیزری و غیره را امتحان کنید.

از بین بردن جوش با لیزر

آیا به دنبال از بین بردن جوش با لیزر (آکنه) بوده اید؟

پیشرفت‌ها در فناوری لیزرهای زیبایی، اثربخشی درمان را برای پاک کردن جای زخم‌های ناشی از آکنه افزایش داده است. این روش درمانی ایمن و اثبات شده است. مشتریان گزارش می دهند که پس از درمان لیزر، عزت نفس بهبود یافته و ظاهری سالم دارند.

اگر آرزوی داشتن پوستی زیبا دارید، کلینیک دندانپزشکی و زیبایی آتن به شما کمک میکند. ابتدا، بیایید در مورد از بین بردن جوش با لیزر بیشتر بیاموزیم.

چه چیزی باعث ایجاد آکنه می شود؟

برخی افراد به طور طبیعی پوست بدون لک دارند. برای آنها خوب است! اما، افراد دیگری هستند که به دلیل زخم های شدید آکنه با عزت نفس دست و پنجه نرم می کنند. اگرچه آکنه طبیعی است، اما می تواند جای زخم های ماندگاری به جای بگذارد.

در طول سال‌ های نوجوانی، ممکن است متوجه برآمدگی‌های ریز روی پوست خود شوید. این برجستگی ها می توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند، اما شایع ترین نواحی عبارتند از:

  1. صورت
  2. گردن
  3. کمر
  4. قفسه سینه

جوش و آکنه به دلیل متورم شدن منافذ پوست از چربی اضافی در باکتری ها و سلول های مرده پوست ایجاد و متأسفانه، وقتی منافذ پوست به اندازه‌ای بزرگ می‌شود که دیواره فولیکول را پاره کند، می‌تواند منجر به ضایعات شود. نواحی آسیب دیده ممکن است موقتی باشند و به سرعت بهبود پیدا کنند. اما اگر ماده آلوده روی پوست اطراف ریخته شود، می تواند منجر به ضایعات عمیق شود.

پوست شما دارای توانایی های طبیعی درمانی است و سعی می کند این نواحی را با فیبرهای کلاژن جدید اصلاح کند اما اینها معمولاً به اندازه پوست طبیعی شما صاف نیستند. پوست جدید شما نیز ممکن است بافت یا رنگ متفاوتی به نظر برسد.

معمولاً این جوش ها در اواخر سال های نوجوانی محو می شوند. با این حال، برخی از افراد آنقدر خوش شانس نیستند که حتی در بزرگسالی نیز با زخم ادامه می دهند. دوره بهبود زخم با تحریک شروع  و این تحریک تا رشد بافت پیشرفت می کند و با تغییر جنبه های خاص آناتومی به پایان می رسد.

کلاژن پروتئین اصلی واقع در بافت بدن است که استخوان، غضروف، پوست و عروق خونی را تقویت می کند. جای زخم زمانی اتفاق می افتد که روند بهبود زخم دچار اختلال شود. نمونه ای از این اختلالات کلاژن بسیار کم یا زیاد است.

لیزر درمانی برای از بین بردن جای جوش

روش‌های حذف جای جوش و زخم با لیزر Excel V امروزی می‌تواند ظاهر انواع مختلفی از جای زخم را کاهش دهد، از جمله:

  • جای زخم کلوئید: جای زخم یک ناحیه برجسته، بنفش متمایل به قرمز و سفت است که از ناحیه زخم اصلی گسترش یافته و به مرور زمان ایجاد می شود.
  • هیپرتروفیک: یک جوش برجسته، صورتی و سفت است که در ناحیه زخم اصلی باقی می ماند و باید با گذشت زمان محو شود.
  • آتروفیک: یک جوش پین مانند و فرورفته در پوست است که ناشی از آکنه یا سایر بیماری های پوستی است.

گزینه دیگر شما برای از بین بردن جای زخم، لیزر فرکشنال است که می تواند رنگ پوست را حتی کاهش دهد و تغییر رنگ، از جمله جای آکنه را کاهش دهد.

همه افراد کاندیدای خوبی برای این روش حذف آکنه نیستند. افرادی که از اختلالات پوستی مانند درماتیت، آکنه کیستیک و پسوریازیس رنج می برند، ممکن است کاندیدای کاملی نباشند.

کسانی که از داروهایی مانند ایزوترتینوئین برای آکنه استفاده می کنند، نمی توانند دارو را به مدت شش ماه قبل از عمل مصرف کنند.

این درمان چگونه کار می کند؟

سیستم لیزر ضربان‌های انرژی نوری را ارسال می‌کند که باعث انعقاد خون می‌شود. این فرآیند در نهایت عروقی را که با گذشت زمان بدن شما دوباره جذب کند، از بین می‌برد. جریان خون در زیر سطح پوست هدایت می‌شود.

لیزر برای شرایط پوستی هر بیمار و همچنین اندازه ناحیه نیاز به درمان برای مشکلات عمیق تر و سطحی قابل تنظیم است. سیستم لیزر Excel V که در عمل خود استفاده می کنیم، یک عنصر خنک کننده پیوسته را قبل در حین و بعد از هر پالس لیزر تولید می کند.

برخلاف سایر روش های زیبایی، نیازی به بی حسی یا تزریق موضعی نخواهید داشت. هر عمل لیزر بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد  بنابراین، مدت زمان فرآیند می تواند متفاوت باشد. پزشک لیزر را روی نواحی آسیب دیده پوست شما می گذراند.

آیا این درمان بی خطر است؟

لیزر Excel V یک گزینه منحصر به فرد برای درمان آکنه یا جوش میباشد. این دستگاه به دلیل توانایی آن برای رسیدن به عمیق ترین لایه پوست برای هدف قرار دادن تجمع چربی اضافی برای بیماران مبتلا به آکنه مناسب است.

Excel V کارآمد و سریع است و بهترین لیزر برای آکنه است. این کار با ایجاد تعادل بین سرد کردن و گرم کردن پوست که از ناحیه محافظت می کند تا از ایمنی پوست بیمار اطمینان حاصل شود.

اگر می خواهید پوست خود را بی عیب کنید و جوش یا آکنه خود را از بین ببرید، در تماس با کلینیک زیبایی آتن و کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های درمانی ما تردید نکنید.

5/5 - (1 امتیاز)

3 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up