چگونه از سیاهی دور چشم خلاص شویم؟


حلقه های تیره زیر پلک پایین یا سیاهی دور چشم ممکن است به دلیل ژنتیک، آلرژی یا دلایل دیگر ظاهر شوند. درمان خانگی و درمان پزشکی وجود دارد که ممکن است به کاهش ظاهر آن کمک کند. حلقه های تیره زیر چشم، که به عنوان POH نیز شناخته میشود، ممکن است به صورت سایه های قهوه ای، آبی، سیاه یا بنفش ظاهر شوند. آنها می توانند هر کسی را تحت  تاثیر قرار دهند اما معمولا در موارد بزرگسالان شایع تر هستند.

با بالا رفتن سن شما، پوست شما متمایل به افتادگی و نازک شدن می شود. ممکن است کاهش چربی و کلاژن را تجربه کنید که به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک می کند. همانطور که این اتفاق می افتد، رگ های خونی تیره زیر پوست شما بیشتر دیده می شود و باعث می شود ناحیه زیر چشم شما تیره شود.

سیاهی دور چشم

سیاهی چشم ظاهری خسته به ما می دهند که باعث می شود پیرتر از آنچه که هستیم به نظر برسیم. در حالی که سیاهی دور چشم به عنوان یک بیماری جدی در نظر گرفته نمی شوند، یک یادآوری روزمره هستند که می توانند بر احساس ما نسبت به خود تأثیر بگذارند. راه هایی برای خلاص شدن آن برای احیای ظاهری با طراوت وجود دارد که باعث افزایش عزت نفس می شود.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند نحوه درمان سیاهی دور چشم، علل ایجاد آن و نحوه جلوگیری از ایجاد سیاهی را درک کنید.

سیاهی دور چشم چیست؟

سیاهی چشم از فردی به فرد دیگر متفاوت ظاهر می شوند. علائم سیاهی زیر چشم عبارتند از:

  • تورم یا پف خفیف
  • پوست شل یا افتاده
  • ظاهر چشم یا حلقه های تیره

همچنین ممکن است ترکیبی از دو یا چند نوع از این  علائم وجود داشته باشد. صرف نظر از اینکه کدام نوع را دارید، سیاهی زیر چشم باعث ظاهری خسته یا پیرتر می شوند. گزینه‌های مختلفی برای درمان سیاهی چشم وجود دارد، از درمان های خانگی و درمان های بالینی که باعث سفید شدن پوست نیز می شوند.

این درمان ها به طور موقت به کاهش سیاهی زیر چشم شما بدون هیچ هزینه ای کمک می کند. در ادامه به برخی از درمان های خانگی اشاره میکنیم.

درمان های خانگی سیاهی دور چشم

استفاده از کمپرس سرد

کمپرس آب سرد با انقباض رگ های خونی زیر چشم، پف کردگی را کاهش می دهد. استفاده از دو قاشق فلزی را به عنوان کمپرس سرد در نظر بگیرید و قبل از اینکه آنها را به مدت 20 دقیقه روی چشمان خود فشار دهید، آنها را در فریزر سرد کنید.

اضافه کردن یک بالش اضافی صاف

دراز کشیدن روی تخت هنگام خواب باعث جمع شدن مایعات زیر چشمان شما می شود که منجر به ظاهر پف کرده آنها در صبح می شود. برای جلوگیری از این امر، به سادگی یک بالش دیگر اضافه کنید تا سر خود را بیشتر بالا بیاورید.

استفاده از ژل ها و روغن های طبیعی

به عنوان مثال، آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و مرطوب کننده است که به کاهش پف چشم کمک می کند. مقداری ژل آلوئه ورا را روی پلک های تحتانی خود به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس آن‌ها را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

روغن نارگیل یکی دیگر از درمان های طبیعی مرطوب کننده است. برای کمک به خلاص شدن از شر سیاهی زیر چشم، کافی است چند قطره روغن نارگیل را روی آنها بمالید و بگذارید یک شب بماند.

درمان های خانگی بالا ممکن است به برداشتن سیاهی دور چشم شما به طور طبیعی کمک کند، اما درمان‌های بالینی راه حل برجسته تر و دائمی تری را پیشنهاد می کنند. برخی از گزینه های پزشکی در مورد چگونگی خلاص شدن از شر سیاهی زیر چشم عبارتند از:

  1. عمل جراحی بلفاروپلاستی لیفت پلک پایینی است که با تغییر موقعیت یا برداشتن چربی های زیرین و سفت کردن ماهیچه های اطراف چشم، ناحیه پلک پایین را صاف می کند.
  2. تزریق فیلر یک گزینه غیرتهاجمی تر است که در آن یک ماده ژله مانند به ناحیه زیر چشم تزریق می شود تا سطح پوست صاف تر شود.
  3. لایه برداری زیر چشم با مواد شیمیایی که  پوست پیر را از سطح زیر چشم پاک می کند تا پوست جوان تر و روشن تر زیر آن نمایان شود.
لیزر درمانی

یکی دیگر از گزینه‌های موثر لیزر درمانی است که با از بین بردن سطح تیره تر پوست و تحریک رشد کلاژن به خلاص شدن از شر حلقه های تیره زیر چشم کمک می کند. این کار پوست را جوان تر و سفت تر می کند و ظاهری شاداب به شما می دهد.

سفید کردن زیر چشم

این درمان مانند درمان های لیزری از تکنیک هایی استفاده می کند که نگرانی های پوستی را حتی فراتر از سیاهی دور چشم هدف قرار می دهد. به عنوان مثال، درمان لیزر مرکز مراقبت از صورت باعث روشن شدن زیر چشم ها می شود و همچنین می تواند برای اصلاح سایر لکه های تیره روی پوست استفاده شود.

قبل از امتحان هر نوع درمان حتما با یک متخصص پزشک مشورت کنید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که درمانی را دریافت خواهید کرد که بهترین کار را برای شما دارد.

چه چیزی باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شود؟

قبل از در نظر گرفتن چگونگی خلاص شدن از شر سیاهی دور چشم، مهم است که بررسی کنید که چه چیزی باعث آنها می شود. یک یا چند مورد از عوامل زیر می تواند باعث تشکیل آن شود.

ژنتیک چگونه از سیاهی دور چشم خلاص شویم؟

سیاهی زیر چشم می تواند یک ویژگی فیزیکی باشد که در خانواده وجود دارد. به عنوان مثال، پوست نازک و ظریف شفاف تر است و باعث می شود عضلات زیرین چشم و رگ های خونی تیره تر به نظر برسند.

سالخورده

پوست ما به طور طبیعی در طول زمان کلاژن را از دست می دهد. بدون آن، پوست ما حالت ارتجاعی کمتری پیدا می‌کند و از نظر ظاهری شل‌تر می‌شود. این همچنین می تواند باعث نشت مایع به بافت های زیرین چشم شود و منجر به پف کردگی شود.

شرایط پزشکی

داشتن یک وضعیت پزشکی از قبل موجود یکی دیگر از دلایل احتمالی سیاهی دور چشم است. به عنوان مثال، داشتن چشم های پف کرده می تواند نشانه ای از آلرژی یا مشکل تیروئید باشد. حتماً به طور مرتب با پزشک شخصی خود برای نظارت بر سلامت خود مشورت کنید.

استرس و کمبود خواب

کمبود خواب و استرس با ، هورمونی که بدن شما برای تنظیم متابولیسم و فشار خون ترشح می کند، مرتبط است. داشتن کورتیزول بیش از حد می تواند منجر به التهاب در بدن شما شود که باعث می شود چشمان شما پف کرده به نظر برسند.

مصرف نامتعادل غذا و مایعات

رژیم غذایی حاوی نمک زیاد و کمبود آب باعث کم آبی بدن شما می شود. برای اینکه به خودی خود هیدراته بمانید، پوست شما سعی می کند تا جایی که می تواند مایعات را در قسمت های مختلف بدن حتی زیر چشمان شما حفظ کند.

سیگار کشیدن

مطالعات نشان داده است که سیگار باعث کاهش سطح ویتامین C در بدن می شود. این می تواند روی پوست تأثیر بگذارد، زیرا ویتامین C برای بدن شما برای تولید کلاژنی که پوست را انعطاف پذیر نگه می دارد، مهم است. شما موارد مراقبت از پوست با ویتامین C را باید بشناسید.

روش های جلوگیری سیاهی دور چشم

از آنجایی که انتخاب سبک زندگی باعث تشکیل سیاهی دور چشم نیز می شود، ایجاد عادات سالم برای جلوگیری از بدتر شدن سیاهی چشم ضروری است. در اینجا پنج نکته وجود دارد که باید در درمان آن در نظر بگیرید تا اثرات آن طولانی تر بماند.

مراقب از خوردن و نوشیدن باشید

برای جلوگیری از کم آبی، از غذاهایی با محتوای نمک بالا اجتناب کنید و در عوض غذاهای غنی از ویتامین A و C (مانند هویج، پرتقال، آناناس) را انتخاب کنید تا از خواص ضدالتهابی آنها استفاده کنید. از مصرف زیاد الکل نیز خودداری کنید زیرا باعث کم آبی و احتباس بیش از حد مایعات در بدن می شود.

به طور منظم تمرین کنید

حرکت و تمرین اطراف سیستم لنفاوی بدن ما را فعال می کند، که مسئول انتقال مایع اضافی از بافت های ما است. با توجه به اینکه هنگام خواب مایعات به طور طبیعی زیر چشم ما جمع می شود، انجام برخی ورزش های صبح زود می تواند به خلاص شدن از شر سیاهی های چشم کمک کند.

از ضد آفتاب استفاده کنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دلیل تولید ملانین بیشتر پوست می‌تواند منجر به سیاه تر شدن حلقه های زیر چشم شود. علاوه بر این، اشعه های مضر UV خورشید به کلاژنی که پوست شما را سفت نگه می دارد، آسیب می رساند. برای محافظت از خود، به یاد داشته باشید که روزانه از ضد آفتاب خود استفاده کنید و از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید.

از استرس دوری کنید

از آنجایی که هورمون کورتیزول می تواند منجر به التهاب و پف چشم شود، بهتر است میزان استرسی که تجربه می کنید را کنترل کنید. شرکت در فعالیت های تمدد اعصاب، مانند تمرینات یوگا و مدیتیشن را در نظر بگیرید تا سطح کورتیزول خود را قابل کنترل نگه دارید.

به اندازه کافی خوابیدن

مراقبت از چشمان شما همیشه مستلزم داشتن خواب کافی است که برای بیشتر بزرگسالان حدود هفت تا نه ساعت طول می کشد. علاوه بر اینکه به بدن شما اجازه می دهد خود را بازسازی کند.

نتیجه گیری

چندین گزینه وجود دارد از جمله داروهای DIY و درمان های بالینی که می توانید برای درمان سیاهی دور چشم خود استفاده کنید. اگر می خواهید راه حلی سریع‌ تر و بدون درد پیدا کنید، درمان لیزری در مرکز مراقبت های صورت یک روش غیرتهاجمی است.

با توجه به اینکه مرکز مراقبت پوست آتن دارای سال ها تجربه در این صنعت است، می توانید مطمئن باشید که پوست شما با نهایت مراقبت توسط متخصصان پوست ما انجام خواهد شد. همین امروز با یکی از متخصصان ما تماس بگیرید و با سیاهی دور چشم خداحافظی کنید و به پوست روشن تر و جوان تر سلام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up