پولیش کامپوزیت دندان


پولیش کامپوزیت دندان به طور معمول به عنوان بخشی از پروفیلاکسی دندان انجام می شود. با این حال، استفاده بیش از حد از این روش، بیرونی ترین پوشش ساختار دندان را فرسایش می دهد و از بین رفتن ساختار بیرونی دندان ها را در برابر لکه ها و تجمع پلاک آسیب پذیرتر می کند. همچنین استفاده مکرر از این روش باعث حذف لایه محافظ فلوراید اطراف دندان می شود.

این روزها، دندانپزشکان پالیش دندان را به عنوان یک روش معمول دندانپزشکی توصیه نمی کنند و قبل از این روش، انتخاب دقیق مورد انجام می شود. پولیش دندان یک روش ساده است که دندانپزشکان در طول تمیز کردن و معاینه دوسالانه آن را با جرم گیری دندان همراه می کنند. هنگامی که پولیش دندان با جرم گیری دندان همراه شود، می توانید دندان هایی صاف، سفید و بدون باکتری داشته باشید.

پولیش کامپوزیت دندان

پولیش کامپوزیت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی است که مینای دندان شما را براق و صاف می کند. پولیش دندان فقط یک مزیت زیبایی برای دندان شما ندارد بلکه این روش زمانی که با جرم گیری دندان همراه باشد،

میتواند نفس شما را تازه و به شما در جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند و همچنین باعث می شود دندان ها سفید تر، بدون لکه و براق تر به نظر برسند.

پولیش کامپوزیت دندان چیست؟

پولیش دندان یک روش دندانپزشکی بدون درد است و برخی از بیماران از آن لذت می برند. متخصص بهداشت دندان و دندان معمولاً از یک فرز خورشیدی لاستیکی نرم و کوچک و خمیر پالیش استفاده می کند.

اگر لکه های شدید روی دندان دارید، دندانپزشک شما ممکن است از یک سیستم پولیش هوا و آب تحت فشار، مخلوط با یک ماده ساینده استفاده کند. زمانی که کامپوزیت دندان شما رنگ بیگیرد می توانید از پالیش استفاده کنید تا سفید و براق شود.

مراحل پالیش دندان

ابتدا دندان های شما از نظر پوسیدگی و نقاط ضعیف در مینای دندان بررسی می شوند. پلاک و لکه ها از سطح دندان در فرآیندی به نام جرم گیری خراشیده و سپس دندان های شما صاف و صیقلی می شوند تا لکه ها از بین بروند و قبل از اینکه نخ دندان کشیده شوند با یک پوشش محافظ فلوراید پوشانده شوند.

یک فرز خورشیدی با سرعت کم و با استفاده از خمیر پولیش کمی ساینده فرو می رود که برای تمیز کردن و جلا دادن دندان ها استفاده می شود. این نوع پالیش در وارد شدن به ترک ها و شکاف های داخل و بین دندان ها موثر تر است.

برای پالیش کامپوزیت سطح دندان بدون خط و خش و هر گونه سوراخ یا عیب باید باشد، ابتدا از دیسک زرد با خورشیدی قرمز و طوسی استفاده می کنیم. با دیسک زرد و سایر دیسک های پولیش، دیسک ها هنگام استفاده بسیار خمیده می شوند.

تا حد امکان سطح دیسک را روی سطح کامپوزیت قرار می دهیم. با دیسک زرد چون کمتر ساینده است سرعت دیسک را افزایش خواهیم داد. وقتی دیسک زرد تمام شد، سطح باید صاف به نظر برسد و روکشی مانند براق داشته باشد. در نتیجه یک کامپوزیت فوق العاده صیقلی ایجاد می کند.

مزایای پولیش دندان

مزایای پولیش دندان تا حدودی در دندانپزشکی مورد بحث است. یک بررسی از مطالعات متعدد به این نتیجه رسید که پولیش منظم دندان به تنهایی از بیماری لثه جلوگیری نمی کند. افرادی که دندانهایشان صیقلی و جرم‌گیری شده باشد، به میزان قابل‌توجهی پلاک کمتری روی دندان هایشان ایجاد میشود.

پولیش کامپوزیت دندان روشی است که نه تنها دندان ها را سفید می کند بلکه لکه های دندانی، پلاک ها و میکروارگانیسم های تشکیل شده روی سطح خارجی دندان را از بین می برد. مزیت اصلی پولیش دندان نسبت به جرم گیری دندان (تمیز کردن عمیق دندان ها) این است که یک روش بدون درد است.

داشتن پلاک کمتر ممکن است مینای دندان شما را حفظ کند که پس از فرسایش یا پوسیدگی، ترمیم کامل آن غیر ممکن است. پولیش دندان همچنین باکتری را از سطح دندان های شما پاک می کند.

پولیش کامپوزیت دندان مطمئناً می تواند ظاهر دندان های شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد تا لثه های سالمی ایجاد کند. هدف از پولیش فراتر از دستیابی به لبخندی سفید تر است.

انواع پولیش دندان

  • پولیش درمانی

در بسیاری از مواقع در طول یک عمل جراحی دندان، ریشه یا عصب در معرض دید قرار می گیرد و باعث پوسیدگی می شود. پولیش درمانی به حذف هر گونه پوسیدگی از سطح دندان کمک می کند.

  • پولیش زیبایی

این نوع پولیش زیبایی پلاک و لکه های سطحی دندان را از بین می برد. برای براق کردن مینای دندان (لایه بیرونی که تاج دندان را می پوشاند) از مواد ساینده بسیار ریز استفاده می شود.

  • پولیش سطحی

این تکنیک تاج دندان را جلا و پاکسازی می کند. با این حال، این روش دارای مزایای درمانی هم می باشد و در درجه اول برای بهبود ظاهر زیبایی و سفیدی دندان ها انجام می شود.

  • پولیش انتخابی

پولیش انتخابی به عنوان حذف لکه خارجی یا حذف انتخابی لکه نیز نامیده می شود. این روش پولیش پس از جرم گیری توصیه می شود و لکه های باقی مانده را از بین می برد.

پولیش دندان چقدر هزینه دارد؟

هزینه معاینه دندان و تمیز کردن دندان بسیار متفاوت است و به دندانپزشکی که انتخاب می کنید و هزینه محل زندگی شما بستگی دارد. هر فک پالیش دندان در کلینیک زیبایی آتن با هزینه باورنکردنی 500 هزار تومان برای شما انجام می شود.

کدام نوع لکه ها را با پالیش دندان می توان از بین برد؟

دو نوع لکه دندان درون زا و اگزوژن وجود دارد. لکه های درون‌زا، لکه‌ داخلی هستند که به دلیل برخی نقص های دندان مانند هیپوپلازی مینای رشد یا ناشی از دارو ایجاد می شوند. لکه های اگزوژن لکه های خارجی هستند که به دلیل عادت های بد دندانپزشکی و سیگار کشیدن ایجاد می شوند.

پولیش دندان فقط برای از بین بردن لکه های بیرونی مفید است و نمی تواند لکه های داخلی یا درون زا را از بین ببرد.

موارد احتیاط برای پولیش دندان

پولیش دندان یک روش کاملاً ساده است و خطرات زیادی وجود ندارد. برخی از شرایط دندانی ممکن است به روش پولیش ملایم تری نیاز داشته باشند. اگر بیمار دارای فرسایش شدید یا ساییدگی قبلی روی دندان های خود باشد، ممکن است پولیش را نیز محدود کنیم.

پالیش کامپوزیت دندان به تنهایی از پوسیدگی دندان جلوگیری نمی کند مگر اینکه بخشی از یک روال تمیز کردن باشد که شامل جرم گیری و نخ دندان کشیدن در مطب دندانپزشکی باشد.

اگر در مورد پولیش کامپوزیت دندان سوالی دارید، با مشاوران کلینیک آتن صحبت کنید و قت خود را رزرو کنید.

5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up