موارد اورژانسی دندانپزشکی


همه مشکلات دندانی اورژانسی نیستند. اما اگر خونریزی دارید که متوقف نمیشود، دردی که با دارو بهبود نمی یابد یا استخوان های صورت شکسته میشود، به مراقبت های اورژانسی دندان نیاز دارید. برای اکثر موارد اورژانسی دندانپزشکی، مانند شکستگی یا کنده شدن دندان، دندانپزشک شما را در مطب خود درمان میکند.

برای آسیب های جدی تر، مانند شکستگی استخوان های صورت، باید مستقیماً به اورژانس مراجعه کنید. اگر دندان درد شدید دارید ابتدا دهان خود را با آب گرم کاملاً بشویید. از نخ دندان برای برداشتن مواد غذایی باقی مانده استفاده کنید. مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن، ناپروکسن یا ایبوپروفن مصرف کنید.

موارد اورژانسی دندانپزشکی

موارد اورژانسی دندانپزشکی میتوانند منجر به درد، تورم، ناراحتی یا حتی مشکلات مهم تری شوند. با این حال، ممکن است تعجب کنید که اورژانس دندانپزشکی چیست و چه علائمی نشان می دهد که باید برای خدمات اورژانسی دندانپزشکی به کلینیک آتن مراجعه کنید.

درک تفاوت بین یک مشکل دندانی که میتواند تا نوبت بعدی دندانپزشکی شما موکول شود و یک مسئله اورژانسی که می تواند سلامت شما را تهدید کند، مهم است. در این مقاله در مورد آنچه که باید در مورد اورژانس های دندانی بدانید و نحوه تشخیص یک مشکل دندانی که نیاز به توجه فوری دارد صحبت می کنیم.

موارد اورژانسی دندانپزشکی چیست؟

اورژانس دندانی هر مشکل دندانی است که برای کاهش درد شدید، توقف خونریزی یا نجات دندان نیاز به درمان فوری دارد. این همچنین در مورد عفونت های دندانی (مانند کیست و آبسه) که میتواند تهدید کننده زندگی باشد، صدق می کند.

موارد اورژانس دندانپزشکی اغلب با درد و خونریزی مشخص میشوند. با این حال، همه دندان دردها یا مشکلات دندانی یک اورژانس محسوب نمی شوند. برای تعیین اینکه آیا به خدمات دندانپزشکی اورژانسی نیاز دارید یا می توانید تا زمان مراجعه بعدی به مطب دندانپزشکی خود صبر کنید، مشکلات یا علائم دندانی زیر را بررسی کنید.

دندان لق یا کنده شده

اگر دندان‌هایتان لق شده یا از دهانتان بیرون زده است، باید فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. لق شدن یا کنده شدن دندان می تواند نشان دهنده عفونت موضعی مانند پوسیدگی دندان یا بیماری لثه و آسیب دندان که معمولاً در اثر ضربه دندان شدید ناشی از افتادن، آسیب ورزشی یا تصادف اتومبیل باشد. با اقدام سریع، دندانپزشک شما می تواند دندان شما را مجدداً وارد کند و آن را حفظ کند یا علت اصلی را شناسایی کرده و درمان را ارائه دهد.

اگر دندان شما شکسته است، قبل از مراجعه به دندانپزشک اقدامات زیر را انجام دهید:

  • دندان را با احتیاط و بدون دست زدن به ریشه آن بلند کنید.
  • دندان را بشویید (آن را مالش ندهید)
  • در صورت امکان، آن را دوباره در جای خود قرار دهید.
  • اگر نمی توانید آن را دوباره وارد کنید، آن را در ظرف آب یا شیر قرار دهید.
  • تا جایی که می توانید سریع به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا شانس حفظ دندان طبیعی خود را افزایش دهید.

دندان درد شدید

درد دندان و ناراحتی دندان چیزی نیست که نباید نادیده بگیرید. اگر دندان درد غیرقابل توضیح یا ناگهانی را تجربه کردید یا شدت درد افزایش یافت، برای تشخیص و درمان مناسب به دندانپزشک اورژانس آتن مراجعه کنید.

خونریزی لثه

مشکلاتی مانند تحریک گاه به گاه لثه یک اورژانس دندانپزشکی محسوب نمی شوند. با این حال، لثه با خونریزی بیش از حد یا مکرر می تواند نشان دهنده یک مشکل اساسی سلامت یا دندان باشد، به خصوص اگر همراه با تورم و درد باشد. این علائم (به ویژه اگر ناشی از بیماری لثه باشد) در صورت عدم درمان می توانند به نقطه ای بی بازگشت برسند.

متورم دهان یا فک

یکی دیگر از موارد اورژانسی دندانپزشکی اگر فک یا دهان شما به طور ناگهانی بدون هیچ دلیل واضحی متورم شد، وقت آن است که برای درمان فوری به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این علائم می تواند نشان دهنده عفونت جدی، تحریک غدد لنفاوی یا یک مشکل اساسی باشد که یک متخصص دندانپزشکی باید فوراً آن را برطرف کند.

علائم آبسه دندان

آبسه دندان یک عفونت دردناک، شدید و بالقوه تهدید کننده زندگی است که معمولاً در ریشه دندان عفونی دیده می شود. این بیماری معمولاً در اثر بیماری شدید لثه، حفره‌های درمان‌ نشده یا هر ضربه‌ای به دندان‌ها، مانند دندان شکسته یا ترک خورده ایجاد میشود. علائم آبسه دندان عبارتند از:

  • تب و صورت متورم
  • طعم بد در دهان
  • حساسیت دندان
  • دندان درد مداوم
  • جوش روی لثه
غدد لنفاوی حساس در گردن شما

آبسه دندان یک اورژانس دندانی است زیرا عفونت میتواند به خارج از دهان گسترش یابد و باعث ایجاد مشکلاتی در سایر نواحی بدن شود.

از بین رفتن پرکردگی دندان

اگر در گذشته پرکردگی فلزی داشته‌اید و دهانتان ناگهان طعم فلزی پیدا می‌کند، ممکن است پرکننده قدیمی‌تان شل یا ترک خورده باشد. پرکردن از دست رفته یکی از موارد اورژانسی دندانپزشکی بالقوه است، زیرا دندان شما می تواند به راحتی به دلیل عدم تقویت کننده ارائه شده توسط پرکردن دندان بشکند. حتی ممکن است اعصاب دندان شما در معرض خطر قرار گیرد که منجر به چندین مشکل دیگر دندانی میشود که نیاز به مراقبت فوری دارد.

غذا بین دندان های شما

اگر جسم یا تکه‌ای از غذا بین دندانهای شما قرار گرفت و نخ دندان یا مسواک زدن نمیتواند آن را از بین ببرد، باید فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. عدم برداشتن شی می تواند منجر به پوسیدگی دندان، بیماری لثه، تحریک لثه، دندان های کج (زیرا می تواند دندان های شما را جابجا کند) یا عفونت شود.

شکندن تاج دندان

اگر تاج دندان شما شکست یا به طور کامل افتاد، باید فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این به این دلیل است که دندان شما در معرض عفونت و آسیب قرار میگیرد. ویزیت اورژانسی دندانپزشکی برای جایگزینی تاج دندان میتواند به شما کمک کند از کشیدن دندان، کانال ریشه یا سایر روش های دندانپزشکی برای حفظ سلامت دهان خود جلوگیری کنید.

خدمات اضطراری موارد اورژانسی دندانپزشکی

ما مراقبت های اضطراری دندان را در آتن ارائه میدهیم، اگر چه اقدامات خوب بهداشت دهان و دندان کمک به جلوگیری از برخی مشکلات دندانی میشود اما اورژانس های دندانی ممکن است رخ دهد.

به همین دلیل است که ما خدمات اورژانسی دندانپزشکی را به طور کامل ارائه میکنیم تا شما را از درد رهایی بخشیم و مشکلات دندانی را که ممکن است داشته باشید برطرف کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up