مراقبت از پوست با ویتامین C


مراقبت از پوست با ویتامین C فواید بسیاری برای سلامت پوست شما دارد، از جمله تقویت تولید کلاژن و محافظت در برابر آسیب های خورشید. برخی افراد ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنند. ویتامین C یکی از بهترین مواد موجود برای حمایت از پیری و کلید حفظ پوستی صاف و درخشان است.

اگرچه احتمالاً ویتامین C را در رژیم غذایی خود دریافت میکنید، هیچ راهی برای تضمین این که مستقیماً به پوست شما میرود وجود ندارد. استفاده از سرم ها و سایر محصولات موضعی مستقیم ترین راه برای بهره مندی از این فواید است.

مراقبت از پوست با ویتامین c

در سال های گذشته، محصولات مراقبت از پوست با ویتامین C رو به افزایش بوده است. به لطف مزایای باورنکردنی ویتامین C برای پوست، جای تعجب نیست که همه میخواهند دوز روزانه خود را دریافت کنند. اگر به دنبال ترکیب یک محصول موضعی ویتامین C در روتین روزانه مراقبت از پوست خود هستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد اینکه چگونه میتوانید به راحتی این ماده را به رژیم خود اضافه کنید.

وقتی مشتاق امتحان یک ماده جدید مراقبت از پوست هستید، جستجوی آن در هر محصولی که انتخاب میکنید میتواند وسوسه‌ انگیز باشد تا بتوانید پوست خود را با مزایای آن پر کنید. با این حال، هیچ یک از مواد تشکیل دهنده نمیتواند تمام نگرانی های پوست شما را به طور موثر برطرف کند.

ویتامین C را با افزودن آن به یک یا دو محصول و استفاده از محصولات قبل یا بعد از ویتامین C به برنامه معمول خود اضافه کنید تا فواید آن را افزایش دهید. در اینجا چند نکته برای انتخاب بهترین محصولات ویتامین C برای روتین شما آورده شده است.

پاک کننده های پوست

همانطور که یک پاک کننده را انتخاب میکنید، به خاطر داشته باشید که هدف اصلی آن حذف آلودگی، چربی، آرایش و سایر مواد زائد از سطح پوست شما است. این به آماده سازی پوست شما برای محصولات و موادی که در رژیم مراقبت از پوست شما دنبال میشود کمک میکند. در حال حاضر بسیاری از پاک کننده های تزریق شده با ویتامین C در دسترس هستند که میتوانند برخی از مزایای قدرتمند محصولات ویتامین C را ارائه دهند.

با این حال، غلظت ویتامین C در یک پاک کننده به میزان قابل توجهی کمتر از آنچه در انواع دیگر محصولات یافت میشود، خواهد بود. به این ترتیب برای مشاهده نتایج قابل توجه ویتامین موجود در پاک کننده خود، استفاده منظم در مدت زمان طولانی لازم است. توصیه ما استفاده از پاک کننده ویتامین C برای کمک به حفظ فواید پوست شما است، اما این بهترین انتخاب برای معرفی اولیه ویتامین C به روال شما نیست.

تونرها

تونرها که معمولاً برای از بین بردن هرگونه آلودگی باقیمانده روی صورت شما پس از پاکسازی طراحی شده اند، میتوانند به آبرسانی و حالت دادن به پوست شما کمک کنند و به محصولاتی که بعد از تمیز کردن صورت استفاده میشوند اجازه میدهند راحت تر جذب شوند.

وقتی ویتامین C در یک تونر یافت میشود، میتواند به تعادل پوست کمک کند، بنابراین پذیرای درمان های دیگر است و در عین حال به پوستی که از نظر محیطی استرس دارد، آبرسانی تازه ای به پوست میدهد. با این حال، تونرها غلظت بالایی از ویتامین C در فرمول خود ندارند و در نتیجه مدتی طول میکشد تا تغییرات قابل توجهی در پوست شما در نتیجه مشاهده شود.

لایه بردار

شاید یکی از محبوب ترین محصولاتی که ویتامین C را به عنوان یک ماده تشکیل میدهد، لایه بردارها باشند. لایه برداری منظم به از بین بردن سلول های مرده پوست در سطح پوست کمک میکند که منافذ پوست شما را باز میکند و اجازه دهد هر ویتامین C موجود در فرمول محصول به عمق بیشتری نفوذ کند و آن را موثرتر کند.

با این حال، ویتامین C نیز یک لایه بردار طبیعی در نظر گرفته میشود، به این معنی که وقتی در فرمول یک محصول لایه بردار، مانند درمان لایه برداری شدید وجود داشته باشد، به تقویت قدرت لایه برداری کمک کند.

سرم ها

سرم ها در غلظت بالاتری نسبت به سایر محصولات یافت میشوند، به طوری که سرم قادر است در مدت زمان بسیار کوتاه تری فواید آشکاری را برای پوست شما به ارمغان آورد. به همین دلیل، اگر میخواهید فواید یک محصول را به حداکثر برسانید، توصیه می‌کنیم سرم ویتامین C را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

برای مثال، مراقبت از پوست با ویتامین c با سرم پاور کیت سامرویل با رتینول ویتا سی، به طور ویژه با استفاده از رتینول و ویتامین C برای مبارزه با علائم قابل مشاهده پیری و در عین حال روشن کردن رنگ پوست، فرموله شده است.

مرطوب کننده

مرطوب‌ کننده ها تمام مراحل و مواد اولیه مراقبت از پاکسازی پوست را برای حفظ فواید پوست در طول روز و شب جذب شود و در حالی که به اندازه یک سرم قدرتمند نیست، ترکیب یک مرطوب کننده فرموله شده با ویتامین C به عنوان یک ماده اولیه میتواند راهی عالی برای رساندن دوز روزانه از این ماده مغذی به پوست شما باشد.

مرطوب‌ کننده برای کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک ها، در حالی که ویتامین C به روشن و صاف کردن رنگ ناهموار پوست در هنگام خواب کمک میکند، شما از خواب بیدار میشوید تا پوستی صاف تر و درخشان تر داشته باشید.

ماسک ها برای مراقبت از پوست با ویتامین C

ماسک‌های صورت حاوی ویتامین C به یک مکمل محبوب برای روتین‌ های مراقبت از پوست بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند و دلیل خوبی هم دارد. افزودن ماسک حاوی ویتامین C به روتین شما میتواند فواید بی شماری برای پوست شما داشته باشد و راهی ساده برای وارد کردن موثر ویتامین C برای مراقبت از پوست شما است.

این ماسک را یک یا دو بار در هفته به مدت 20 دقیقه استفاده کنید تا فقط در دو هفته نتایج قابل مشاهده را مشاهده کنید.

در مراقبت از پوست با ویتامین c به ندرت در برچسب محصول ذکر شده است. این به دلیلی است که این ماده قدرتمند دارای چند شکل مختلف است که میتواند برای کاربرد موضعی استفاده شود. اول، اسید اسکوربیک وجود دارد که بالاترین قدرت مورد استفاده در محصولات مراقبت از پوست است و به سرعت جذب پوست میشود و آن را به یک انتخاب محبوب در فرمول ها تبدیل میکند.

ویتامین C را میتوان به‌ عنوان آسکوربیل فسفات منیزیم نیز نام برد که در واقع مشتقاتی از این ویتامین است که محلول در آب است و در غلظت‌ های پایینتر مؤثرتر است. اگرچه هر یک از این نوع ویتامین c به طور موثر نتایج را به ارمغان می آورد.

به عنوان یک ماده مراقبت از پوست، ویتامین C فرار است و در تماس با اکسیژن یا نور خورشید میتواند به سرعت بی ثبات شود. در نتیجه، شما میخواهید به دنبال محصولاتی با بسته بندی شیشه ای یا پلاستیکی مات باشید تا مطمئن شوید که نور خورشید اثربخشی مواد را کاهش نمیدهد.

به عنوان مثال، ویتامین E یا اسید فرولیک معمولا برای کمک به تثبیت ویتامین C و افزایش طول عمر اثربخشی محصول استفاده میشود. به علاوه، این مواد ممکن است به افزایش فواید ویتامین C کمک کنند و به پوست شما مواد مغذی بیشتری را افزایش دهند.

مراقبت از پوست با ویتامین c به طور معمول برای همه انواع پوست ایمن در نظر گرفته میشود، اگرچه پوست همه افراد به محصولات جدید واکنش متفاوتی نشان میدهد. مخصوصاً برای کسانی که پوست حساسی دارند، بهتر است محصولی با فرمول ساده پیدا کنند و به آرامی آن را وارد روال خود کنند.

با این حال، اگر به یک نوع ویتامین c واکنش نشان دهید، ممکن است با فرم دیگری موفقیت بیشتری کسب کنید، بنابراین از آزمایش کردن برای یافتن بهترین محصول برای پوست خود نترسید.

چرا از ویتامین C برای مراقبت از پوست استفاده کنیم؟

ویتامین C در واقع یک آنتی اکسیدان قوی است که برای حفظ سلامت بافت همبند در سراسر بدن شما از جمله پوست شما شناخته شده است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، فواید زیادی برای پوست شما دارد. در اینجا تعدادی از دلایلی که باید به آنها توجه کنید تا این ویتامین را به برنامه روزانه مراقبت از پوست خود اضافه کنید، گفته شده است.

محافظت در برابر رادیکال های آزاد

به زبان ساده، رادیکال‌های آزاد مولکول‌های مخربی هستند که در سرتاسر محیط ما یافت میشوند و پوست ما را خراب میکنند و اثرات مضری دارند. رادیکال های آزاد که در نتیجه آلاینده هایی مانند دود، گرد و غبار، دود سیگار و حتی خود خورشید تولید میشوند، باعث تغییر رنگ پوست و همچنین کاهش حجم و انعطاف پذیری پوست میشوند.

خوشبختانه، خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C به خنثی کردن اثرات این مولکول ها کمک میکند و آسیب وارده به پوست را به حداقل می رساند.

روشن شدن رنگ صورت

مراقبت از پوست با ویتامین c که یک اسید طبیعی است به عنوان یک لایه بردار ملایم روی پوست عمل میکند و به از بین بردن لایه های پوست مرده کمک کند و پوست زیرین را صاف تر نشان میدهد. اگر به طور مداوم و منظم استفاده شود، ویتامین سی میتواند اثرات ضد پیری مانند نرم کردن خطوط ریز یا چین و چروک ها، به حداقل رساندن لکه های تیره یا سایر تغییر رنگ ها  داشته باشد، در نتیجه پوستی روشن تر و جوان تر میشود.

کاهش التهاب

مراقبت از پوست با ویتامین c به عنوان یک ماده فعال ضد التهابی طبیعی، همچنین به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک میکند که همراه با انواع بیماری های پوستی از جمله درمان جوش چرکی، حساسیت یا پسوریازیس ایجاد شود. با همین مکانیسم، ویتامین سی همچنین به بهبود پوست کمک میکند و به بهبود ظاهر اسکار آکنه یا سایر نواقص سطحی کمک میکند.

متأسفانه، مهم نیست که چه مقدار از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه استفاده میکنیم، پوست ما همچنان از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) آسیب میبیند. این به عنوان آسیب نوری اشعه ماوراء بنفش شناخته میشود و روی پوست به صورت لکه هایی از تغییر رنگ مانند کک و مک ظاهر میشود.

هنگامی که ویتامین C روی پوست استفاده میشود، به تقویت پوست و به حداقل رساندن اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک میکند و رنگ و بافت پوست شما را یکنواخت کرده و درخشش جوانی به شما می دهد.

نتایج مصرف ویتامین C

استفاده از محصولات مراقبت از پوست با ویتامین c موضعی سلامت و ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد. مطالعات نشان میدهد که پس از چند هفته استفاده منظم، بهبود قابل توجه است. برای حفظ سلامت پوست، به یاد داشته باشید که از ضد آفتاب نیز استفاده کنید و برای جلوگیری از تحریک پوست، محصولی مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

اگر تصمیم گرفته اید ویتامین C را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود بگنجانید، مطمئن شوید که به اندازه کافی درباره محصولات منحصر به فردی که اضافه میکنید تحقیق کرده باشید. هر برند و نوع محصول به طور متفاوتی فرموله شده است که بر اثربخشی آن تأثیر بگذارد، بنابراین مراقب خواندن برچسب ها، ارزیابی بسته بندی و ارزیابی واکنش پوست خود باشید.

ممکن است کمی طول بکشد، اما هنگامی که بهترین محصول را برای پوست منحصر به فرد خود و نیازهای آن پیدا کردید، از نتایج آن راضی خواهید بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up