روتین پوست های کم آب


پوست خشک فاقد رطوبت است و باعث زبری یا پوسته پوسته شدن پوست می شود. تجربه خشکی پوست در ماه های خنک تر معمول است، اما می توانید نوع پوست خشکی داشته باشید که در تمام طول سال دوام دارد. پوست خشک ممکن است احساس ناراحتی و خارش داشته باشد، اما تنظیم روتین مراقبت از پوست برای افزودن آبرسانی به پوست می تواند به تعادل مجدد رطوبت پوست شما کمک کند.

یک روال اساسی برای روتین پوست های کم آب شامل پاک کننده، مرطوب کننده و ضد آفتاب با مواد مرطوب کننده مانند سرامیدها، اسید هیالورونیک و گلیسیرین است. با این حال، بسته به نیاز پوست خود، می توانید محصولات بیشتری را به روتین های مراقبت از پوست در روز و شب خود اضافه کنید.

روتین پوست های کم آب

اگر پوست شما چروک و کدر به نظر برسد و دارای لکه های قرمز و پوسته پوسته باشد، ممکن است به این نتیجه برسید که پوست خشکی دارید. بگذارید یک سوال از شما بپرسم: آیا پوست شما همیشه خشک بوده است؟

اگر نه، به احتمال زیاد پوست شما کم آب شده است. پوست خشک به پوستی گفته می شود که فعالیت چربی آن کم است  و پوست آنقدر که باید چربی تولید نمی کند.

از طرف دیگر، پوست کم آب یک استعداد ژنتیکی نیست بلکه بیشتر نتیجه عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی کم اسیدهای چرب و سایر مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی، مصرف الکل، استفاده نادرست از محصولات مراقبت از پوست و شرایط آب و هوایی سخت می باشد. در اینجا می توانید در مورد تفاوت پوست خشک و کم آب  و روتین پوست های کم آب بیشتر بخوانید.

کم آبی پوست چیست؟

کم آبی پوست به دلیل تعدادی از عواملی که می تواند بر کم آبی پوست ما تأثیر بگذارد، کاملاً خشک نیست. با این حال زمانی که پزشکان مراقبت از پوست به پوست های کم آب فکر می کنند، معمولاً سعی می کنند با افزودن ترکیبات و مواد مرطوب‌ کننده که می توانند به بازگرداندن سد پوست به حالت شادتر کمک کنند، رطوبت پوست را افزایش داده و از دست دادن آب از پوست را کاهش دهند.

بنابراین در واقع اگر پوست شما کم آب شده باشد، چربی‌هایی مانند سرامید ها یا حتی غدد چربی پوست کمتری دارد. این به این دلیل نیست که پوست شما به اندازه کافی غدد چربی پوست تولید نمی کند، بلکه بیشتر این است که غدد چربی پوستی که می سازید ممکن است از پوست پاک شود. در ادامه به روتین پوست های کم آب می پردازیم.

ما می خواهیم کم‌ آبی را فوراً با آبرسان ها کاهش دهیم و سپس سعی کنیم آنچه را که باعث کم آبی پوست می شود، کاهش دهیم. این در واقع یکی از ساده‌ ترین نگرانی های پوستی است که می توان آن را در عرض یک یا دو هفته بهبود بخشید.

چه چیزی باعث خشکی پوست می شود؟

دلایل فردی برای خشکی پوست وجود دارد و ممکن است در طول زمان بدتر شود زیرا عملکرد طبیعی غدد چربی با افزایش سن کاهش می یابد. روغن های طبیعی یا سبوم توسط غده چربی تولید می شوند تا به طور مداوم سلول های پوست را مرطوب و تغذیه کنند.

هنگامی که تولید سبوم مانع می شود، پوست می تواند خشک، پوسته پوسته یا حساس در نتیجه یک سد پوستی ضعیف شود. سد محافظ پوست برای حفظ ظاهری سالم پوست، با قفل کردن رطوبت و محافظت مجدد از محرک های مضر مهم است.

خشکی پوست را با اجتناب از نیروهای خارجی مانند تغییر آب و هوا، گرفتن حمام گرم طولانی مدت و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به حداقل برسانید زیرا این عوامل می توانند سد پوست را بیشتر تضعیف کنند.

انواع پوست خشک بسته به شرایط شخصی شما می تواند متفاوت باشد، بنابراین مهم است که همیشه به نحوه واکنش پوست خود در موقعیت های مختلف توجه داشته باشید تا محرک های خود را بهتر درک کنید.

بهترین روتین پوست های کم آب

  • پاک کننده ها

مهم نیست که پوست شما چقدر کم آب شده است، ما باید به فکر پاک کننده خود باشیم. ما معتقدیم که پاکسازی صورت روال مراقبت از پوست شما می باشد با این حال، مهم است که هر چیزی را که پاک کننده شما می تواند از بین ببرد دوباره پر کنید. پاک کننده اصلی و ملایم روزانه شما برای پوست های کم آب باید یک پاک کننده کرم و یک مایع شوینده باشد که مطمئن شویم پوست را از بین نمی برد و در واقع آبرسانی بیشتری به پوست می دهد.

اگر پوست شما بعد از پاکسازی احساس سفت شدن می کند، این پاک کننده برای پوست شما مناسب نیست. موادی که برای آبرسانی پوست مهم هستند، پروبیوتیک ها می باشند و پروبیوتیک ها به تعادل مجدد فلور پوست و کم آبی پوست کمک می کنند. پاک کننده پروبیوتیک Skingredients برای پوست های کم آب ایده آل است زیرا حاوی یک کمپلکس پیش پروبیوتیک و پلی هیدروکسی اسید است.

یکی دیگر از مواردی که در پاک کننده های پوست کم آب و روتین پوست های کم آب باید به آن توجه کرد سرامید ها هستند. سرامید ها یک لیپید پوست هستند که در حفظ رطوبت نقش دارند، بنابراین معرفی آنها در طول روتین پوست های کم آب ضروری است. اگر فوم یا شستشو را به پاک‌ کننده‌ های کرمی ترجیح می‌دهید، می‌توانید شوینده سوپر سرامید Good Cera را انتخاب کنید که حاوی سه نوع سرامید است.

  • سرم برای پوست های کم آب

وقتی خیلی ها به یک روتین مراقبت از پوست فکر می کنند، مرطوب‌ کننده SPF را استاندارد می دانند. اما ما تمایل داریم به جای مرطوب کننده، سرم را انتخاب کنیم. اگرچه یک مرطوب کننده می تواند به عنوان روشی برای نرم کردن لایه های فوقانی پوست بسیار مفید باشد، سرم ها می توانند به عمق بیشتری نفوذ کنند تا مواد فعال را بیشتر به اپیدرم برسانند و نتایج طولانی مدت را به دست آورند.

از نظر کوتاه مدت، نوع آبرسانی که ما به دنبال آن هستیم مرطوب کننده نامیده می شود. مرطوب کننده مولکولی است که آب را به آن متصل می کند و اصلی ترین موردی که در مراقبت از پوست پیدا می کنید اسید هیالورونیک است (اگرچه گلیسیرین یکی دیگر از مرطوب کننده های واقعا موثر است). اسید هیالورونیک به جذب رطوبت از محیط به پوست شما کمک می کند. هنگامی که از سرم اسید هیالورونیک استفاده می کنید، پوست شما فوراً صاف و هیدراته تر می شود.

  • تقویت پوست

عنصر اصلی در مراقبت از پوست موضعی برای این کار و اساساً برای تمام مشکلات پوستی ویتامین A است. ویتامین A همچنین یک آنتی اکسیدان است و مرطوب کننده AVAST دارای آنتی اکسیدان های اضافی نیز می باشد. آنتی اکسیدان ها به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی که می تواند منجر به کم آبی پوست شود، کمک می کند.

مطالعات انجام شده در مناطقی با سطوح بالای تاثیر آلودگی هوا روی پوست نشان داد که کم آبی پوست نگرانی پوستی است که بیشتر در اثر آلودگی هوا ایجاد می شود.

مرطوب کننده پوست

سد پوست شما کمی شبیه درب پوست شما است. اگر پوست شما یک جعبه پر از آب است، سوراخی در درب آن وجود داشته باشد، آن آب در طول روز خارج می شود. اگر به ترمیم این سوراخ ها یا نقاط ضعیف کمک کنیم، می توانیم مقدار بیشتری از آن آب را در خود نگه داریم. مرطوب کننده Skin Good Fats حاوی گلیسرید است که بدون انسداد منافذ به علاوه سرامید NP فوق‌ العاده مغذی است که به تسکین پوست، محافظت از آن و کمک به حفظ رطوبت کمک می کند.

SPF برای پوست های کم آب

همه افراد هر روز به SPF (به معنای فاکتور محافظت ضدآفتاب در برابر نور خورشید) نیاز دارند، زیرا اشعه های UVA و UVB می توانند به پوست ما آسیب بزنند که در تسریع پیری، رنگدانه و سرطان پوست نقش دارند. UVA در تمام طول سال بدون توجه به آب و هوا از طریق پنجره ها نیز به ما می رسد، بنابراین محافظت از خود ضروری است.

Heliocare 360 Mineral Tolerance یک SPF با طیف وسیع با یک آنزیم ترمیم کننده است که به بهبود پوست کمک می کند و در عین حال محافظت آنتی اکسیدانی نیز ارائه می دهد، بنابراین این می تواند یک گزینه عالی برای پوست شما باشد.

مکمل برای پوست های کم آب

سلامت پوست نیاز به رویکرد 360 درجه دارد، بنابراین شما باید پوست را از درون و همچنین از بیرون تغذیه کنید. یکی از مهم ترین مکمل برای پوست های کم آب مکمل امگا است. امگا باعث سلامت طبیعی پوست و یکی از روتین پوست های کم آب می شود که درخشندگی پوست را افزایش می دهد.

لایه برداری

لایه برداری بیش از حد در واقع یکی از دلایل اصلی کم آبی پوست است، بنابراین به یک بار در هفته کاهش دهید تا ببینید این کار آبرسانی را بهبود می بخشد و به آرامی افزایش می یابد. اگر از روتین پوست های کم آب استفاده می کنید که در آن هر محصول حاوی اسید لایه بردار است، جای تعجب نیست که پوست شما کم آب شده است. اگر هنوز از یک محصول لایه بردار استفاده نمی کنید، اسید لاکتیک را در نظر بگیرید.

اعتقاد بر این است که اسید لاکتیک یکی از مرطوب‌ کننده‌ ترین اسیدهای لایه‌ بردار است و به دلیل اندازه مولکولی بزرگ، به شیوه‌ای کنترل‌ شده و ملایم‌ تر عمل می کند. شما می توانید سرم لایه بردار لاکتیک اسید اینکی لیست را انتخاب کنید و یک یا دو بار در هفته، قبل از سرم ویتامین A خود از آن استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up