خدمات اورژانسی دندانپزشکی


خدمات اورژانسی دندانپزشکی می توانند انواع مختلفی داشته باشند، از جمله: شکستگی یا افتادن دندان ها به دلیل تصادف فیزیکی و هر نوع درد در دندان یا استخوان فک. اولین کاری که باید در هنگام بروز اورژانس دندان انجام دهید این است که با دندانپزشک اورژانس تماس بگیرید.

دندانپزشک اورژانس یک دندانپزشک معمولی است که برای مقابله با شرایط اورژانسی آموزش دیده است. آنها پس از اتمام دوره کارشناسی خود در دندانپزشکی گواهی و مجوز دریافت می کنند.

دندانپزشکان اورژانس بیشتر به صورت تماس در دسترس هستند. آنها ممکن است در اورژانس یک بیمارستان برای رسیدگی به بیمارانی که دچار سانحه رانندگی شده اند یا دچار زمین خوردن یا هر نوع درد فیزیکی دیگری شده اند فراخوانده شوند.

خدمات اورژانسی دندانپزشکی

بسیاری از بیماری های دندانی می توانند باعث درد شدید شوند، که نشانه ای از وجود یک مشکل اساسی است. درد شدید یا علائم حاد ممکن است باعث شود شما تعجب کنید. در حالی که علت اصلی درد دندان شما ممکن است جدی نباشد، برخی علائم می تواند خدمات اورژانسی دندانپزشکی را ضروری کند.

سلامت ضعیف دندان می تواند باعث شود که شرایط دردناکی مانند عفونت دندان را تجربه کنید. درد دندان 1.4 درصد از ویزیت های اورژانسی را در سال 2007 تشکیل می داد. بیشتر ویزیت های اورژانس مربوط به دندانپزشکی ممکن است تسکین فوری داشته باشند اما در نهایت نیاز به مداخله دندانپزشک شما دارند.

تقریباً 23 درصد از تمام ویزیت های مربوط به اورژانس دندانپزشکی غیر فوری تلقی می‌شوند، به این معنی که بهتر است در یک قرار ملاقات دندانپزشکی درمان شوند. گاهی اوقات، اورژانس های دندانپزشکی جدی، مانند عفونت ها، می توانند به خدمات اورژانسی دندانپزشکی نیاز داشته باشند، زیرا می توانند منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شوند.

شرایط اورژانسی دندانپزشکی

شرایط اورژانسی دندان فوری هستند و نیاز به درمان فوری دارند. علائم و نشانه های رایج اورژانس دندانپزشکی که کلینیک ما می تواند به آنها کمک کند عبارتند از:

  • درد شدید
  • از دست دادن یک دندان
  • خونریزی از دهان یا لثه
  • ایجاد آبسه دندان
  • دندان ترک خورده یا شکسته

دندان شکسته

اگر دندان شکسته ای دارید، اولین توصیه این است که دهان خود را با آب نمک گرم بشویید تا لثه ها را تمیز کرده و به تسکین درد کمک کنید. دندانپزشک اورژانسی می تواند دندان را نجات دهد.

تاج گمشده

ممکن است از دست دادن تاج یک مشکل جزئی به نظر برسد اما این یک اورژانس رایج دندانپزشکی است که نیاز به درمان سریع دارد. اگر متوجه شدید که روکشی از بین رفته است، برای تعمیر یا تعویض روکش به مطب دندانپزشکی اورژانس ما بروید.

دندان درد شدید

دندان درد یکی دیگر از دلایل رایجی است که بیماران خدمات اورژانسی دندانپزشکی دریافت می کنند. دندان درد ممکن است به طور ناگهانی یا به آرامی در طول زمان ایجاد شود. این موضوع را نباید تا معاینه بعدی نادیده گرفت زیرا ممکن است علت مشکل نگران کننده تری باشد.

خونریزی لثه

اگر لثه های شما شروع به خونریزی کرد، به دندانپزشک اورژانسی نیاز دارید تا آن ناحیه را برای نشانه های یک مشکل بزرگتر بررسی کند. اگر عفونت دندان ناشی از ورود باکتری به پالپ دندان خود دارید، می توانید درد و تورم را در دهان خود تجربه کنید. عفونت دندان همچنین می تواند در سراسر دهان و بدن شما پخش شود، به خصوص اگر آبسه دندان پاره شود.

یکی دیگر از مشکلات رایج اورژانس دندان، افتادگی دندان ها می باشد. صدمات ناشی از ضربه می تواند منجر به کنده شدن دندان شود که نیاز به درمان اضطراری دندانپزشکی دارد. هنگامی که شما یک مشکل دندانی اورژانسی دارید، مهم است که فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید. در صورت داشتن علائم شدید، دندانپزشک شما ممکن است رفتن به اورژانس را توصیه کند.

در غیر این صورت، دندانپزشک شما ممکن است قرارهای اضطراری دندانپزشکی را ارائه دهد که می تواند علت علائم شما را شناسایی و درمان کند. آبسه های دندانی تورم های چرکی هستند که در اثر عفونت داخل دندان، عفونت لثه یا ضربه به دندان ایجاد می شوند. اگر آبسه دندان دارید، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • دندان درد و چرک
  • طعم بد در دهان یا بوی بد دهان
  • حساسیت دندان ها به غذا و نوشیدنی سرد یا گرم
  • غدد متورم در گردن
  • مشکل در بلع یا باز کردن دهان
  • حالت تهوع یا استفراغ

آبسه ها گاهی می توانند دردناک باشند و می توانند باعث تورم صورت یا بزرگ شدن غدد لنفاوی شوند. در موارد نادر، آبسه های دندانی می توانند باعث عفونت گسترده تر شوند و ممکن است تهدید کننده زندگی باشند. در صورت داشتن آبسه در اسرع وقت از خدمات اورژانسی دندانپزشکی برای خود مراجعه کنید.

اگر ورم صورت را تجربه می کنید، فوراً به دنبال درمان از دندانپزشک یا پزشک عمومی خود باشید. در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید، آبسه خود به خود بهبود نمی یابد و در صورت عدم درمان می تواند بسیار جدی شود.

مصرف داروی ضد درد برای کاهش درد این را به روش معمول مصرف کنید و دارو را روی خود آبسه قرار ندهید، مگر اینکه توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی تجویز شود.
از کمپرس سرد برای کمک به کنترل تورم استفاده کنید. یک دندانپزشک یا پزشک عمومی ممکن است آنتی بیوتیک برای کاهش عفونت تجویز کند، اما آنتی بیوتیک ها منبع عفونت را از بین نمی برند.

آیا به خدمات اورژانسی دندانپزشکی نیاز دارم؟

اگر تا به حال از خود پرسیده اید که آیا به خدمات دندانپزشکی اورژانسی نیاز دارم، به احتمال زیاد در حال حاضر هستید یا قبلاً مشکلات حاد دندانی را تجربه کرده اید. دندان درد و عفونت می تواند منجر به درد حاد شود، در حالی که نادیده گرفته شدن پوسیدگی دندان یا بیماری لثه می تواند باعث درد مزمن فک، دهان و لثه شود. اگر یک عارضه درمان نشده مانند پوسیدگی دندان باعث مشکل دندانی شما شود، دندانپزشک شما می تواند حفره موجود را از بین ببرد تا مطمئن شود که در آینده ناراحتی را تجربه نمی کنید.

خدمات اورژانس دندانپزشکی به مسائل فوری و بالقوه تهدید کننده زندگی مانند شکستگی دندان یا عفونت شدید می پردازد. پزشکان به ندرت مواردی مانند حفره را به عنوان اورژانس در نظر می گیرند، حتی اگر باعث ناراحتی شوند.

اگر می پرسید آیا به خدمات اورژانسی دندانپزشکی نیاز دارم، بهتر است با دندانپزشک خود تماس بگیرید. اطمینان از شرکت در امتحانات دندانپزشکی سالانه یک راه مهم برای جلوگیری از وقوع اورژانس های دندانی است. معاینات سالانه می تواند خدماتی مانند تمیز کردن دندان های حرفه ای و گزینه های فلوراید درمانی را ارائه دهد که به محافظت از دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.

پوسیدگی دندان علت اصلی مشکلات دندانی دردناک است، به این معنی که خدمات اورژانسی دندانپزشکی اغلب نتیجه پوسیدگی دندان درمان نشده است. وقتی پوسیدگی دندان را درمان نکنید، ممکن است گسترش یابد. تجمع پلاک و جرم نیز می تواند وارد فضای بین دندان ها و لثه ها شود که می تواند باعث لق شدن دندان ها و بیماری لثه شود.

هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید با علائم حاد یا از دست دادن دندان مقابله کنید. اطمینان از رعایت منظم بهداشت دهان و دندان می تواند به جلوگیری از تجمع باکتری و پلاک در دهان شما کمک کند، که خطر مواجهه با مواردی مانند ناهماهنگی و عفونت ها را کاهش می دهد.

یافتن بهترین خدمات دندانپزشکی اورژانسی

امروزه اکثر دندانپزشکان خدمات اورژانسی دندانپزشکی را در کنار مطب خود نیز ارائه می دهند. دندانپزشک اورژانس شما می تواند دندانپزشک خانواده شما باشد زیرا آنها در تماس هستند تا به نگرانی های دندانی شما رسیدگی کنند. اگر با اورژانس دندانپزشکی مواجه شدید، باید فوراً با دندانپزشک اورژانس خود تماس بگیرید. اگر یکی ندارید با نزدیکترین مطب دندانپزشکی اورژانس تماس بگیرید و در دسترس بودن آنها را بررسی کنید.

منتظر نمانید تا زمانی که درد دارید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. پوسیدگی دندان نادیده گرفته شده و درمان نشده می تواند منجر به شرایط دردناکی شود. معاینات سالانه دندانپزشکی و خدمات تمیز کردن دندان بخش اصلی هر روال موفقیت آمیز بهداشت دندانی است. امروز با شماره 02177852136 با کلینیک آتن تماس بگیرید تا معاینه دندان خود را برنامه ریزی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up