تاثیر آلودگی هوا روی پوست


تاثیر آلودگی هوا روی پوست چهره ما را خراب می کند. آسیب های محیطی همچنین علت کدر لکه دار، تغییر رنگ و پیرتر شدن پوست است. قرار گرفتن روزانه در معرض انواع مختلف آلودگی علائم پیری را تسریع میکند. شما نمیتوانید به طور کامل از پوست در برابر اثرات قابل مشاهده آلودگی محافظت کنید، اما میتوانید با مراقبت از پوست مناسب اثرات آن را کنترل کنید.

به دنبال محصولاتی با ترکیبی از آنتی اکسیدان های قوی باشید که به طور ویژه برای مقابله با اثرات آلودگی فرموله شده اند. همچنین مراقب موادی باشید که به ترمیم پوست و بازگرداندن یک سد پوستی سالم کمک می کنند. لایه برداری روزانه با لایه بردار BHA به نفوذ و باز کردن منافذ مسدود شده ناشی از آلودگی کمک می کند.

تاثیر آلودگی هوا روی پوست

آلودگی هوا برای محیط زیست و پوست شما مضر میباشد. آسیب از ذرات بسیار ریزی که در منافذ شما گیر کنند ناشی میشود و منافذ شما همیشه توسط این میکروذرات بمباران می شوند و از آنجایی که آنها بسیار کوچک هستند، به لایه های عمیق تر اپیدرم شما نفوذ می کنند.

این ذرات با ایجاد رادیکال های آزاد به سلول های پوست آسیب می رسانند که باعث شلی پوست، پیگمانتاسیون، خطوط ریز، التهاب و آکنه میشوند. اگر پوست چرب یا خشک دارید استفاده از پاک کننده برای پاک کردن مواد شستشوی کامل را بسیار آسان تر می کند.

پیروی از یک پاک کننده حالت دهنده که پوست شما را از چربی طبیعی پاک نمی کند، پوست شما را از آلودگی های مسدود کننده منافذ پاک می کند. این روتین مراقبت از پوست با دوبار تمیز کردن به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که هرگونه جوش و خراش محرک، کثیفی و لوازم آرایشی روی صورت و گردن خود را کاملاً از بین برده اید.

البته، چند بار در هفته می توانید یک محصول میکرو لایه‌ برداری و آبرسانی اضافه کنید تا به پوست کمک کنید تا از تأثیرات محیطی روزانه که به سطح ظریف پوست حمله می‌کنند، بازیابی شود. در ادامه تاثیر آلودگی هوا روی پوست را بیشتر برای شما توضیخ میدهیم.

آلودگی هوا چیست؟

به طور خلاصه، آلودگی هوا یک اصطلاح جمعی برای تمام گازها یا ذراتی است که در اثر فعالیت انسان آزاد می شود. این شامل دود اگزوز خودرو ها، فرآیند های تولید، پالایشگاه های نفت و سایر مواد شیمیایی و دود سیگار است.

چه در یک منطقه شهری یا روستایی زندگی کنید، پوست شما نیاز به حفاظت محیطی قوی دارد. ذرات آلودگی به قدری کوچک هستند که به راحتی در اتمسفر حرکت می کنند و در آب و زمین می نشینند تا در همه جا با آن تماس پیدا کنید.

اگرچه بیشتر آلاینده های موجود در هوا بلافاصله به پوست نفوذ نمی کنند، اما به سطح پوست آسیب می رسانند که در نهایت نفوذ آلاینده ها به پوست را آسان تر می کند. تنها آلاینده گرد و غبار ریز غیر گازی وجود دارد که به اندازه کافی کوچک است که به پوست شما نفوذ کند.

گرد و غبار ریز داخل منافذ گیر می کند و می تواند باعث آسیب طولانی مدت شود. فقط تمیز کردن صورت برای از بین بردن ذرات آلوده پس از ورود به منافذ شما کافی نیست، به همین دلیل است که شما به یک روال مراقبت از پوست موثر نیاز دارید.

یک رژیم خوب پاکسازی پوست قبل از خواب می تواند به همین سادگی و در عین حال موثر باشد، اگر به طور منظم انجام شود. همچنین به آماده سازی صورت شما برای بقیه محصولات مراقبت از پوست کمک می کند. محصولات مراقبت از پوست با ویتامین c و آنتی اکسیدان ها نیز هم می توانند کمک کنند.

در واقع، آنها موثرترین راه برای کاهش و جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد هستند. اجازه ندهید آلودگی هوا پوست شما را بدتر کند! از متخصصان پوست ما در مورد تمام درمان های پیشرفته ما برای داشتن پوستی سالم و بهینه بپرسید.

مواد شیمیایی موجود در دود هوا می توانند منافذ را مسدود کرده و بر روی پوست شما تأثیر منفی بگذارند. کارشناسان درمان های خانگی را برای مقابله با این عوارض بیان می کنند. پوست کدر و منافذ مسدود شده کابوس همه است و با سطح بالای آلودگی در شهر، فقط مشکلات بیشتری برای پوست ما وجود دارد.

تاثیر آلودگی هوا روی پوست شما بسیار زیاد میباشد، هوای آلوده تنفس را برای پوست سخت می کند و باعث تحریک، کم آبی و بدتر شدن شرایط موجود مانند قرمزی می شود. ثابت شده است که وقتی اشعه‌های UVA و UVB ترکیب میشوند، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا اثر تجمعی روی پوست دارد.

این تخریب به صورت پیری زودرس را ظاهر و خطوط ریز، چین و چروک، قرمزی، لکه ها و جوش چرکی تشدید شده را تولید می کند. همچنین قرار گرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن، یک آلاینده ناشی از اگزوز خودرو یا گازهای گلخانه ای نیروگاه، می تواند منجر به تشکیل لکه های تیره روی پوست شود.

آلودگی هوا چگونه به پوست شما آسیب می رساند؟

درست مانند اشعه ماوراء بنفش، آلودگی هوا یک خطر جدی برای سلامتی و البته پوست شما است. خوشبختانه، تعدادی کار وجود دارد که می توانید برای محدود کردن آسیب انجام دهید. چند نوع آلودگی زیر که مضرترین تاثیر آلودگی هوا روی پوست آنها هستند:

  • گازهای خروجی
  • دود سیگار
  • محصولات فرعی فرآیندهای تولید (مانند فتالات از پلاستیک)
  • ذرات معلق (از جمله بسیاری از مواد فرار مانند ذرات معلق در هوا)
  • مه دود (به ویژه ازن سطح زمین که ایجاد می کند)

همه انواع آلودگی هوا باعث آسیب رادیکال های آزاد به پوست می شود، مه دود به ویژه مخرب است. ذرات ریز آلودگی می توانند در منافذ گیر کرده و باعث ایجاد شکاف و آسیب در لایه های عمیق تر پوست شوند، درست در جایی که چین و چروک ها و بیشتر تغییر رنگ ها ایجاد می شود.

آلودگی منجر به آسیب و تحلیل هر چیزی که پوست شما برای داشتن ظاهری سالم و جوان به آن نیاز دارد، می شود. در اینجا تعدادی از مشکلاتی که آلودگی می تواند برای پوست شما ایجاد کند گفته شده است:

  • لکه های رنگدانه
  • چهره ای کدر و ناهموار
  • چین و چروک
  • منافذ بزرگ شده
  • پوست قرمز و حساس
  • پوست خشکی که احساس خارش دارد

تنفس در هوای آلوده مستقیم ترین راه برای ورود آلودگی هوا به بدن است. شما می توانید با سیگار نکشیدن و با خوردن یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان ها برای حفظ سلامت بدن و پوست خود به کاهش این آسیب کمک کنید.

راه های کاهش تاثیر آلودگی هوا روی پوست

هیدراته کردن پوست

تاثیر آلودگی هوا روی پوست زیاد میباشد همچنین شما مقدار زیادی آب بنوشید، در خانه با برگ های آملا یا تولسی آب سم زدایی درست کنید که به دفع سموم کمک می کند و آنتی اکسیدان های ضروری را می دهد.

محافظت از پوست

از کرم ضد آفتاب یا از یک رژیم مراقبت از پوست (سرم یا مرطوب کننده روزانه) پیروی کنید تا لایه‌های محافظتی در قسمت بالایی ایجاد کنید زیرا از پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و همچنین ذرات دود را به دام می اندازد و از نفوذ این مواد شیمیایی مضر به عمق پوست جلوگیری می کند.

صورت را با آب سرد بشویید، از یک شوینده صورت غیر لایه بردار استفاده کنید تا آلودگی از روی صورت پاک شود. اگر هر روز فقط 10 ثانیه اسکراب کنید، به بهبودی پوست شما کمک می کند و از اثرات بد آلودگی التیام می یابد.

برای تهیه اسکراب در منزل، مقداری گردو بردارید و آنها را به صورت خمیر درشت خرد کنید. مقداری شکر و چند قطره روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و فقط به مدت 10 ثانیه صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. همچنین می توانید اسکراب خانگی را با شکر، عسل و لیمو تهیه کنید و از آن دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک صورت برای آلودگی هوا
 استفاده از ماسک های صورت

همچنین می توانید یک تکه از پاپایا سبز خام را بردارید و به مدت 20 ثانیه روی پوست خود بمالید. آنزیم های طبیعی موجود در پاپایا به از بین بردن سیاهی صورت شما کمک می کند. ماسک های صورت یک راه عالی برای مقابله با اثرات مضر آلودگی است.

ماست را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو و عسل مخلوط کنید. برای پاکسازی عمیق و رفع آسیب های ناشی از آلاینده ها، با حرکات دایره ای روی ناحیه صورت بمالید. با قرار دادن پد های پنبه ای در شیر و گلاب، ماسکی را در خانه تهیه کنید و بگذارید خیس بخورد و سپس در یخچال بگذارید.

آن را روی صورت تمیز قرار دهید و بعد از 20-30 دقیقه بردارید. همچنین می توانید تکه های یخ را با چای سبز یا گلاب منجمد کنید و آن را در صورت بمالید تا به آرامش و طراوت صورت از آلودگی کمک کند.

این ماسک ها سرشار از آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد را دفع می کنند و پوست را سم زدایی می کند و تغذیه عمیق و درخشندگی سالمی را ارائه می دهد.

حمام بخار آب

همچنین می توانید هفته ای یکبار بعد از ماساژ پوست خود با روغن بادام یا نارگیل از بخار آب استفاده کنید. برای جوانسازی پوست، چند قطره روغن اسطوخودوس یا پرتقال را به بخار آب داغ خود اضافه کنید. قبل از حمام کردن، یک ماساژ با روغن نارگیل گرم به خود بدهید و سپس با یک دوش آب گرم خود را درمان کنید.

استفاده از مرطوب کننده پوست

همانطور که قبلاً گفتیم، آلودگی پوست تیره و کدر را پشت سر می گذارد. از این رو، استفاده از مرطوب کننده ها برای تغذیه پوست توصیه می شود. از کره کاکائو دو بار در هفته برای تغذیه عمیق پوست استفاده کنید.

روغن زیتون همچنین دارای ویتامین E و آنتی اکسیدان است که به بازسازی سلولی کمک می کند و به کاهش ظاهر آسیب ها کمک می کند. تاثیر آلودگی هوا روی پوست

نتیجه گیری تاثیر آلودگی هوا روی پوست

با محصولات غنی از آنتی اکسیدان می توان از اثرات منفی آلودگی هوا و محیطی بر روی پوست شما به بهترین وجه جلوگیری کرد و آن را برطرف کرد. علاوه بر این، مهم است که سد پوست خود را سالم نگه دارید و برای از بین بردن آلودگی از منافذ پوست، لایه برداری کنید.

امروزه که هوای بسیار آلوده ای داریم شما با مراجعه به کلینیک زیبایی آتن میتوانید از پاکسازی صورت استفاده کنید تا پوستی شاداب و سالم داشته باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up