جلوگیری از خشکی پوست


برای جلوگیری از خشکی پوست، می‌توانید از مرطوب کننده‌های پوست استفاده کنید تا پوست خود را نرم و مرطوب نگه دارید. برای بهترین نتیجه، می‌توانید مرطوب کننده را پس از حمام و در طول روز به صورت منظم استفاده کنید. همچنین استفاده از صابون‌های نرم و طبیعی می‌تواند از خشک شدن پوست جلوگیری کند.

برای محافظت از پوست خود در برابر آفتاب، از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. مصرف مکمل‌های غذایی مانند روغن ماهی، ویتامین E و روغن بادام  هم می‌تواند به شما کمک کند تا پوست خود را مرطوب نگه دارید.

جلوگیری از خشکی پوست

دمای خنک و هوای خشک زمستانی می تواند تاثیر زیادی روی پوست شما بگذارد. خارش پوست، قرمزی و سوزش و شادابی کمتر پوست از مشکلات رایج مرتبط با خشکی پوست هستند.

اما راه‌هایی برای جلوگیری از خشکی پوست و محافظت از پوست در برابر خشکی در فصل زمستان و درمان اثرات تغییر فصل وجود دارد، بیایید نگاهی بیندازیم.

جلوگیری از خشکی پوست با محافضت آن

بهترین راه برای جلوگیری از اثرات خشکی پوست در فصل زمستان این است که قبل از هر گونه آسیبی از پوست خود محافظت کنید.

  • از دوش آب گرم و حمام پرهیز کنید. آب بسیار داغ فقط در آن ماه های سرد پوست شما را بیشتر خشک می کند.
  • بعد از خشک شدن از حمام، پوست را مرطوب کنید و اگر پوستتان بیش از حد خشک شد، دوباره در طول روز مرطوب کنید. دستان خود را فراموش نکنید که در فصل زمستان در خط مقدم عناصر قرار دارند.
  • خود را هیدراته نگه دارید. حتی زمانی که هوا خنک تر است آب زیادی بنوشید، زیرا هیدراته نگه داشتن بدن باعث افزایش رطوبت پوست می شود و درخشش سالم بیشتری به شما می بخشد.
  • اگر هوا در خانه خشک به نظر می رسد، از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا کمی رطوبت به فضای خود اضافه کنید.
  • تا زمانی که پوست شما خیلی خشک نباشد، لایه برداری خوب است. برای اکثر افراد، لایه برداری اجازه می دهد تا فرآیندهای بازسازی طبیعی پوست شما شروع شود اما اگر پوست شما کم آب است، از لایه برداری فاصله بگیرید تا چند روزی را برای آبرسانی و مرطوب کردن سپری کنید.
  • ضد آفتاب را فراموش نکنید قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ماه های زمستان از بین نمی رود. هر زمان که به خارج از منزل می روید، بدون توجه به فصل، از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • مراقب بدن خود باشید و خوب بخورید و ورزش کنید. نحوه رفتار، ظاهر و احساس پوست شما اغلب نتیجه مستقیم جلوگیری از خشکی پوست از بقیه بدن است.

اگر پوست شما نیاز به اصلاح داشته باشد چه؟ اگر پوست شما در حال حاضر از اثرات آن هوای زمستانی رنج می برد، راه هایی برای معکوس کردن این روند و درمان پوست خشک و سفت وجود دارد.

محصولات مراقبت از پوست آبرسان

احتمالاً پوست شما سفت‌ تر و خشک‌ تر از حد معمول احساس می‌شود. محصولات مراقبت از پوستی را انتخاب کنید که پوست شما را تغذیه می کند و برای مقابله با اثرات فصل، مواد ضروری آبرسانی را برای آن فراهم میکند.

سرم هایی مانند اسید هیالورونیک، ویتامین C یا روغن های ارگانیک همراه با یک مرطوب کننده غنی از جمله راه های مورد علاقه ما برای مبارزه با اثرات زمستانی بر روی پوست و جلوگیری از خشکی پوست شما هستند.

به دنبال محصولات ملایم تری باشید که به جای خشک شدن بیشتر پوست شما را بهبود می بخشد. استفاده از یک خط مراقبت از پوست را در ماه های خشک و زمستانی نسبت به ماه های گرم تابستان در نظر بگیرید، زیرا نیازهای مراقبت از پوست شما احتمالاً با فصول تغییر می کند.

پاکسازی پوست

خشکی پوست در فصل زمستان هر مشکلی را که در پوست شما وجود دارد آشکارتر میکند، لکه های خورشیدی، منافذ مسدود شده، خطوط و چین و چروک های ظریف در نمایش کامل یک درمان آرایشی که دلایل اصلی تیرگی پوست را هدف قرار می دهد، ظاهر و احساس بهترین حالت را به پوست شما می بخشد.

پاکسازی صورت، لایه برداری سلول های مرده پوست و استخراج هرگونه آلودگی که منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث ایجاد لک می شود، عمل می کند.

مزایای اضافه شده درمان پاکسازی شامل یک دور آبرسانی است که به دنبال آن انجام میشود، پوست را به حالت مرطوب باز می گرداند تا برای یک سرم تکمیل کننده آماده شود که رشد سلول های جدید پوست را تحریک می کند.

نتیجه پاکسازی برای پوست های خشک درخشندگی سالم است، بدون هیچ گونه شواهدی از خشکی پوست در زمستان بهبود تولید کلاژن بهبود توانایی پوست برای تولید کلاژن و پروتئینی که به طور طبیعی در بدن وجود دارد، فواید زیادی دارد.

کلاژن مقدار مشخصی از خاصیت ارتجاعی را در پوست ایجاد می‌کند، خطوط ریز، چین و چروک‌ها و جای زخم را کاهش می‌دهد، بافت‌های ناهموار پوست را صاف می‌کند و به طور کلی ظاهری جوان را تقویت می‌کند.

با افزایش سن، توانایی بدن برای تولید کلاژن به خودی خود کاهش می‌یابد و پوست خشک و سفت می‌شود که فقط در ماه‌های زمستان بدتر می‌شود. این جایی است که یک درمان آرایشی کم تهاجمی می تواند وارد تصویر شود و درخشندگی و خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود بخشد.

درمان القایی کلاژن، که اغلب در صدر لیست بهترین درمان های صورت برای پوست پیری قرار دارد، از میکروبیلدینگ برای تحریک بدن برای ایجاد کلاژن اضافی استفاده میکند.

این سوراخ‌های کوچک در پوست باعث آسیب سطحی پوست می‌شود و به بدن شما اجازه می‌دهد تا روند بهبودی را آغاز کند که منجر به کلاژن تازه و پوستی با ظاهری سالم‌تر و باعث جلوگیری از خشکی پوست می‌شود.

اینستاگرام زیبایی آتن

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up