مراقبت ایمپلنت دندان


برای مراقبت از ایمپلنت دندان باید از مسواک زدن حداقل دو بار در روز و استفاده از نخ دندان برای

پاکسازی دندان‌ها و ایمپلنت دندان استفاده کنید. مصرف غذاهای سالم به سلامت دندان‌ها

 و ایمپلنت دندان کمک می‌کند. برای حفظ سلامت ایمپلنت دندان، باید به طور دوره‌ای به

دندانپزشک مراجعه کرد و وضعیت آن بررسی شود برای جلوگیری از شکستن ایمپلنت باید

از خوردن غذاهای سخت، ضربه و انجام فعالیت‌های ورزشی خطرناک خودداری کنید.

در کل، برای حفظ و بهبود وضعیت ایمپلنت باید از روش‌های بهداشت دهانی خوب

استفاده کرده و از سلامت این دندان ها غافل نشوید.

مراقبت از ایمپلنت

مراقبت ایمپلنت دندان به شما اجازه می دهد تا عملکرد طبیعی دهان خود را برگردانید و لبخند خود را پس از دست دادن دندان بازیابی کنید. ایمپلنت‌ های مدرن مانند دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند، بنابراین به شما اجازه می‌دهند لبخند بزنید و با اطمینان بجوید.

آنها واقعاً یک راه حل عالی برای افرادی هستند که دندان خود را به دلیل پوسیدگی، آسیب یا بیماری لثه از دست داده اند. با این حال، ایمپلنت نیاز به مراقبت مناسب دارد. یادگیری نحوه تمیز کردن ایمپلنت ها برای اطمینان از طول عمر و حفظ ظاهر آنها مهم است.

عدم حفظ ایمپلنت های دندانی شما می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات شود. التهاب، ناراحتی، درد، از دست دادن استخوان همگی پیامدهای احتمالی هستند اگر بهداشت دهان خود را نادیده بگیرید.

برای داشتن لبخندی سالم، شاد و ایمپلنت های دندانی بادوام، مراحل ضروری زیر را دنبال کنید.

پیشگیری از پری ایمپلنت

پس از کاشت ایمپلنت دندان، به یک رژیم بهداشت دهان و دندان دقیق نیاز دارید که ایمپلنت های شما را تمیز نگه دارد. در غیر این صورت، ممکن است دچار پری ایمپلنت شوید. پری ایمپلنت اساساً بیماری لثه شما می باشد. مانند بیماری پریودنتال، لثه های شما ملتهب و قرمز می شوند.

آنها احتمالاً حساس هستند و ممکن است هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن خونریزی کند. علاوه بر این، ممکن است دردناک باشد با این حال پری ایمپلنت در واقع می تواند باعث افتادن ایمپلنت های دندانی شما شود.

خوشبختانه، با رعایت نکات حیاتی زیر برای مراقبت از ایمپلنت دندان می توانید از پری ایمپلنتیت پیشگیری کنید.

  • از مسواک نرم استفاده کنید

همیشه باید از مسواک های پرزدار خودداری کرد. آنها می توانند به مینای دندان آسیب برسانند و به ویژه برای ایمپلنت های دندانی مضر هستند. مسواک هایی که دارای موهای سفت هستند به راحتی سطح ایمپلنت ها را خراش می دهند و در نتیجه صدمات جبران ناپذیری ایجاد می کنند.

در نتیجه، استفاده از مسواک‌های دارای موهای نرم به طور انحصاری پس از کاشت ایمپلنت دندان بسیار مهم است.

  • روزانه نخ دندان بکشید

نخ دندان برای از بین بردن ذرات غذا و پلاک هایی که بین دندان ها جمع شده که با مسواک زدن به تنهایی پاک نمی شوند، بسیار مهم است.

اگر ایمپلنت دارید، استفاده از نخ دندان مهمتر از همیشه است. ایجاد پلاک در اطراف ایمپلنت ها آسان است، که خبر بدی برای سلامت دهان و دندان شما است.

  • بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید

پس از کاشت ایمپلنت دندان باید دو بار در روز به مسواک زدن ادامه دهید. مسواک نرم، خمیر دندان ضد حساسیت، دهانشویه غیر الکلی و نخ دندان همگی از بهداشت های ضروری هستند.باید از پاک کننده ها، جوش شیرین، سفید کننده و کلردار خودداری کرد زیرا ایمپلنت های شما را ضعیف می کنند.

  • از خوردن غذاهای سفت، داغ یا چسبناک خودداری کنید

غذای سفت می‌تواند به ایمپلنت‌های شما آسیب بزند یا بشکند و باید از مصرف آن اجتناب کرد. به طور مشابه، غذاهای چسبنده می توانند اطراف ایمپلنت شما بچسبند و باعث ایجاد پلاک شوند.

  • مصرف الکل را محدود کنید

الکل سرشار از قند است که باعث پوسیدگی دندان در دندان های معمولی می شود. با این حال، الکل برای ایمپلنت دندان نیز مشکل ساز است. نه تنها تجمع پلاک را تسریع می کند، بلکه روند بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندان را نیز کند می کند.

در نتیجه، اجتناب از مصرف الکل در طول شش ماه پس از عمل ایمپلنت دندان بسیار مهم است.

  • سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن به طور باور نکردنی برای سلامت دهان و دندان شما مضر است. اگر سیگار را انتخاب کنید، خود را در معرض خطر ابتلا به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از پوسیدگی دندان تا سرطان قرار می دهید.

وقتی صحبت از ایمپلنت های دندانی به میان می آید، سیگار به طور چشمگیری روند بهبودی را کند می کند همچنین لثه های اطراف ایمپلنت را ملتهب و ضعیف می کند.

علاوه بر این، سیگار کشیدن ایمپلنت های جدید شما را لکه دار می کند.

  • به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید

مراجعه منظم به دندانپزشک برای سلامت دهان شما ضروری است. حداقل دو بار در سال مراجعه به دندانپزشک به کنترل تجمع پلاک و جرم کمک می کند و به شما امکان می دهد مشکلات در حال توسعه را زود تشخیص دهید.

دندانپزشک شما ایمپلنت ها را بررسی می کند تا مطمئن شود هیچ نشانه ای از پری ایمپلنتیت یا آسیب وجود ندارد.

  • محافظ دهان برای دندان قروچه تهیه کنید

دندان قروچه می تواند برای همیشه به دندان های معمولی و ایمپلنت های دندانی شما آسیب برساند. نیروی بیش از حد فشار شدیدی بر ایمپلنت شما وارد می کند که می تواند تأثیر پایداری داشته باشد.

اگر دندانپزشک شما را مبتلا به دندان قروچه تشخیص داد، باید یک محافظ دهان سفارشی برای محافظت از دندان های خود انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up