تاثیر متابولیسم در بوتاکس یا فیلر


متابولیسم شخص میتواند تاثیر زیادی بر روی عملکرد و ماندگاری بوتاکس و فیلر داشته باشد. بوتاکس و فیلر اغلب برای بهبود ظاهر صورت و تقویت جوانی پوست استفاده می شود. با این حال، طول مدت اثر این محصولات ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. متابولیسم شخص میتواند به عنوان یک عامل مؤثر در تعیین طول مدت اثر بوتاکس و فیلر در بدن دخالت کند.

برای مثال، اگر متابولیسم شما سریع است، ممکنه به طور نسبی سریعتر در بدن شما بازگشت داده و ماندگاری آن‌ها کمتر باشد. علاوه بر این، متابولیسم شما میتواند به عنوان یک عامل در تعیین میزان محصول مصرفی نیز دخالت کند.  برای مثال افراد با متابولیسم سریع ممکن است نیاز به مقدار بیشتری از بوتاکس یا فیلر داشته باشند تا اثر مطلوب را بر روی پوست خود ببینند.

تاثیر متابولیسم در بوتاکس یا فیلر

تاثیر متابولیسم در بوتاکس یا فیلر هنگام تحقیق در مورد اثرات محصولات تزریقی آرایشی مختلف بر روی بدن، غیرعادی است که اشاره ای به این واقعیت شود که درمان های تزریقی (از جمله فیلر و بوتاکس) لزوماً هنگام استفاده بر روی افراد مختلف اثرات یکسانی ندارند.

این یکی از دلایلی است که یک پزشک باتجربه با احتیاط به بیماران جدید برخورد میکند و محصولات را با احتیاط استفاده می کند تا زمانی که دقیقاً نحوه واکنش هر بیمار به محصولات و دوزهای مختلف را مشخص کند.

اصطلاح متابولیسم به فرآیندهای پیچیده مختلفی اشاره دارد که در مجموع تعیین می‌کنند که بدن چقدر مواد غذایی و مایعاتی را که مصرف می‌کنیم به طور موثر هضم و تبدیل می‌کند.

متابولیسم ما کالری هایی را که می خوریم و اکسیژنی را که تنفس می کنیم را به انرژی تبدیل می کند، این انرژی به نوبه خود سوخت تمام عملکردها و فرآیندهای بدن را تامین می کند.

این شامل همه چیزهایی است که ما برای زنده ماندن نیاز داریم، از جمله تنفس، حفظ گردش خون، رشد و جایگزینی سلول های آسیب دیده، و تنظیم بی شمار فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی، مانند حفظ سطح هورمون ها و دمای بدن.

متابولیسم هر کس متفاوته ناگفته نماند که این موضوع بسیار پیچیده است! متابولیسم نقش کلیدی در نحوه واکنش بدن ما به محصولات تزریقی وارد شده به بدن، و اینکه چگونه بدن ما به طور موثر (سریع) تجزیه می شود و در نهایت این محصولات را دفع می کند، ایفا می کند.

تاثیر متابولیسم در بوتاکس یا فیلر

این فرآیند تأثیر زیادی بر ترکیب بدن و نیازهای آن دارد. اما، متابولیسم به طور مستقیم تأثیر مستقیمی بر بوتاکس و فیلر ندارد. بوتاکس (Botulinum Toxin) یک سمیه باکتریایی است که با حبس کردن اعصاب موجب کاهش قابل ملاحظه‌ای در انقباض عضلات می‌شود. این فرآیند باعث کاهش چینش و چروک‌های خطوط انعطاف‌پذیر در صورت می‌شود.

بوتاکس بیشتر در مناطق مانند خطوط جمجمه‌ای، چشم‌ها، و دور لب‌ها استفاده می‌شود. فیلرها نیز از موادی مانند هیدروکسی‌آپاتیت کلسیم، هیالورونیک اسید و غیره تشکیل شده‌اند و برای تقویت حجم و پر کردن خطوط و چین‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در هر دو مورد، مصرف بوتاکس و فیلر بیشتر به تاثیرات زیبایی بر روی پوست و چهره مربوط است و ترتیب‌های شیمیایی بدن و متابولیسم بدن تأثیر مستقیمی بر این فرآیندها ندارند.

با این حال، افراد با متابولیسم بالا ممکن است بوتاکس یا فیلر را سریع‌تر از بدن خود حذف کنند، به عبارت دیگر مدت زمان اثرات این روش‌ها بر روی چهره ممکن است کوتاه‌تر باشد. بنابراین، در افراد متابولیسم بالا، نیاز به جلسات متعدد تری برای حفظ نتایج ممکن است.

میزان متابولیک و جذب مواد تزریقی

اثرات بوتاکس و محصولات مختلف تزریقی دائمی نیستند. آنها فقط برای مدت معینی دوام می‌آورند و پس از آن با جذب در بدن و در نهایت از بین رفتن به تدریج ناپدید می‌شوند و میزان متابولیسم ما به کندی یا سریع بودن این اتفاق بستگی دارد.

به طور کلی نمی توان با قطعیت پیش بینی کرد که نتایج تزریق چقدر طول می کشد، اما به عنوان یک قاعده کلی افرادی که سبک زندگی فعال دارند، به ویژه آنهایی که به طور منظم ورزش می کنند، متابولیسم سریع تری خواهند داشت و در نتیجه نیاز به تکرار بیشتر از روش های زیبایی دارند.

افراد عضلانی نیز متابولیسم سریع تری نسبت به افراد لاغر دارند. به خاطر داشته باشید که اینها مشاهداتی است که از نگاه کردن به تعداد زیادی از بیماران به دست آمده است و همیشه استثناهایی وجود دارد.

برخی افراد غیرعادی متناسب که تزریق بوتاکس برای آنها بسیار بیشتر از آنچه ما تخمین زده ایم دوام می آورد.

با این حال، یک توصیه وجود دارد تا چند روز پس از هر روشی که شامل محصولات تزریقی است، از ورزش شدید خودداری کنید. این به محصول زمان می دهد تا پخش شود و شروع به اثر کند. پس از حدود سه روز به طور کلی از سرگیری ورزش منظم بی خطر در نظر گرفته می شود.

اثرات فرمولاسیون بوتاکس و فیلر

در حالی که فرمول بوتاکس استاندارد است، تغییرات زیادی در فرمولاسیون محصولات مختلف پرکننده پوستی موجود است. برخی شامل موادی هستند که نتایج طولانی‌تری نسبت به سایرین ارائه می‌دهند، به‌ویژه آن دسته از محصولاتی که برای افزودن ساختار سفت‌تر در مقیاس بزرگ طراحی شده‌اند.

پزشک شما همه این متغیرها را هنگام توصیه زمانی که باید برای یک جلسه دیگر بازگردید در نظر می گیرد. تاثیر متابولیسم در بوتاکس یا فیلر

تخمین زمان تکرار یک رویه

حتی چیزی به سادگی تعیین تعداد دفعات نیاز به تکرار یک رویه نیز می تواند چندان ساده نباشد. برای مسائل زیبایی اغلب هیچ راه عینی برای اندازه‌گیری فواید وجود ندارد.

عوامل روان‌شناختی وجود دارد که باعث می‌شود برخی از بیماران حتی پس از ناپدید شدن اثرات فیزیکی، به تجربه مزایای یک عمل ادامه دهند. در اینجا حداقل یک پزشک حرفه ای آموزش دیده باید بتواند دیدگاهی بی طرفانه ارائه دهد و بر اساس تجربه خاص خود پیشنهاداتی ارائه دهد.

اینستاگرام کلینیک زیبایی آتن

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up