بریس ارتودنسی دندان


بریس ارتودنسی دندان یا دندان‌های متحرک یک روش درمانی برای اصلاح زوایای نادرست دندان‌ و فک‌ است. این روش شامل نصب بریس‌هایی است که به دندان‌ها چسبانده میشوند و با استفاده از کمان‌ها به یکدیگر وصل میشوند. در طول درمان، کمان‌ها تغییر شکل میدهند و باعث ایجاد فشار بر روی دندان‌ها میشوند تا به شکل صحیح خود بازگردند.

بریس ارتودنسی دندان میتواند برای اصلاح مشکلات مختلفی مانند فاصله بین دندان‌ها، تنگی فضای دهانی، برجستگی یا فرو رفتگی فک یا تغییر جهت دندان‌ها استفاده شود. همچنین، بریس های ارتودنسی می توانند به کسانی که دندانشان شکسته و یا ضعیف هستند، کمک کنند تا دندان‌های خود را تقویت کنند.

بریس ارتودنسی دندان

سلامت دهان و دندان نقش اساسی در چشم انداز سلامت کلی در زندگی فرد ایفا میکند. متاسفانه بسیاری از ما سلامت دهان و دندان خود را جدی نمی گیریم. بنابراین مشکلات دهان و دندان هر روز در حال افزایش است. پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و سایر مشکلات پریودنتال در سناریوهای امروزی در هر فردی مشکوک است.

یکی از دلایل اصلی این بیماری های لثه و دندان نامرتبی یا کجی دندان است. چنین ناهماهنگی دندان ها فضایی را برای تجمع غذا و رشد باکتری ها فراهم می کند و باعث ایجاد سایر مشکلات دندانی می شود. اصلاحات آنها می تواند به ما کمک کند تا لبخندی سالم و زیبا داشته باشیم با این حال، بسیاری از مردم تصورات غلط زیادی در مورد بخش درمان دارند.

رایج ترین روشی که برای اصلاح دندان های نامرتب و کج استفاده می شود، بریس های دندانی است. بریس های سنتی یکی از قدیمی ترین و بهترین روش های مورد استفاده برای اصلاح لبخند هستند.

جالب اینجاست که با پیشرفت تکنولوژی و علم، نوآوری های زیادی در این زمینه بریس ارتودنسی ارائه شده است. متخصصان با استفاده از این درمان های اصلاح لبخند هزاران لبخند را اصلاح کرده اند. اما حتی پس از همه اینها، بسیاری از مردم هنوز از هم تراز شدن دندان های خود می ترسند. این به این دلیل است که آنها توسط برخی اطلاعات اشتباه گمراه می شوند.

باورهای غلط بریس ارتودنسی دندان

  • بریس های دندانی فقط برای کودکان و نوجوانان است و نه برای بزرگسالان

این یکی از بزرگترین تصورات غلطی است که مردم در مورد درمان ارتودنسی دارند. بیماران در هر سنی واجد شرایط دریافت آن هستند. با افزایش آگاهی براکت ارتودنسی نسل‌های جدید بزرگسالان و نوجوانان در حال انتخاب درمان ارتودنسی هستند.

درمان بریس ارتودنسی عیوب لبخند را برطرف می کند و به ما در کاهش بروز پوسیدگی دندان و بیماری های لثه کمک می کند و ما می گوییم که برای اصلاح لبخندتان هیچ وقت دیر نیست.

  • ممکن است سالها طول بکشد تا لبخند صاف شود.

هر فردی با آناتومی و روابط فک متفاوت متولد میشود. به عنوان مثال، هر فردی اندازه دندان های متفاوتی دارد این تفاوت سطوح دشواری را نشان می دهد. هر چه مورد شدیدتر باشد، اصلاحات آن بیشتر طول می کشد.

معمولا درمان ارتودنسی 18 ماه تا 24 ماه طول می کشد. موارد خفیف مدت زمان کوتاه تری دارند و مواردی که به شدت ناهماهنگ هستند درمان طولانی تری طول می کشد.

  • بریس های دندانی جذاب و حجیم نیستند.

طی دهه گذشته، درمان بریس ارتودنسی دندان تغییرات و پیشرفت های قابل توجهی داشته است.بریس های سنتی قدیمی دستخوش تغییر کامل شده اند برخلاف بریس‌های معمولی قدیمی، بریس‌های ارتودنسی جدید کوچک‌تر هستند و حتی سیم‌ها نیز نازک‌تر هستند.

علاوه بر این، آنها در مواد و رنگ های مختلف در دسترس هستند که آنها را برای بیماران جذاب تر و راحت تر می کند. این تکه های فلزی را می توان حتی با یک ماده سرامیکی همرنگ دندان جایگزین کرد و باعث می شود که درمان ارتودنسی بیشتر پین شود.

امروزه حتی می توان بریس ارتودنسی دندان را در کنار دندان های شما قرار داد. از این رو، آنها به راحتی در دهان بیمار قابل مشاهده نیستند.

  • دندانپزشکان خانواده میتوانند دندان های نامرتب را صاف کنند

هر درمان خاص مراقبت های بهداشتی نیاز به یک متخصص دارد. در مورد روش های ارتودنسی نیز کاربرد دارد. ارتودنتیست دندانپزشکی است که برای اصلاح لبخند و اصلاح نامرتب دندان به شدت آموزش دیده آنها افراد حرفه ای هستند که هزاران بیمار را از طریق درک بهتر دندان ها و تراز فک درمان کرده اند.

  • ویزیت منظم در درمان ارتودنسی اجباری نیست

درمان‌های ارتودنسی روش‌های طولانی‌ مدتی هستند که معمولاً ماه‌ها ادامه می‌یابند. این ویزیت های منظم دندانپزشکی، دو بار در ماه، به ارتودنتیست کمک می کند تا پیشرفت بیمار را پیگیری کند. نتایج سریع و طولانی مدت را برای بیماران تضمین می کند.

نتیجه گیریبریس ارتودنسی

درمان ارتودنسی برای قرن ها راه طولانی را پیموده و بریس های دندانی یکی از موثرترین روش های درمانی برای اصلاح لبخند در سطح جهانی متأسفانه این افسانه ها و باورهای غلط باعث ایجاد ترس در بسیاری از بیماران ارتودنسی شده است.

بهترین راه برای خلاص شدن از شر این افسانه ها مراجعه به یک متخصص است. متخصص بریس ارتودنسی مرکز آتن به طور کامل حفره دهان شما را بررسی میکند.

ما در دندانپزشکی آتن با تجربه ترین و بهترین متخصصین را در اختیار شما قرار می دهیم که به صحبت های بیماران گوش میدهند و به شما کمک می کنند تا از ترس ها و افسانه های خود خلاص شوید.

5/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up