پیشگیری از عفونت دندان


برای پیشگیری از عفونت دندان، باید به مراقبت منظم و بهداشت دهانی توجه کنید.

به این منظور، باید دندان‌ خود را دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و از نخ دندان

پاک کردن فضای بین آن ها استفاده کنید. باید از مصرف غذاهای سالم با ارزش غذایی

بالا و کم‌ شکر استفاده کنید. مصرف میوه و سبزیجات به عنوان منابعی از ویتامین‌ها و مواد

مغذی مفید، به حفظ سلامت دندان و پیشگیری از عفونت دندان کمک میکند. استفاده از آب دهان

 میتواند به کاهش تعداد باکتری‌های موجود در دهان و جلوگیری از بروز عفونت دندان کمک کند.

 

پیشگیری از عفونت دندان

به عنوان یک بیمار نگرانی اصلی شما به احتمال زیاد یافتن کلینیک زیبایی و دندانپزشکی است که بهترین خدمات را برای شما و خانواده شما ارائه دهد. در این مقاله به پیشگیری از عفونت دندان میپردازیم.

با این حال، بسیاری از فرآیندهای پشت صحنه وجود دارد که ممکن است شما آنها را نبینید، اما همچنان برای ارائه مراقبت با کیفیت به اندازه خود روش یا معاینه مهم هستند.

پیشگیری

کنترل عفونت به اقداماتی اطلاق میشود که کلینیک ها قبل یا در حین و بعد از مراقبت های دندانپزشکی برای اطمینان از سلامت و ایمن بودن بیماران انجام می دهند.

شما شایسته دریافت مراقبت در یک کلینیک دندانپزشکی هستید که در آن کارکنان روش های احتیاطی لازم را برای جلوگیری از آسیب و عفونت انجام می دهند. هنگام انتخاب دندانپزشک، مهم است که مطمئن شوید استانداردهای ایمنی و روش های پیشگیری از عفونت دندان از جمله موارد زیر را رعایت می کند:

  • روش‌های استریل‌ سازی
  • ایمن‌سازی ابزار برای استفاده از طریق یک فرآیند استاندارد
  • روش های صحیح بهداشت دست
  • استفاده از تجهیزات حفاظت فردی (PPE) مانند روپوش آزمایشگاهی، ماسک، دستکش و عینک ایمنی

وقتی روی صندلی دندانپزشکی می نشینید باید مطمئن باشید که دندانپزشک شما همه این کارها را انجام داده است. روش های کنترل عفونت فقط برای بیمارستان ها و پزشکان نیست، بلکه برای کلینیک های دندانپزشکی نیز انجام می شود.

از آنجایی که دندانپزشکان ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نیز هستند، هنگام مراجعه به دندانپزشک باید همان انتظاراتی را که از یک پزشک دارید از مراقبت داشته باشید.

ما مفتخریم که کلینیک زیبایی و دندانپزشکی آتن در فراتر از استانداردهای کنترل عفونت دندان پیشرو است و اطمینان حاصل می کند که بیماران ما مراقبت های دندانی را به ایمن ترین شکل ممکن دریافت می کنند.

کنترل عفونت دندان در کلینیک آتن

کلینیک ما نه تنها از استانداردهای کنترل عفونت توصیه شده توسط CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها) پیروی می کنند، بلکه ما یک قدم جلوتر می رویم تا بیماران خود را در کلینیک آتن ایمن نگه داریم.

هر کلینیک دارای بخش استریلیزاسیون مخصوص به خود است تا اطمینان حاصل شود که کنترل کاملی بر اینکه چه کسی ابزار ما را کنترل می کند و چگونه استریل می شود. هر یک از کلینیک های ما دارای یک هماهنگ کننده ایمنی تعیین شده است که درمانگاه را در پیروی از فرآیندهای دقیق کنترل عفونت رهبری می کند.

ما همچنین دستیاران اختصاصی دندانپزشکی داریم که تنها کارشان استریل کردن ابزار است. آنها کارشناسان مقیم ما هستند و برای عملیات کنترل عفونت ما ضروری هستند.

ما همچنین روش های کنترل عفونت را در کنار صندلی برای هر بیمار انجام می دهیم. در اینجا موارد کوچک اما بسیار مهمی وجود دارد که ممکن است متوجه آنها شوید.

ما به بیماران خود محافظت از چشم را در طول عمل و تمیز کردن منظم ارائه می دهیم و یک محصول ثبت شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) برای ارائه آب سالم دندان استفاده می کنیم.

آتن فضاهای کاری خود را بین هر بیمار ضد عفونی می کند. این نه تنها شامل ضدعفونی کردن صندلی دندانپزشکی، بلکه سینی ها و فضاهای پیشخوان نیز می شود.

دفعه بعد که به کلینیک زیبایی آتن رفتید، به آنچه در اطرافتان اتفاق می افتد توجه کنید و ببینید که می توانید برخی از این روش های مهم کنترل عفونت را انتخاب کنید. همچنین از دندانپزشک یا دستیار خود بخواهید اهمیت پیشگیری از عفونت دندان و نقشی که در آن ایفا می کنند را توضیح دهد.

ما به این سطح بالای کیفیت افتخار می کنیم زیرا احساس می کنیم از اکثر ارائه دهندگان دندانپزشکی در تهران متمایز هستیم.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up