دهانشویه دندان


دهانشویه دندان یک محلول ضد عفونی کننده است که برای شستشوی دهان و از بین بردن

باکتری‌ها موجود در دهان استفاده می‌شود. دهانشویه دندان حاوی مواد ضد باکتری مانند

 کلرهگزیدین، فلوراید تریکلوزان و هیدروژن پراکسید است که باکتری‌ها موجود در دهان را

از بین میبرد و به ترمیم و حفظ سلامت دندان‌ها و لثه کمک میکند. استفاده از دهانشویه

 به عنوان تکمیل کننده مسائل بهداشت دهانی مانند مسواک زدن و استفاده از نخ دندان

به کاهش احتمال بروز پوسیدگی دندان‌ها و بوی بد دهان کمک کند.

 

دهانشویه

دهانشوی یک محصول مایع میباشد که برای شستشوی دندان ها ، لثه ها و دهان استفاده میشود. این ماده معمولاً حاوی یک ضد عفونی کننده برای از بین بردن باکتریهای مضر که میتوانند بین دندانها و زبان شما زندگی کنند، است.

برخی افراد از دهانشویه برای مقابله با بوی بد دهان استفاده میکنند ، در حالی که برخی دیگر از این روش برای جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده میکنند. در ادامه به انواع دهانشوی دندان می پردازیم.

دهانشویه‌ فلوراید

معروف‌ترین مدل دهانشویه میباشد که به تقویت دندان و حفظ آن در برابر پوسیدگی کمک میکند. ولی علی‌رغم نقش مهمش اگر بیش از حد مصرف بشود باعث زردشدن و لکه‌دار شدن آن ها میشود.

دهانشویه بهداشتی-آرایشی

این دهانشویه صرفا نقش خوشبوکننده دهان به صورت موقت را دارد و از دندان محافظتی نمیکند. برای تاثیر بیشتر بعد از نخ دندان و مسواک استفاده بشود خیلی بهتر میباشد.

دهانشویه ضدمیکروب کلروهگزیدین

این دهانشوی خاصیت ضدمیکروبی خیلی زیادی دارد و برای رفع بوی بد تنفس کاربرد زیادی دارد و از تشکیل جرم و پلاک جلوگیری میکند.

دقت کنید مصرف زیادش باعث تغییر رنگ دندان میشود و چون الکل دارد میتواند باعث خشکی دهان بشود.

دهانشویه‌ طبیعی

قدیما کاربردشان بیشتر بوده و همان ترکیب آب و نمک میباشد و میتواند برای ضدعفونی کردن محیط دهان استفاده بشود و از عفونت جلوگیری کند.

دهانشویه‌ های تجویزی پزشک (ساختنی)

حاوی ترکیبات بی‌حسی و کورتون و ضدالتهاب‌ها برای تسکین و بهبودی زخم‌های دهانی و آفت کاربرد دارد و حتما تحت نظر پزشک مصرف میشود.

آیا استفاده از دهانشویه دندان برای همه مناسب است؟

استفاده از دهانشویه دندان برای همه مناسب نیست و باید با توجه به وضعیت دهان و نیازهای هر فرد، مورد بررسی قرار گیرد. برخی افراد ممکن است به دلیل بیماری‌های دهان و لثه، حساسیت‌های دهانی، تحمل نکردن برخی مواد شیمیایی یا روش‌های درمانی خاص، نتوانند از دهانشویه دندان استفاده کنند.

علاوه بر این، استفاده از برخی دهانشویه‌ ممکن است برای برخی افراد مضر باشد. برای مثال، برخی دهانشویه‌ها حاوی الکل هستند که می‌تواند باعث خشکی دهان و تحریک لثه شود.

همچنین، برخی دهانشویه‌ها حاوی اسید هستند که می‌تواند باعث آسیب به لثه و دندان شود. بنابراین، قبل از استفاده از دهانشویه دندان، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

آیا استفاده از دهانشویه برای کودکان مضر است؟

استفاده از دهانشویه دندانی برای کودکان ممکن است مضر باشد و بهتر است با توجه به سن کودک و وضعیت دندان‌هایش، با دندانپزشک مشورت کنید.

برخی از آن ها حاوی مواد شیمیایی قوی هستند که ممکن است برای دندان‌های رشد نیافته و حساس کودکان، مضر باشد و باعث آسیب به لثه و دندان شوند.

همچنین، کودکان ممکن است این دهانشویه‌ها را بلعیده و احتمال سمی شدن آن‌ها برایشان وجود داشته باشد.

در برخی موارد، دندانپزشک ممکن است به کودکانی که به دلیل بیماری دهان و لثه نیاز به دهانشویه دندانی دارند، توصیه کند که از دهانشویه‌های خاص و ملایم برای کودکان استفاده کنند.

اما همواره قبل از استفاده از هر نوع دهانشویه دندانی، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بتوانید دهانشویه دندانی مناسب برای کودکتان را پیدا کنید.

شما میتوانید از دهانشویه میسویک مدل sensitive care استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up