دندانپزشکی ترمیمی


دندانپزشکی ترمیمی به ترمیم دندان‌های شکسته، پوسیده و اختلالات رنگ و شکل دندان‌ها میپردازد. هدف اصلی آن، بهبود عملکرد و ظاهر دندان‌هاست. ترمیم دندان‌ها از مواد مختلفی مانند کامپوزیت آمالگام، پورسلین، طلا و فلزات دیگر استفاده میشود. این مواد به دندان‌ها چسبانده و به دندان شکل جدید میدهند. همچنین، این مواد میتواند به یک دندان شکسته، پوسیده و یا فقط به نظر نامطلوب زندگی جدیدی ببخشند. در دندانپزشکی ترمیمی، به جز ترمیم دندان‌ها، انواع دیگری از خدمات دندانپزشکی مانند ارتودنسی، ایمپلنت دندان، جراحی فک و صورت و عصب کشی ارائه می‌شود.

دندانپزشکی ترمیمی

دندانپزشکی ترمیمی دندان‌های شما ممکن است یکی از قوی‌ترین بخش‌های بدن شما باشند، اما با این حال، اگر مراقبت خاصی از آنها نداشته باشید، ممکن است بسیاری از آنها دچار مشکل شوند.

شما می توانید با تعدادی از مشکلات مختلف از جمله دندان های از دست رفته، تغییر رنگ دندان ها و دندان های شکسته مواجه شوید.

در گذشته راه حل های کمتری برای چنین مشکلاتی وجود داشت. با این حال، به لطف دندانپزشکی مدرن، اکنون گزینه های دندانپزشکی ترمیمی وجود دارد که می تواند به ترمیم دندان های شما کمک کند و آنها را به بهترین شکل ظاهر کند.

این گزینه های دندانپزشکی ترمیمی مسئول بهبود زیبایی لبخند شما و از بین بردن هر نوع دردی هستند آنها همچنین مهم هستند زیرا مشکلاتی مانند از دست دادن دندان نه تنها بر لبخند شما تأثیر می گذارد، بلکه بر گاز گرفتن شما نیز تأثیر می گذارد و لذت بردن از همه غذاهایی را که دوست دارید دشوار می کند.

به علاوه، گزارش‌ها حاکی از آن است که افرادی که به اندازه کافی لبخند نمی‌زنند، اغلب زندگی افسرده‌ای دارند و داشتن دندان‌های آسیب‌دیده یا از دست رفته دلیل اصلی فرار تعدادی از افراد از لبخند زدن و خندیدن است.

بهترین گزینه برای جلوگیری از این نوع مسائل، روی آوردن به دندانپزشکی ترمیمی است. بیایید به برخی از روش های ارائه شده در دندانپزشکی آتن نگاهی بیندازیم.

روکش ها و بریج های دندانی

روکش‌ دندان را میتوان برای افرادی که مشکل دندان قروچه، تغییر رنگ، از دست رفتن یا شکستگی دندان، پوسیدگی یا ترک‌های دندان دارند انجام داد. این یکی از پر تقاضاترین تکنیک های دندانپزشکی ترمیمی است که عمدتاً به دلیل مقرون به صرفه بودن آن است.

این تکنیک همچنین توسط دندانپزشکان ترجیح داده می شود زیرا نیازهای زیبایی شما را برآورده می کند و به شما توانایی لبخند زدن و خوردن با اعتماد به نفس کامل را می دهد.

با این حال، مهم است که درمان را از یک دندانپزشک مجرب انجام دهید تا مطمئن شوید که این روش به درستی انجام شده است.روش قرار دادن پل شبیه تاج است و معمولاً روشی بسیار مقرون به صرفه برای بهبود لبخند شماست.

مزایای ایمپلنت های دندانی

دندان های از دست رفته و مشکلات جویدن را می توان از طریق ایمپلنت دندان حل کرد و ایمپلنت های دندانی با میزان موفقیت در حدود 98 درصد تقاضای زیادی دارند. با این حال، همه دندانپزشکان عمومی این روش را انجام نمی دهند.

کاشت ایمپلنت دندان یک روش پیچیده است، اما مزایای زیادی دارد. ایمپلنت ها فک شما را تقویت می کنند و به شما کمک می کنند بدون درد بهتر بجوید. آنها همچنین به کاهش خطر ابتلا به پوسیدگی کمک می کنند.

با این حال، همه کاندیدای کاشت دندان نیستند، بنابراین ابتدا به دندانپزشک خود مراجعه کنید و ببینید آیا واجد شرایط این نوع روش هستید یا خیر.

آیا دندانپزشکی ترمیمی هزینه‌ی بالایی دارد؟

هزینه دندانپزشکی ترمیمی به وسیله دندانپزشک و تعداد دندان‌های مورد نیاز برای ترمیم، نوع ماده‌ای که برای ترمیم استفاده می‌شود، درجه دشواری و میزان زمانی که برای ترمیم نیاز است، متفاوت است.

برای مثال، ترمیم یک دندان با استفاده از کامپوزیت به طور معمول ارزان‌ تر از ترمیم با استفاده از پورسلن است. همچنین، درمان پوسیدگی در دندان‌های پس‌مرحله، نیاز به ترمیمات پیچیده‌تری دارد که ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

در هر صورت، همیشه بهتر است به دندانپزشک خود مراجعه کنید و تمامی گزینه‌های درمانی و قیمت‌های مربوط به آن‌ها را با او بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

همچنین، در برخی کشورها بیماری‌های دندانی تحت پوشش بیمه‌های سلامتی قرار می‌گیرند که ممکن است این بیمه‌ها هزینه درمان را کاهش دهند.

چگونه پر کردن دندان به بازیابی لبخند شما کمک می کند؟

هنگامی که شما دچار شکستگی، ترک یا پوسیدگی دندان هستید، بهترین گزینه برای شما می تواند پرکردن دندان باشد. فضاهای ناهموار بین دندان ها با پر کردن آنها تنظیم می شود تا بتوانید به درستی غذا بخورید و بجوید.

آنها همچنین در از بین بردن حساسیت دندان و تحریک لثه کارآمد هستند. پرکردن دندان در مواد مختلفی موجود است، اما پرسلن به دلیل هزینه کم و عمر طولانی یکی از پرکاربردترین مواد است.

اگر مشکلات دندانی دارید، نگران نباشید و همین امروز با ما با شماره 02177852136 تماس بگیرید تا درباره روش مناسب دندانپزشکی ترمیمی بیشتر بدانید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up