اهمیت دندانپزشکی برای کودک شما


اهمیت دندانپزشکی برای کودک شما بسیار مهم میباشد. برای حفظ دندان‌های دائمی

دندان‌ شیری کودکان باید به درستی مراقبت شوند. اگر دندان‌های شیری به درستی مراقبت

نشوند ممکن است در آینده دندان‌های دائمی نیز مشکل داشته باشند دندانپزشکان به

  والدین و کودکان آموزش میدهند که چگونه به درستی مراقبت از دندان‌های خود باشند.

این آموزش‌ها شامل تمیز کردن دندان‌ها، مصرف مواد غذایی سالم و جلوگیری از بیماری‌

دهان و دندان است. مراجعه به دندانپزشک به صورت دوره‌ای به کاهش خطر بروز درد

دندانی و بیماری‌های دندانی کودکان کمک می‌کند بنابراین، مراقبت از دندان‌های کودکان

بسیار مهم است و بهتر است که والدین، کودکان خود را برای چکاپ‌های دوره‌ای ببرند.

اهمیت دندانپزشکی برای کودک شما

اهمیت دندانپزشکی برای کودک شما و حفظ سلامت دهان و دندان به اندازه حفظ سلامت کلی حیاتی است. اولین دندان شیری در 6 ماهگی در دهان رویش میکند. تا سومین سالگرد کودک شما، مجموعه ای از 20 دندان شیری در دهان کودک شما وجود دارد که مستعد ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامت دهان و دندان است.

این مشکلات با آگاهی قابل پیشگیری میباشد. دندانپزشکی پیشگیرانه یک تخصص دندانپزشکی است که به طور فعال بر مراقبت از دندان تمرکز میکند و بر حفظ سلامت دهان و دندان کار می کند.

چندین روش انجام شده در دندانپزشکی پیشگیرانه تضمین می کند که سلامت دهان و دندان کودک شما در تمام مدت به خطر نیفتد. مراقبت‌های پیشگیرانه حرفه‌ای، همراه با تمام رژیم‌های بهداشت دهان و دندان که والدین در فرزندان خود لحاظ می‌کنند، حیاتی است.

اجازه دهید برخی از اقدامات مربوط به اهمیت دندانپزشکی برای کودک شما را با جزئیات به شما بگوییم.

اهمیت دندانپزشکی

دندانپزشکی یک مراقبت پیشگیرانه است. بیشتر بر اجتناب از یک مشکل تمرکز می کند تا به درمان آن بپردازد. دندان های کودکان درست مانند دندان های بزرگسال آنها مستعد انواع مسائل و مشکلات دندانی هستند که دندان های بزرگسالان با آن مواجه می شوند.
دندان‌های شیری موقتی هستند، اما با در نظر گرفتن فضای مناسب برای دندان‌های بزرگسال نقش مهمی را ایفا می‌کنند تا به درستی رویش پیدا کنند. اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند که اولین ویزیت دندانپزشکی کودک باید قبل از یک سالگی انجام شود.
بسیاری از والدینی که در زمان مناسب به مطب دندانپزشکی مراجعه کرده اند، از مزایای مراقبت های پیشگیرانه از دهان که در زیر ذکر شده است، قدردانی می کنند.

مشکلات دندانی در مراحل اولیه تشخیص داده می شوند و بسیاری از مسائل دندانی حضور خود را در مراحل پیشرفته نشان می دهند.
این مشکل با مراجعه به دندانپزشک قابل حل است. هنگامی که والدین به مطب دندانپزشکی مراجعه می کنند، دندانپزشک خیلی زود مشکلات دندانی را در کودکان تشخیص می دهد. این امر کودک را از درد و رنج آینده به دلیل تاخیر نجات می دهد.

از پوسیدگی جلوگیری می کند

یکی از اقدامات ضروری در مراقبت های پیشگیرانه از دهان، تمیز کردن است. با این کار، بسیاری از پوسیدگی های کشف نشده را می توان در مراحل اولیه کشف و متوقف کرد. اغلب اوقات مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن ممکن است برای پیشگیری از این موارد کافی نباشد.

یک لایه پلاک نازک روی سطح دندان ها رسوب کرده است که ممکن است مسیری برای آسیب باکتری ها به دندان ها باشد. با مراقبت های پیشگیرانه از دهان و تمیز کردن منظم، می توان کودک را قبل از تبدیل شدن به چیزی بزرگ از مشکلات دندانی نجات داد.

دندان های کودک شما را تقویت می کند

طبق انجمن دندانپزشکی استفاده روزانه از خمیردندان فلوراید دار دارویی، دندان های کودک شما را تقویت می کند. فلوراید یک ماده معدنی است که به عنوان یک عامل دارویی در خمیر دندان استفاده می شود. این همچنین دندان ها را به اندازه کافی قوی می کند تا در برابر حملات اسیدی مختلف مقاومت کنند.

بسیاری از درمان های فلوراید در مطب نیز برای تقویت دندان های شیری انجام می شود. این درمان‌های دندانپزشکی در مطب از غلظت بالاتری از فلوراید نسبت به خمیردندان‌های معمولی موجود با فلوراید استفاده می‌کنند که به ارائه نتایج سریع و طولانی‌ مدت کمک می‌کند.

سلامت دهان و دندان را بهبود می بخشد

دندان های کودک مستعد بریدگی یا ترک های زیادی هستند که ممکن است شناسایی نشده باقی بمانند. با معاینات معمول دندانپزشکی، دندانپزشک می‌تواند این ترک‌ها و تراشه‌های کوچک را تشخیص دهد و قبل از بزرگ شدن آن‌ها را با یک پر کردن ساده دندان برطرف کند.

همچنین لبخند و سلامت کلی کودک شما را بهبود می بخشد و ما را از بسیاری مشکلات پریودنتال یا لثه در آینده نجات می دهد. پوسیدگی دندان درمان نشده می تواند منجر به بسیاری از بیماری های لثه و پریودنتال شود. این می تواند تأثیر زیادی بر سلامت کلی ما بگذارد.

اهمیت مراقبت های پیشگیرانه از دهان بستگی به انواع مسائل دندانی دارد. دهان مرکز انواع باکتری هاست. کمک های حرفه ای نیز برای این و رژیم منظم بهداشت دهان قابل توجه است.اهمیت دندانپزشکی برای کودک شما

ما در مرکز آتن بهترین خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی را برای فرزندانتان به شما ارائه می دهیم و به شما کمک می کنیم تا کودکی بدون درد را برای کودکان کوچک خود رقم بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up